recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tangent amp-100
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tangent amp-100

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
john0336 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 19:09
Et lille ekstra spørgsmål. Hvordan er Kenwood rent kvaltitetsmæssigt? Er det som Cambridge, Eltax m.m. eller måske midt i mellem?

Der er en del Kenwoods til salg. De er godt nok store, men hvis kvaliteten er i orden, vil jeg også overveje en Kenwood.
Panasonic Viera TX-P42C10
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 20:29
Hvad skal du bruge den til?

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvad skal du bruge den til?

Den skal bruges til en pladespiller, smartphone, måske lidt ekstra lyd til tv samt nogle standard højtalere (overvejer at købe et par brugte Jamo A500, men har også nogle B&O S45).  Evt. en cd-afspiller senere. 

Playstation 4
Synology DS410j
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 20:55
Klem ham 100 kroner eller mere, den ser fin ud.
Og så er der indbygget RIAA...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 21:00
Hold dig fra den Tangent. Personligt har jeg ikke megen fidus til den da flere ville kende til en forstærker fra et dansk firma hvis den var bare nogenlunde god.

Sælger virker utroværdig da jeg aldrig har hørt om tangent til salg i Hifiklubben.

Der findes mange rigtig gode forstærkere derude til 1500 i brugtpris. Find ud af hvilke krav du stiller og sortér derfra. 
Jeg vil anbefale en der kan fjernbetjenes, men det kan selvfølgelig være du har andre behov der vejer tungere.

Redigeret af slumbert - 27-Juli-2013 kl. 21:00
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klem ham 100 kroner eller mere, den ser fin ud.
Og så er der indbygget RIAA...

Klaus

Håber at få ham ned i 500 kr. Smile Og jeg har besluttet at købe brugt og gammelt, så jeg kan få RIAA forstærkeren med :-)
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Hold dig fra den Tangent. Personligt har jeg ikke megen fidus til den da flere ville kende til en forstærker fra et dansk firma hvis den var bare nogenlunde god.

Sælger virker utroværdig da jeg aldrig har hørt om tangent til salg i Hifiklubben.

Der findes mange rigtig gode forstærkere derude til 1500 i brugtpris. Find ud af hvilke krav du stiller og sortér derfra. 
Jeg vil anbefale en der kan fjernbetjenes, men det kan selvfølgelig være du har andre behov der vejer tungere.

Tangent er droppet. Jeg satser på 500-600 kr. for en gammel men velholdt forstærker. 
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 17:45
http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=251190

jeg faldt lige over den her til 600
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 09:34
Den ser også interessant ud. 

Men i går fik jeg købt den Kenwood forstærker. Fik ham ned i 500 kr :-) Den er godt nok stor, men den kan lige stå i mit skab under tv'et. Så er konen også tilfreds :-) Nu glæder jeg mig til at få fat i et par højtalere/sub, så jeg kan få hørt nogle gamle plader.

Tusind tak for hjælpen til jer alle. Jeg har lært rigtig meget om RIAA forstærkere, højtalere, subwoofer og meget andet. Super forum med super mennesker :-)
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 09:35
Husk at der skal være luft omkring den, så den kan komme af med varmen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 10:16

Klaus

Det har også været min bekymring. Der er 2-3 cm mellemrum til toppen af forstærkeren. Derudover har jeg fjernet bagbeklædningen i reolen/stereobænken og monteret den med beslag, så den sidder 2-3 cm ud fra væggen. Til sidst har jeg bedt familien om, at hver gang de tænder for anlægget, skal lågen stå åben, så luften kan komme ud.

Så burde det være nok til at varmen kan komme væk :-)
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af john0336 john0336 skrev:

Klaus

Det har også været min bekymring. Der er 2-3 cm mellemrum til toppen af forstærkeren. Derudover har jeg fjernet bagbeklædningen i reolen/stereobænken og monteret den med beslag, så den sidder 2-3 cm ud fra væggen. Til sidst har jeg bedt familien om, at hver gang de tænder for anlægget, skal lågen stå åben, så luften kan komme ud.

Så burde det være nok til at varmen kan komme væk :-)

Og det er slet ikke nok, har selv langsomt taget livet af en forstærker på den måde. Du skal nok tænke på at montere blæsere til noget tvangsudluftning også.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu