Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mr-tdi
Junior bruger
Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
|
Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 19:59 |
Keyboard er netop ankommet med Scaleo.....
Syntes man mangler nogle funktioner i forhold til fjernbetjening - eksemeplvis et step back, og det er ikke godt nok på sådan en stor klods. Derudover er der ikke altid lige godt signal.
|
 |
thoma2
Bruger
Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 116
|
Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 20:40 |
back space virker på et anmindeligt keyboard som den step back funktionen du efterspørger
|
 |
BeLLe
Super bruger
Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
|
Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 21:28 |
på www.betafon.dk
lav en søgning på: TRÅDLØST MINI KEYBOARD
Det der kommer med fujtisu scaleo E er det keyboard der hedder RK-410 og det er ikke ret godt. Specielt trackballen er ret ustabil.
Det overstående er langt bedre men stadig ikke en afløsning for remoten. Det skal ses som et tilbehør man kan hive frem når man skal bruge den fulde funktionalitet et keyboard giver
|
 |
Tracebuzta
Bruger
Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 140
|
Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 22:56 |
Palmolive skrev:
Vær opmærksom på at begge keyboards er med infrarød forbindelse til maskinen - og det er bare ikke godt nok i det lange løb....
Microsoft kommer med et nyt MCE keyboard i forbindelse med Vista (måske før?) - som kører Bluetooth... Det og musen kan iøvrigt lades op ved at docke det...
Jeg kan ikke lige finde et link til det, men har set nogle billeder af det og det er helt sikkert at jeg selv skal have et!!
|
Her er det !
http://www.gizmodo.com/gadgets/peripherals/gizmodo-exclusive -groping-the-backlit-microsoft-entertainment-desktop-8000-ke yboard-202052.php
|
 |
toocool
Ny bruger
Oprettet: 14-September-2006
Point: 15
|
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 12:28 |
Det tastatur som Amitech anvender bruger IKKE IR - det arbejder med radiobølger.
Det kan dog kun bruges til Amitechs HOmeCenter Living, da der sidder en indbygget modtager i displayet på boksen 
Blot til info
|
 |
thoma2
Bruger
Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 116
|
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 18:01 |
Palmolive skrev:
Vær opmærksom på at begge keyboards er med infrarød forbindelse til maskinen - og det er bare ikke godt nok i det lange løb....
Microsoft kommer med et nyt MCE keyboard i forbindelse med Vista (måske før?) - som kører Bluetooth... Det og musen kan iøvrigt lades op ved at docke det...
Jeg kan ikke lige finde et link til det, men har set nogle billeder af det og det er helt sikkert at jeg selv skal have et!!
|
Forkert!
Nedenståedne fra betafon benytter radio signaler i 2.4Ghz området, ligesom Bluetooth også bruger. Er der nogle der har erfaringer med dette keyboard? Er det det der kommer med scaleo?
· Kompakt minitastatur med indbygget trackball og trådløs forbindelse til PC’en · Indbygget mus af trackball-typen, 800 DPI nøjagtighed og 2 knapper + scrollfunktion · Trådløs overførsel af data via radiosignaler (2,4 GHz, 10 kanaler) · Rækker op til 10 meter, arbejdsområde 360° · Bruger 4 stk. AA batterier i tastaturet (medfølger) · Danske tegn, numerisk tastatur og 12 funktionstaster samt de specielle Windows-tegn · 12 ”hot-keys” til f.eks. www, e-mail og multimediaafspilning · Mini radiomodtager som sættes i USB-porten · Mål 385 x 180 x 45 mm (B x D x H)
|
 |
mr-tdi
Junior bruger
Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 26
|
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 20:12 |
Det er i hvertfald ikke det der er til min nye Scaleo E, så negativ.
Det til Scaleo kører med 110% sikkerhed IR.
|
 |
BeLLe
Super bruger
Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
|
Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 20:30 |
Jeg har overstående keyboard og det virker fint.. Det er også det jeg har 'reklameret' for tidligere i denne tråd
og til mr-tdi:
Nej Keyboardet til scaleo E kører IKKE via IR. Det kører via radio signaler i 2.4Ghz ligesom overstående. Modtageren sidder bag de 3 front composite stik med en antenne liggende i selve fronten.
Jeg ved dette da jeg er på et computer værksted der bla. reperere disse Scaleo E. Du kan også teste det ved at vende tasteturet væk fra maskinen. Det vil stadig kunne bruges. Det kan ikke lade sig gøre med IR
Det keyboard der følger med Scaleo E er noget bras. Det har Fujitsu-Siemens heldigvis taget til sig og der vil følge et andet keyboard med næste model af scaleo e
Redigeret af BeLLe - 09-Oktober-2006 kl. 20:51
|
 |
Fromme
Bruger
Oprettet: 08-Juni-2004
Point: 59
|
Sendt: 15-Oktober-2006 kl. 12:51 |
Hej
Var egentlig parat til at købe et Microsoft MCE IR Keyboard, men er kommet i tvivl efter at have læst denne tråd.
Er IR for ustabilt eller..?
/Fromme
|
 |
NikolajC
Guld medlem
Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
|
Sendt: 15-Oktober-2006 kl. 20:04 |
Bruger selv Microsofts IR keyboard her. Det virker fint og er ligesom remoten ret lige glad med om der er direkte udsyn til modtageren når du bruger det - bortset fra trackpointet som er stort set ubrugeligt hvis der ikke er.
|
 |