recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tanker omkring valg af mit næste Panasonic TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tanker omkring valg af mit næste Panasonic TV

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 20:36
Har kun snakket med Milo. De har et i butikken jeg ska nok se imorgen formiddag. De har kun et 55” i kasse, så der ville lige gå et par dage inden de fik 65” , og ville så køre det hjem til mig når de fik det.  Gratis ( altså transporten) 😂😂😂. Men forhører mig hos din forhandler nok inden. Jeg ska jo på træde cykel derud og det er jo på vejen til Milo😊
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Har kun snakket med Milo. De har et i butikken jeg ska nok se imorgen formiddag. De har kun et 55” i kasse, så der ville lige gå et par dage inden de fik 65” , og ville så køre det hjem til mig når de fik det.  Gratis ( altså transporten) 😂😂😂. Men forhører mig hos din forhandler nok inden. Jeg ska jo på træde cykel derud og det er jo på vejen til Milo😊

Pøj pøj med synetSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 20:46
Ja tak😊
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nå jo. jeg har bestilt et Panasonic TX-65GZ2000E hos min sædvanlige forhandler.Smile 

John, tillykke med bestillingen. glæder mig til at opleve det når du engang har fået det Smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nå jo. jeg har bestilt et Panasonic TX-65GZ2000E hos min sædvanlige forhandler.Smile 

John, tillykke med bestillingen. glæder mig til at opleve det når du engang har fået det Smile

Mange tak Kenneth. Ja det bliver spændende. Jeg glæder mig til dit besøg - altid super hyggeligtTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2019 kl. 13:07
Jeg har genlæst alle de indlæg som folk har skrevet, og mange tak for dem i øvrigtSmile

Det som jeg forventer at få ud af mit kommende 65GZ2000 er følgende:

 - En bedre kontrast, og dermed en bedre billede dybde. Jeg værdsætter billede dybde meget højt, for mig gør de noget helt specielt ved f.eks. naturfilm og andre film, hvor der er noget afstand i motiverne. Jeg har selv konstateret, at kontrasten er forbedret.

- Flere detaljer i mørke områder ved film. Også her har jeg konstateret ved selvsyn, at sådan forholder det sig.

- Så er der det med panelproduktionen. Her udtager Panasonic panelerne fra LG´s panelproduktion og færdiggør disse således, at der f.eks. er en noget bedre afkøling af pixels m.v.

- Og på tale om panelerne, så oplyser flere testere og andre instanser, at man har observeret, at panelet er en del mindre modtagelig for retention og måske burn-in, netop måske pga. Panasonic´s specieller færdiggørelse af panelet.

- Der er en ny HCX processor som yderligere har forbedret nøjagtigheden af farver og bevægelser.

- Der skulle være en meget stor grad af "Homogenitet" i panelerne, igen med henvisning til Panasonic´s udvælgelse af panelerne til GZ2000.

- Nå ja, så gør det ikke noget, at lydsystemet måske er lidt mere spændende til mit daglige TV forbrug.

Jeg kan sagtens forstå de af jer som mener at, der er lidt vundet ved at skifte til så dyrt et TV. Mit nuværende FZ950 er så fremragende, at det i min verden er lige så godt som f.eks. det nyere GZ1500 når vi taler billede kvalitet. I øvrigt har jeg forstået, at mange af jer har svært ved at se forskellene mellem de forskellige OLED modeller.

Jeg håber at de nævnte parametre i det kommende 65GZ2000 måske bedre forklare mit valg af 65GZ2000, som for mig på mange måder er nærmest superkøb med TV´ets egenskaber. 


Redigeret af Hother - 30-Oktober-2019 kl. 17:34
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 15:02
Og så har jeg aftalt med Hustler, at han overtager sit dejlige TV i 2. uge af december. Det betyder jo så også at mit nye 65GZ2000 leveres til mig i samme tidsrum.

Se det kalder jeg julegaver  LOL



Det bliver knurre mig spændende.


Redigeret af Hother - 11-November-2019 kl. 21:11
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 02:32
Jeg har helt ærligt været i syv sind omkring købet af et 65GZ2000. Og det har jeg primært været fordi mit 65FZ950 er så perfekt som det er. Glæd dig Hustler. Og det ved jeg at du gør.Smile 

Men jeg står ved mit køb af et 65GZ2000, og det gør jeg fordi, det er et ualmindeligt spændende TV på alle leder og kanter. Da jeg var til recordere.dk´s Panasonic aften hos netop Panasonic Center Rødovre, så skrev jeg her på siden, at det skulle ikke undre mig, hvis min enetime med et 65GZ2000 skulle vise sig, at være tilbragt med årets bedste OLED TV. Efterfølgende anmeldelser og tests har vist givet mig ret.

Nu er det sådan, at jeg har aftalt med min hårdt prøvede forhandler, Panasonic Center Rødovre, at jeg tester mit kommende 65GZ2000 i uge 49. Det er nemlig sådan, at jeg kan se, at enkelte købere af dette TV faktisk har oplevet tint, på netop GZ2000. Det undre mig en kende al den stund, at Panasonic jo netop udtager og færdiggør TV´et (OLED panelet), efter deres egne specifikationer. Så testes skal det minsandten. Der er sørme mange penge til et TV.

Mit TV  - hvis alt er på plads, leveres i uge 5o. Det er nemlig sådan, at der mangler folk hos Panasonic Center Rødovre. Jeg er nødt til at bede om deres udstrakte service, og så hedder det uge 50. Helt fint, og Hustler er orienteret om dette.

Men glæder mig, det gør jeg. 

Jeg kan sagtens forstå, hvis folk ikke tror på, at dette bliver mit sidste TV. Men næste gang runder jeg 70 år, og nu må jeg for pokker været blevet voksen. Og skal mit 65GZ2000 sælges om et år, så bliver prisen sikkert 10K - ikke på vilkår.

TV kalibrering er adviseret om en kalibrering i 2020, så sagerne er på plads.Smile 

Edit: Og se så bare, Panasonic GZ2000 er blevet udpeget som bedste Cinema TV (Editors Choice) af AVFORUMS:


Best Home Cinema TV 2019 – Panasonic GZ2000 OLED TV

The Panasonic TX-55GZ2000B is the latest flagship Professional Edition 4K OLED TV from the manufacturer and boasts its new bespoke OLED panel which has been developed by the engineers so it dissipates heat more effectively which increases performance and brightness but also helps to prevent any issues with image retention or burn-in. The GZ2000 has also been developed with the help of a Hollywood colourist, resulting in a TV that delivers a highly accurate image that conforms to the industry standards right out of the box. It also supports all the latest HDR formats including HLG {Hybrid Log-Gamma), HLG Photo, HDR10, HDR10+ and Dolby Vision. The GZ2000 also features built-in Dolby Atmos upward-firing speakers and three-channel soundbar.

SDR image quality is sublime on the Panasonic with superb colour accuracy and stunning dynamic range. Skin tones are lifelike and natural with plenty of detail within the shadows to give the image punch and depth. When compared to the Sony mastering monitor, the GZ2000 managed to look very similar in terms of image accuracy. Motion was also superb with no sign of induced judder that wasn't present in the source material. Moving to HDR content from streaming services and 4K Blu-ray, the GZ2000 again produced superb image quality. Overall, the Panasonic GZ2000 is an exceptionally good OLED TV with some of the most accurate images we have seen so far this year from any TV.






Redigeret af Hother - 18-November-2019 kl. 15:07
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2019 kl. 11:15
Arrgh for pokker Hother. Har man virkelig ikke fået bugt med tint-forbandelsen - ikke engang på dette super-tv. Men det er utrolig godt, at du gør opmærksom på det. Tak for det. Jeg glæder mig til at læse om dine erfaringer fremover.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2019 kl. 21:20
Min test af mit kommende nye Panasonic 65GZ2000 finder måske allerede sted i slutningen af næste uge. Min forhandler har oplyst at TV´et måske lander hos ham midt i næste uge. Spændende - meget!

Er der ingen af jer andre der har tømt pungen og købt et GZ2000? Savner lidt selskab.Embarrassed
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 07:41
Nej vi skifter højst tv efter omkring 6-7 år og vores er kun knap 3 år.

Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 08:23
Hey John.
Jeg var ude og se det hos Milo i Rødovre, og var ikke imponeret nok til at ville gi de penge det kostede.
Ikke at billedet ik var rigtig godt , men så meget var forskellen heller ik i forhold til mit LG OLED E7.
Jeg var heller ik imponeret af den Atmos klods der sidder bagpå, da jeg ik har noget at bruge den til.
Jeg har osse været inde på de engelske Forums og læse om GZ2000, og der var en del der ikke ku se ideen at skifte deres 950 ( den du har)fordi det var minimal til forskel.
Så mit valg er jeg venter til næste års modeller , da jeg gerne vil ku se en ordentlig forskel , i forhold til de penge jeg sku betale for en GZ2000 model,
Men klart det er bare min mening😊

Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu