recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tape Connection, retur af afprøvede højttalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tape Connection, retur af afprøvede højttalere?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon R. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tape Connection, retur af afprøvede højttalere?
    Sendt: 31-Oktober-2020 kl. 11:23
Hejsa.

Nogen, der har erfaringer med det? Står og skal købe højttalere og vil godt prøve lidt forskelligt. Skal bl.a. låne nogle af Hifi-klubben, hvilket heldigvis nemt kan lade sig gøre. Men så har jeg et par mærker mere, jeg godt vil prøve og der er desværre ingen lyttemuligheder i København eller omegn.

Har fx nogle som Tape Connection fører, jeg godt vil lytte. Jeg kan se, at de skriver sådan lidt "passive aggressively", at man kan returnere (fordi det siger loven), men det virker ikke som om de egentlig er meget for det. Er der nogen, der har prøvet at bestille højttalere fra Tape Connection og returnere dem og fået pengene igen på det returnerede?

Mvh. Simon
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2020 kl. 13:57
har jeg ikke. Men har prøvet med hi-fi freaks. De betalte også retur porto som kan være temmelig dyrt hvis du selv står for retur porto, husk det :)
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2020 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

har jeg ikke. Men har prøvet med hi-fi freaks. De betalte også retur porto som kan være temmelig dyrt hvis du selv står for retur porto, husk det :)

Ja, over 20 kg bliver det dyrt, hvis ikke jeg husker helt galt. Det er i hvert fald værd at undersøge inden "køb". Det bedste er nok bare at kontakten butikken og høre om de er indforstået med det. Uenighed kan give en masse bøvl uanset hvad der står i købeloven.
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon R. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2020 kl. 14:45
Tak for svar. Ja jeg er klar over, det koster lidt at sende tilbage. 100-160 kr per højttaler, men det er OK :) 

Ja Hifi-freaks virker også meget servicemindede og imødekommende. Har bare ikke samme fornemmelse omkring Tape Connection. Men vi får at se :)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2020 kl. 14:56
Nu er det noget tid siden jeg har handlet nyt.

Problemet er at en højttaler skal spilles til. Den lyder først godt efter en uges tid. Her kan man ifølge købeloven sige at de er taget i brug. Forhandler er derfor i sin gode ret til at trække penge fra når højttaleren returneres.

Køb højttaler hvor du kan lytte i butik. På den måde kan du få feltet ned på 2 sæt, som du så kan låne med hjem.

Spørg i butikken inden du læner dig op af købeloven. Så slipper du for efterfølgende bøvl.
Til top
mortenloose Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-August-2014
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenloose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2020 kl. 14:59
Hvilke højttalere er det som du vil lytte på fra Tape connection? :)
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon R. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2020 kl. 15:27
Yes jeg ved godt de skal spilles til, men alligevel vil man godt med temmelig stor præcision kunne bedømme den generelle karakteristik af højttalerne, hvordan de fungerer i rummet, stereo-perspektiv etc. Så det vil være godt nok (for mig) bare at prøve dem et par timer.

Morten: Nogle Monitor Audio.


Redigeret af Simon R. - 31-Oktober-2020 kl. 15:30
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2020 kl. 04:23
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Problemet er at en højttaler skal spilles til. Den lyder først godt efter en uges tid. Her kan man ifølge købeloven sige at de er taget i brug. Forhandler er derfor i sin gode ret til at trække penge fra når højttaleren returneres.
Det er ikke korrekt!
Der er mig bekendt ingen timetæller på en højttaler, så ingen kan se, hvor længe de har været brugt.
Uanset hvad, så gælder der ingen særregler for højttalere, så du er i din fulde ret til at fortryde dit køb, hvis du giver besked om det til butikken senest 14 dage efter købet, herefter har du også 14 dage til at returnere produkterne.
Som regel står der I deres generelle handelsbetingelser, at du selv skal stå for udgifter vedr. returnering, da det ifølge købeloven er noget, der skal gøres opmærksom på, så disse regler gælder, med mindre I har aftalt andet.
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2020 kl. 07:41
Den nemme og eneste sande løsning

Skriv til dem og forklar

Så har du svar på skrift :-)

Men del gerne svaret herinde
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon R. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2020 kl. 08:28
Tja, hvis jeg skriver til dem, så kan det være de bliver mindre medgørlige i tilfælde af returnering, fordi jeg nu har forklaret på forhånd, at jeg måske vil sende dem retur efter jeg har prøvet dem. Så jeg ved ikke, om det er en god ide. Tror ikke det er nogen fordel, umiddelbart.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2020 kl. 10:03
Du har faktisk 28 dg til at prøve i minus retur forsendelse.

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/fortrydelsesret-og-returret/


Gode råd - varen er købt på nettet

  • Sælgeren har pligt til at oplyse, hvortil du skal sende varen, hvis du fortryder.
  • Overhold 14-dages fristen. Du skal meddele sælgeren, at du fortryder inden udløbet af fristen. Herefter har du yderligere 14 dage til at returnere selve varen.
  • Pas på varen. Varen må være prøvet, men ikke taget i brug i en grad, så den ikke kan sælges igen. Ellers skal du betale for værdiforringelsen.
  • Gem for en sikkerheds skyld brugsanvisninger, mærker, formstøbt plast og lignende, så kan sælgeren få det hele tilbage, hvis du fortryder købet.
  • Du skal selv betale returforsendelsen, hvis du ikke har aftalt andet. Få en kvittering fra postvæsenet.
  • Du skal have alle dine penge tilbage – herunder de oprindelige leveringsomkostninger. Sælgeren har en frist 14 dage til tilbagebetalingen.
  • Har du returneret varen rettidigt, i samme stand mv., men returnerer netbutikken ikke dine penge, kan du kontakte din bank for hjælp. 
  • Se nedenfor, hvad der gælder, hvis du vil fortryde dele af dit netkøb.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2020 kl. 12:32
Nej. Du har ikke 28 dage at prøve varen i. Det kan blive forhandlerens ord mod dit. Hvorfor ikke tage kontakt til forhandler og spørg. Nogle forhandlere har demo modeller netop til at låne med hjem.

Det står her:
  • Pas på varen. Varen må være prøvet, men ikke taget i brug i en grad, så den ikke kan sælges igen. Ellers skal du betale for værdiforringelsen.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu