recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tankeleg - Billedkvalitet CRT/plasma?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTankeleg - Billedkvalitet CRT/plasma?

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 15:03
Fra Dingz.no

TEST: Pioneer PDP-4280XA vs Philips 47PFL9732D

"Begge TVene er gode på jevne glidende overganger i bildet, men etter vår oppfatning gjør Philipsen en bedre jobb enn Pioneeren, som av og til har en litt lei tendes til litt hakking, spesielt ved store panoreringer på TV-sendinger. Dette er nok et tegn på at Clear LCD-teknologien til Philips gir resultater"

Hakning og slør ved panorering er møjirriterende, når der panoreres utroligt meget i actionsport.
Til top
Mr. Pioneer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 15:27
Den test er den mest useriøse jeg længe har set, hvis man konkludere at
netop en Philips skulle være bedre end Pioneer til panoreringer så ved man
ikke en pind om hvordan et billede skal se ud, Philips benytter nogle meget
underlige billedekredsløb som prøver at tilføje billeder som ikker er der så
umiddelbart ser det mere flydende ud, men man skal bare kigge på billedet
et par minutter så kan man se at det faktisk hakker mere end andre tv.

Og jeg holder fast i at et nyt plasma tv hakker ikke det mindste ved action
sport og jeg ved godt hvordan slør ved panoreringer ser ud.
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 15:35
Nu har jeg aldrig sagt, at jeg var tilhænger af LCD.

Jeg påpeger blot, at der er testere, der ser det samme som jeg ser.

Det er grunden til at plasma og LCD (som har mange svagheder) ikke er godt nok til mit behov.

Til top
Logifire Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 16:05

Lige noget angående det her fladskærm kontra billedrørs tv. Så synes jeg at et Philips 9803 faktisk giver et bedre sortniveau end mit gamle Schneider fra 1995 købt i Kvickly til 2999,-

Så at dømme LCD-teknologien helt ude i en sammenligning der hedder crt vs fladskærms tv er måske ikke helt korrekt.

Redigeret af Logifire - 21-Juni-2009 kl. 16:06
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 16:06
http://www.testberichte.de/preisvergleich/level4_sft_magazin _134761.html

LCD kommer heller ikke på tale, da alle LCD stort set har utålelig bevægelseskompensation, som ser helt forkert ud.

Redigeret af buller1 - 21-Juni-2009 kl. 16:09
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 16:10
Clear LCD-teknologien til Philips . det er jo fordi phillips benytter en masse støjfilter og et motionsystem som gør mere flyende. glem det.
billedet bliver jo kunstig og se på

behold bare jeres crt tv for mig skyld. man skal jo heller ikke skifte noget ud man er glad for. jeg skal bare aldrig tilbage til et crt tv. Men jeg ser heller ikke fodbold, men håndbold og der er heller ingen problemer med panoreringer eller slør. det går ellers endnu hurtigere
men mest HD og dvd og det kører som skal og i en super kvalitet. både da jeg havde mit mindre panasonic px80 og mit pioneer.
men en del udsendelser hakker lidt i det og det er ikke et plasma tv skyld. især musik video og som ligner en dårlig konvertering mellem pal og ntfs 
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 18:29
xcardman. Jeg vil skam også beholde mit CRT tv, men kun for at bruge det til frække DVD film i soveværelset fremover. (Der behøver jeg ikke Blue Ray) Hvilket plasma tv jeg køber til stuen, ved jeg ikke endnu, og det afhænger også lidt af hvornår jeg flytter. Valget står imellem Pioneer og Samsung.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

xcardman. Jeg vil skam også beholde mit CRT tv, men kun for at bruge det til frække DVD film i soveværelset fremover. (Der behøver jeg ikke Blue Ray) Hvilket plasma tv jeg køber til stuen, ved jeg ikke endnu, og det afhænger også lidt af hvornår jeg flytter. Valget står imellem Pioneer og Samsung.

har jo også gemt mit crt tv og har jo lige set på det i de 2 månder inden mit plasma tv. Men aldrig igen som mit primære tv. frække dvd er jo fint på et crt tv. Der skal jo helst ikke være slør, men frække dvd på et 50 tommer

Redigeret af xcardman - 21-Juni-2009 kl. 18:58
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 18:10

Jeg kunne da godt tænke mig at høre jeres vurderinger (både fladskærm og CRT), hvis I ser Wimbledon på TV2 Sport. Jeg ser det via Sagem 60 og sidder knap 2,5 m fra et 37PX80. Det er så også forholdmæssigt langt tættere på end på mit tidl. CRT.

Mit indtryk er, at der er lidt komprimeringsstøj. Jeg kan også godt se at billedet bliver lidt sløret/mindre skarpt ved panoreringer.

Vil der egentlig ikke altid opstå lidt uskarphed ved panoreringer, et kamera kan vel ikke opretholde fuld skarphed eller kan de?

Kan vi ikke få nogle helt nøgtern vurderinger (med skærm og signaltype). Ikke noget med: jeg har besluttet mig for, at jeg kun ser perfektion, da min skærm er den bedste

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 18:25
Der er også lidt støj på min skærm, men det er ikke noget jeg lægger mærke til. Kun hvis jeg kigger efter det. Jeg har analog signal fra YouSee, og jeg bruger minimal støjreduktion, (og et rigtig godt antennekabel), så lidt støj kan jeg skam godt se på de par meters afstand. Alt i alt er det dog et meget klart billede der er på min skærm. Men perfekt er det bestemt ikke. Det er der ikke noget tv der er. Slet ikke med analog signal som min skærm er meget god til at håndtere.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 18:32

Nu er Tennis ikke lige min store interesse, men tappede lige ind på tv2sport og må da sige jeg er positivt overrasket over kvaliteten i betragtning af det "kun" er et sd signal.

Syntes ikke der er voldsomme problemer ved panoreringer i forhold til en hd kanal, andet end at farvedybden og opløsningen selvfølgelig vil være bedre.. (og derved også skarpheden ved panoreringer)

Men så tappede jeg videre til TV2sportHD.

Damn det står godt... det er til at få tårer i øjnene over ansigterne på tilskuerrækkerne er tydelige bannerreklamer er også klart mere tydelige, og der er bedre skarphed ved panoreringer, der er altså synlig forskel fra ca. 4 mtr afstand fra SD til HD signalet, og det er efter min mening opløsningen som klart gør forskellen.

Jeg har en yousee HD boks og en ISF kalibreret Pioneer krp-600a.
Og billedet er klart bedre end noget tv jeg nogensinde har haft (havde i sin tid Philips topmodel 32" crt, samt pioneer 506xde)

Jeg prøvede at tage nogle billeder af splitscreen med analog på den ene samt hd på den anden, og der var tydelig forskel irl, desværre havde jeg lige lagt mit spejlrefleks digicam på job, og med min tlf. kamera kunne man egentligt godt se forskel.. den kunne bare ikke fokusere nok til man virkeligt kunne se forskellen her på computeren også  HD til venstre og analog til højre

Redigeret af rhsin - 22-Juni-2009 kl. 18:47
Mvh

René
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 18:42
Jeg modtog sidste år finalen fra et medlem her på siden (har glemt hans brugernavn ) det var taget fra HD-signalet og ja det stod bare godt .
Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu