recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tastatur til to computere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tastatur til to computere

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 11:23
Hvis du er 100% sikker på at du KUN skal dele tastatur mellem 2 computere, og ikke skærm, mus, lyd eller andet. Så er der ingen grund til at smide penge efter en "fuld" KVM switch. Du kan nøjes med sådan en her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=593682

Jeg har dog ingen personlig erfaring med den, men den ser ud til at opfylde dit ønske og så er den billig :)
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Hvis du er 100% sikker på at du KUN skal dele tastatur mellem 2 computere, og ikke skærm, mus, lyd eller andet. Så er der ingen grund til at smide penge efter en "fuld" KVM switch. Du kan nøjes med sådan en her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=593682

Jeg har dog ingen personlig erfaring med den, men den ser ud til at opfylde dit ønske og så er den billig :)


Jeg er ikke 100% sikker, at det kun er tastaturet, jeg vil dele med to computere. - Jeg har været inde på compumail. Det ender med næsten 500 kr., hvis jeg køber den jeg har linket til. - 500 kr. er en del, hvis jeg er usikker på maksimal udnyttelse.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 14:09
Kan være jeg overser noget, men et tastatur til hver computer?
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Hvis du er 100% sikker på at du KUN skal dele tastatur mellem 2 computere, og ikke skærm, mus, lyd eller andet. Så er der ingen grund til at smide penge efter en "fuld" KVM switch. Du kan nøjes med sådan en her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=593682

Jeg har dog ingen personlig erfaring med den, men den ser ud til at opfylde dit ønske og så er den billig :)


Jeg er ikke 100% sikker, at det kun er tastaturet, jeg vil dele med to computere. - Jeg har været inde på compumail. Det ender med næsten 500 kr., hvis jeg køber den jeg har linket til. - 500 kr. er en del, hvis jeg er usikker på maksimal udnyttelse.


Hvad overvejer du ellers at skifte imellem de to computere ?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Det vil sige at "ekspert-niveauet" er på et øvre niveau, så man kan falde udenfor?
Jeg tror nu ikke det er det det handler om. Jeg tror det handler om, at problemstillingen ikke er specielt veldefineret.

Bevares, et tastatur til to computere er nemt, det hedder en kvm switch, the end. Det er allerede blevet sagt og bim bam busse, det var den tråd...

....MEN det kan jo sagtens tænkes at du ville få nogle andre og måske mere spændende svar hvis du formulerede hvad du helt konkret gerne vil have løst.

Hvad er scenariet? Har du en server stående ved siden af din stationære pc og vil gerne kunne nøjes med et tastatur på skrivebordet? Har du to maskiner med world of warcraft og nu vil du gerne have sendt præcis samme tastetryk til begge maskiner samtidigt? Er det noget med at du har et mediecenter sluttet til tv'et inde i stuen og nu kunne det være fedt at sidde ved skrivebordet og styre slaget derfra uden at behøve et ekstra tastatur? Eller er det noget helt fjerde?

Du har naturligvis ingen oplysningspligt, men jo mere detaljeret du beskriver dit setup og det du drømmer om at kunne, des større er chancen for at folk på forummet kan byde ind med en smart løsning. Måske er det du ønsker noget der kan løses smart og billigt med en app til din telefon eller hvad ved jeg, men fordi du ikke har fået ideen endnu har du måske låst dig fast på at det er et tastatur til to maskiner der er eneste vej frem? Jeg har før haft udtænkt nogle temmeligt indviklede konstruktioner og når jeg så har vendt problematikken med folk her på forummet fået supersimple alternative bud, sådan den der "doh, hvorfor hulen tænkte jeg ikke på det?!?" Smile


Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 19:12
Det er blevet til omrokering - den ene computer skal muligvis bruges som mediecenter til tv.

Tråden er hermed afsluttet for mit vedkommende!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu