recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tanker omkring valg af mit næste Panasonic TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tanker omkring valg af mit næste Panasonic TV

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tanker omkring valg af mit næste Panasonic TV
    Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 02:00
Nu når jeg nu langt om længe har fået solgt mit skønne Panasonic 65FZ950E TV, så melder jo tanken - hvad så nu. Jeg har hele tiden haft Panasonic´s 65GZ2000 i tankerne. Men er det TV nu det rigtige for mig? Er det ikke lige i overkanten?

Når jeg skriver lige i overkanten er der jo ting der melder sig, nemlig pris. og at det er et professionelt OLED panel. Jeg er jo ikke professionel, ej heller har jeg en vis del proppet med penge.

Jeg har derfor kigget på andre Panasonic alternativer som f.eks. 65GZ1500. Problemet her er for mig, at dette TV ligger så tæt på mit nuværende TV, når vi taler billede kvalitet. Bevares det har DV. Det interessere mig ikke så voldsomt, og i øvrigt er lyden dårligere end på mit nuværende TV. Jeg bruger faktisk TV lyden i dagligdagen. 

Jeg havde jo fornøjelsen af at have et GZ2000 for mig selv en times tid, da recordere.dk havde Panasonic aften hos Panasonic Center Rødovre for nogle måneder siden. Det der slog mig her var den øgede kontrast. En kontrast som giver en helt skøn billede dybde. Bedre end jeg havde set før på noget TV.

Så har jeg talt med et par engelske professionelle omkring paneler. De øvrige Panasonic OLED paneler har jo et standard LG OLED panel, og det er jeg af erfaring ikke helt tryg ved. Til gengæld har GZ2000 et "Custom" OLED panel, som er udvalgt og bearbejdet af Panasonic til det endelige resultat. Og se lige den detalje betyder meget for mig. Jeg vil da under alle omstændigheder checke et kommende OLED panel nøjagtig som jeg plejer. Det ved min hårdt prøvede Panasonic forhandler såmænd allerede.

Så mon ikke, det hele taget i betragtning, at det fortsat er GZ2000 der ligger på favorit pladsenSmile  

Panasonic GZ2000 billede kvalitet er for mig meget svær at komme uden om. 

Og nej, GZ2000 har ikke HDMI 2.1, inden jeg for brug for den hype, har jeg formentlig stillet træskoene.

Med lidt held kan jeg bestille mit nye TV hen i december måned. Pengene skal lige på plads først.







Redigeret af Hother - 27-Oktober-2019 kl. 02:01
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 06:29
Vedr lyden.

Du har da en Sony soundbar.   Den leverer vel lyden altid ?
Så hvad tv levere er vel ligegyldigt .

Jeg tænker selv på køb af GZ2000. Billedet findes ikke bedre i dag 
Men syntes den har lidt små mangler som hdmi 2.1   Og det er synd på en topmodel 
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 08:28
nope den Sony bliver kun tændt til særlige lejligheder 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Vedr lyden.

Du har da en Sony soundbar.   Den leverer vel lyden altid ?
Så hvad tv levere er vel ligegyldigt .

Jeg tænker selv på køb af GZ2000. Billedet findes ikke bedre i dag 
Men syntes den har lidt små mangler som hdmi 2.1   Og det er synd på en topmodel 

Jovist, men for at se TV Avis og andet tilsvarende, så bruger jeg TV lyden. Så den gode Jacob Skårup har helt ret.


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 12:15
Min ST5000 er nu altid i brug sammen med TV

Gider ikke have udstyr som kun skal bruges få gange,  Soundbaren skulle jo gerne give lidt bedre lyd end tv.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Min ST5000 er nu altid i brug sammen med TV

Gider ikke have udstyr som kun skal bruges få gange,  Soundbaren skulle jo gerne give lidt bedre lyd end tv.

Det samme her, samt det er lettere ikke at skulle skifte lydsystem hver gang man skal se tv.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Min ST5000 er nu altid i brug sammen med TV

Gider ikke have udstyr som kun skal bruges få gange,  Soundbaren skulle jo gerne give lidt bedre lyd end tv.

Det samme her, samt det er lettere ikke at skulle skifte lydsystem hver gang man skal se tv.

Helt enig, min soundbar bliver også altid brugt til tv lyd.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 16:09
Jeg må sige at tankerne om dit kommende TV virkelig må optage dig, siden vælger at poste dit indlæg midt om natten.Smileyer
Flemming

Emne: Tanker omkring valg af mit næste Panasonic TV
    Sendt: 14 timer 5 minutter siden kl. 02:00
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 17:22
John, personligt ville jeg nok ha trukket salget af dit 65FZ950E tilbage hvis det var muligt. Og ventet til 65FZ2000 var faldet mere i pris. Selvom du nok kan få noget rabat, så er prisen på et 65FZ2000 stadige ret højt også i forhold til den gevinst det giver. Og omkring et 65FZ1500, hvis jeg kender dig ret, så tror jeg ikke på at du vil stille dig tilfreds med det, når du inders inde helst ville ha haft et 65FZ2000. 
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg må sige at tankerne om dit kommende TV virkelig må optage dig, siden vælger at poste dit indlæg midt om natten.Smileyer
Flemming

Emne: Tanker omkring valg af mit næste Panasonic TV
    Sendt: 14 timer 5 minutter siden kl. 02:00

Man kan da sagtes sidde oppe til kl 02:00 på en lørdag og tænke på TV.

Jeg skal selv op i 65" snart, og går selv i overvejelser omkring hvilket jeg skal vælge.
Jeg har efterhånden indsnævret det til Sony eller Philips. Dette skyldes pris/ ydelse.

Ville allerhelst have et Panasonic, men de er lidt pebrede i prisen.

Hælder nok mest til Philips OLED854 (den uden soundbar), da jeg er blever rigtig glad for ambilight.
Spændende at se priserne omkring black friday!


Redigeret af Pede8000 - 27-Oktober-2019 kl. 17:36
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 17:57
Android TV 🤮
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

John, personligt ville jeg nok ha trukket salget af dit 65FZ950E tilbage hvis det var muligt. Og ventet til 65FZ2000 var faldet mere i pris. Selvom du nok kan få noget rabat, så er prisen på et 65FZ2000 stadige ret højt også i forhold til den gevinst det giver. Og omkring et 65FZ1500, hvis jeg kender dig ret, så tror jeg ikke på at du vil stille dig tilfreds med det, når du inders inde helst ville ha haft et 65FZ2000. 

Hej Kenneth,

Mange tak for din omtanke. Desværre taber Panasonic ikke så meget i pris, Det sker normalt først lige inden de nye modeller er lige før lanceringen.

Men hvis du lyster kan du jo komme og se på sagerne på et tidspunkt.. Så tager du kage med, og jeg laver noget god mad. Alt lige som det plejerSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu