recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Taptension lærrede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTaptension lærrede

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zeeman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: Taptension lærrede
    Sendt: 07-September-2008 kl. 10:32

Er taptension lærrede normalt helt strakt ud, som et fastramme ?

Jeg har set et Lissau taptension i en butik, og det bulede lidt i den øverste del af lærredet, og det undrer mig lidt. Men det kunne se ud som at trådene der spænder det ud ikke havde ordentlig fat. Kan man justere dem ?

Jeg overvejer nemlig meget at skifte mit 90" Kingpin motorlærrede ud med et lissau. Mit Kingpin er en del bulet synes jeg, og da jeg havde et Lissau fastramme før, ved jeg hvor godt det kan blive...

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 10:39

Oprindeligt skrevet af Zeeman Zeeman skrev:

Er taptension lærrede normalt helt strakt ud, som et fastramme ?

Ja.

Jeg har set et Lissau taptension i en butik, og det bulede lidt i den øverste del af lærredet, og det undrer mig lidt. Men det kunne se ud som at trådene der spænder det ud ikke havde ordentlig fat. Kan man justere dem ?

De er normalt justereret fra fabrikken, til at de spænder maksimalt når lærredet er kørt helt ned. Derfor bestemmer man længden ved bestilling, da taptension altid skal køres helt ned ved brug.

Jeg vil tro at det lærred enten har haft en defekt, eller ikke har været kørt helt ned da du så det.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 11:30

Det kan du godt, men det bør normalt ikke være nødvendigt. Mit gæt er at pågældende lærred har været en tidlig produktion (var det med en stor firkantet bundstang?) Lissau har videreudviklet meget på deres Tab-Tension siden den blev lanceret, og gør det for så vidt stadig løbende, og den er i dag væsentligt bedre udført end den var i starten.

Til top
Zeeman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-August-2008
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg vil tro at det lærred enten har haft en defekt, eller ikke har været kørt helt ned da du så det.

Ok, tak for svarende.

Nu hvor jeg tænker mig om tror jeg ikke det var rullet helt ned da jeg så det.

Er Lissau's tabtension med manuel nedrulning lige så god som den med motor ? 

Det er noget billigere og jeg ville ikke have noget imod at rulle det ned manuelt

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu