|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() Sendt: 21-Marts-2010 kl. 13:35 |
Hej.
Jeg kan sagtens logge på tast selv osv. Men når jeg vil ind i "Ændre årsopgørelsen (oplysningskortet/selvangivelsen/fraflytterhenstand)" - så får jeg bare en blank side. I IE8 kan jeg så få en fejlmeddelse om at min browser ikke understøtter stærk kryptering. Et andet sted på skat's hjemmeside står der også noget om det og der anbefaler de så at bruge FireFox. Nå, så installerer jeg FireFox, men jeg får nøjagtigt samme resultat.
Er der nogen der kender en udvej til at få det til at virke enten i IE8 eller FireFox (jeg bruger normalt IE8)?? Hvis jeg skal sende selvangivelsen ind med snail-mail, får jeg jo måske ikke årsopgørelsen før 1. juli.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Nå nu virker det af en eller anden grund. Men da jeg skal udfylde udvidet selvangivelse - og de siger selv at man kan bruge tast selv og at det er smartest og hurtigst med tast selv - og så kan man alligevel ikke bruge tast selv....
![]() < ="-" ="text/; =utf-8">< name="ProgId" ="Word.">< name="Generator" ="Microsoft Word 9">< name="Originator" ="Microsoft Word 9"> Jeg skal udfylde udvidet selvangivelse fordi jeg er ansat i Norge. I tastselv udfylder jeg det der er for den danske del og åbner rubrik 401 ff. Vælger Norge - men feltet til beløbet er gråt og kan ikke udfyldes. Betyder det at jeg ikke kan indsende selvangivelsen via tastselv, selvom I selv siger at man bør bruge tastselv? Når nu man har et så smart system, hvorfor så ikke lave det så det kan bruges? --- Hvad mener I? |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10593 |
![]() |
Jeg er spændt på det svar du får fra Skat. Poster du også dette?
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, jeg følger op med hvad svar jeg får fra skat - men der kan jo godt gå lidt tid. Hvis ikke jeg har fået svar umiddelbart efter påske, indsender jeg nok bare selvangivelsen på papir. Sidste år indsendte jeg den også på papir - men da stod der også på vejledningen at jeg ikke kunne bruge tast-selv, men det synes jeg ikke der gør i år. I år står der at det meste vedr. indkomst fra udlandet kan udfyldes i tast-selv - men når man ikke kan udfylde de mest simple ting - land (kan vælges i tast-selv selvfølgelig), indkomst og betalt skat i udlandet - hvad glæde har man så af det?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Nå, her var så svaret:
Hvis du har lønindkomst fra udlandet kan du desværre ikke bruge tast selv til disse indtægter. Du skal i stedet for udfylde selvangivelse for udenlandsk indkomst, blanket 04.012. Skemaet sendes til dit lokale skattecenter. Husk at sætte personnummer på blankette. Alle andre indkomster kan du taste og godkende på tast-selv. Du sætter hak i felt 494. Når du har tastet alle dine danske og øvrige udenlandske indtægter/fradrag på tast selv, kan du på blanket 04.012 øverst sætte kryds for, at du har tastet alt andet end din lønindkomst fra udlandet og sende blanketten til dit skattecenter. Skattecenteret vil så behandle din selvangivelse for udenlandsk indkomst så hurtigt som muligt for at du kan modatge din årsopgørelse. Hvis du ikke taster oplysninger i tast selv, men vælger at sende hele den udvidede selvangivelse til dit skattecenter kan du først forvente at modtage din årsopgørelse efter den 1. juli 2010. Jeg tænker jeg vil følge op på det, da jeg stadig synes at den udvidede selvangivelse godt kunne udfyldes på tast-selv. I det mindste når den er så simpel som min er. Redigeret af Thorvald - 05-April-2010 kl. 10:16 |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Dette var hvad jeg skrev tilbage til Skat:
Tak for dit venlige og fyldestgørende svar.
![]() Men når man nu har et så smart system som tast-selv, bør det også være sådan at i det mindste simple udvidede selvangivelser, kan udføres i tast-selv. Og dette var svaret:
Ja, vi håber det ligger lige om hjørnet.. Så måske næste år er det ændret - med lidt held?? |
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |