recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Targus usb docking station
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Targus usb docking station

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Targus usb docking station
    Sendt: 24-August-2013 kl. 22:15
Hej,

Nogen der har erfaringer med noget ala denne overvejer den lidt for at slippe for at sætte kabler i hele tiden. Men fungerer billede virkeligt ud af usb?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19567
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 22:39
Prøv at google den lidt. Ud fra det jeg læser, så ville jeg ikke satse på sådan en.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 22:43
Har Googles i et par dage, og synes det er meget svingende hvad man finder.

Har været så snu, at købe en computer uden docking mulighed.

Computeren skal ofte bruges hjemme, hvor det vil være lækkert at kunne nøjes med en simpel løsning som denne.

Gode forslag til en enhed modtages med kyshånd :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 18:46
Problemet er jo i virkeligheden Video delen. Jeg håber ikke du har eksterne HDD's koblet til via USB, for så vil du helt sikkert få alvorlige problemer. Som udgangspunkt virker de egentlig fint nok. De har deres eget lille grafikkort indbygget i docken for at kunne føre signalet ind så du skal ikke tro du lige kan køre highend 3D spil igennem. OG det kommer også meget an på hvor stor en skærmopløsning du vil køre.

Udfordringen er at USB er en synkron protokol der lidt svarer til at en 8-sporet motorvej snævrer ind til en 1-sporet vej. så afhængig af hvor meget trafik du genererer i USB-portene så er der altså kun en datapakke der kan komme igennem ad gangen. (og det er noget pis - igen taber den overlegne teknologi. - betamax/vhs) Firewire var en asynkron løsning og kunne håndtere flere samtidige datastrømme, med indbygget loadbalancing hvilket gjorde den langt mindre modtagelig for om der kom data ind som man helst gerne skulle have prioriteret.) Thunderbolt teknologien er også Asynkron. Igen totalt synd at den ikke har fået mere succes end den har for USB er ud fra et teknisk synspunkt en umanerlig farlig teknologi hvis man har datastrømme der ikke må afbrydes. (såsom video :-) )
Jeg må indrømme jeg ikke havde noget problem med at arbejde professionelt uden rigtig dock, det var et lille problem i starten, men noget jeg vænnede mig til. Det er helt op til dig selv om du vil gå den vej - så længe du er klar over de udfordringer der kan komme!! Så kan du jo tænke over om du kommer i de situationer.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 18:55
Mange tak for et teknisk svar.

Opløsningen ved jeg ikke helt, vel mellem 1024x 800 til 1600x 1200

Absolut ikke krav om grafik, var bare et convience spørgsmål for at slippe for slå skærm, tastaturv til.

Skal kun arbejde med almindeligt desktop arbejde.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 19:28
burde ikke være det helt store problem.

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 13:11
Nå den nærige løsning bliver, at jeg bestiller et hdmi til dvi kabel hjem, og så slår et af de Bluetooth tastaturet til, som jeg alligevel har liggende, samt mus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 17:56
hæ - dovenskab og nærighed driver udviklingen! :D
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu