recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC, Canal Digital eller Viasat?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC, Canal Digital eller Viasat?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
FilmSalgFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:01
Jo, det kan jeg. Hvis det altså handler om at betale mest.

12 x 521 kr hos TDC = 6252 kr

Viasat (ifølge deres hjemmeside)

Jeg er førstegangskøber.

Alle kanaler de overhovedet har (eksklusiv HD kanaler) = 3006 kr årligt incl kortafgift.
+ 99 kr md. for + abonnement, så jeg kan optage = 1188 kr
Selve boksen er et engangsbeløb på 999 kr.

Parabol, opsætning og kabeltræk er gratis. (skal ikke bruge mere end 12 meter)

3006 + 1188 + 999 = 5193 kr. (1. år) eller 432 kr. md
Efterfølgende år hvor jeg kun vælger de kanaler jeg faktisk har brug for = 3498 + 1188 = 4686 kr eller 390 kr md.

Jeg syntes nu at 390 kr kontra 521 kr er en ok besparelse.

Og så må man jo ikke glemme at vi maks kan trække 4-5 mbit herude, så med vores nuværende TDC kan vi ikke optage én kanal og se en anden samtidig!

Det problem bliver løst med Viasat.

Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af FilmSalgFreak FilmSalgFreak skrev:

Nej, telefon og internet er IKKE inkluderet.

518 kr for TV og 521 kr for 4mbit internet og telefon + fax.

Mine krav er ikke ufravigelige og vi kan bedst undvære Ghost Whisperer frem for Champions League. Som en tidligere skrev i denne tråd, så kan jeg bare købe serien på DVD til kæresten.

Lidt trist at alle anbefaler CD når de ikke tilbyder TV3 og Tv3+.

Betyder det at alle CD kunder ikke gider fodbold?

Okay, så har du købt TDC TV inden de opfandt Home Trio?
Jeg mener ikke man idag kan købe TDC TV alene.

Men giver svaret på dit spørgsmål næsten ikke sig selv så, du skal have Viasat.

Endelig kunne du også lave dit abonnement om til Home Trio, du sparer lidt penge, men det løser ikke problemet med for lidt båndbredde.
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:20
Ja - men husk nu lige at en nedgradering af programpakke (efter 1. år) ved Viasat sidestilles med en opsigelse af abonnementet, dvs. at nedgraderingen skal ske med "3 måneders skriftligt varsel til udgangen af en kalendermåned".

Hvis du lige misser den, så koster Viasat 369 kr./mdr + kortafgift (2. år)

Redigeret af Ullum - 19-Januar-2010 kl. 11:29
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:44

Tror ikke Trio fandtes da vi fik TV her. Men uanset, så har vi fax og telefon, så trio er ikke en mulighed. Man kan ikke køre fax over Trio. Vi har forsøgt.

TDC valgte så at give os en 10 mbit linie samt Home Trio. På dagen hvor vi gik over til Trio, gik hele systemet ned og vi var uden TV, internet og telefon i hele juleferien og indtil 5. januar, hvor en tekniker kom herud og rystede på hovedet over at de havde givet os 10 mbit på en linie der kunne trække max 5, samt at de lovede os at fax virkede på Trio, når den nu ikke gjorde.

Og for det ikke skal være løgn, så giver vi 518 kr om måneden for 4 mbit internet, telefon og fax.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Ja - men husk nu lige at en nedgradering af programpakke (efter 1. år) ved Viasat sidestilles med en opsigelse af abonnementet, dvs. at nedgraderingen skal ske med "3 måneders skriftligt varsel til udgangen af en kalendermåned".

Hvis du lige misser den, så koster Viasat 369 kr./mdr + kortafgift (2. år)

Tak for den oplysning. Det må jeg lige huske på.
Til top
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 12:13

Hmm, ja, det ser da ud til at TDC også godt kan være med i konkurrencen om at fiske flest penge op af vores lommer :)

Men så vidt jeg lige kan læse, så er ovenstående pris inkl HD kanaler? I så fald bør de også være med i dit Viasat regnestykke (desuden skal du jo se CL i HD :D ):

Efterfølgende år hvor jeg kun vælger de kanaler jeg faktisk har brug for = 3498 + 1188 = 4686 kr eller 390 kr md.

Så er besparelsen knapt så markant, men dog stadig til stede (+48kr/mdr og 500 mere det første år for boksen).

Redigeret af Mikkel.C - 19-Januar-2010 kl. 12:13
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Mikkel.C Mikkel.C skrev:

Hmm, ja, det ser da ud til at TDC også godt kan være med i konkurrencen om at fiske flest penge op af vores lommer :)

Men så vidt jeg lige kan læse, så er ovenstående pris inkl HD kanaler? I så fald bør de også være med i dit Viasat regnestykke (desuden skal du jo se CL i HD :D ):

Så er besparelsen knapt så markant, men dog stadig til stede (+48kr/mdr og 500 mere det første år for boksen).

Nej, det er uden HD kanaler hos TDC.

Familiepakke = 99 kr md.
Viasat pakke = 287 kr. md.
+ abonnemnet = 69 kr. md.
Leje af HD optager = 66,50 kr. md.

Viasat pakken indeholder 18 kanaler. Deriblandt TV3 og TV3+ samt TV2Sport, som er de eneste kanaler jeg skal bruge til noget.

Jeg ser aldrig TV, så det er nogle dyre CL kampe jeg ser :-)

TDC er nogle svin når det drejer sig om at pumpe kunderne for så meget som muligt.

Til top
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 14:58
Ah OK. Det var den HD boks der forvirrede mig. Jeg må strække våben og indrømme mit nederlag. Dit TDC abonnement trumfer mit Viasat :)
Til top
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2007
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 20:48
"Vi betaler 518 kr md for TDC (fuld pakke med TV3, TV3+ og TV1000 kanalerne). TDC har lavet det sådan at man SKAL have Største pakke med TV1000 for at kunne taget TV3. Smart ik?"

Niksen, det er ikke korrekt. Der er basispakke og familiepakken. Dertil kan tilvælges viasatpakken og HD-pakke. Viasatpakken er sammensat af Viasat selv, TDC måtte ikke få lov til at vælge hvilke kanaler der skulle være med. 

Viasatpakken indeholder tv3, tv3+ og tv3 puls samt tv1000 kanalerne og lidt ekstra, så forstår dig ikke når du skriver at man SKAL have den største pakke med tv1000 for at få tv3??

Hvorfor har du i øvrigt behov for fax?? Troede det var en uddød race blandt private mennesker Smile

Redigeret af Newliving - 19-Januar-2010 kl. 20:52
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Newliving Newliving skrev:

"Vi betaler 518 kr md for TDC (fuld pakke med TV3, TV3+ og TV1000 kanalerne). TDC har lavet det sådan at man SKAL have Største pakke med TV1000 for at kunne taget TV3. Smart ik?"

Niksen, det er ikke korrekt. Der er basispakke og familiepakken. Dertil kan tilvælges viasatpakken og HD-pakke. Viasatpakken er sammensat af Viasat selv, TDC måtte ikke få lov til at vælge hvilke kanaler der skulle være med. 

Viasatpakken indeholder tv3, tv3+ og tv3 puls samt tv1000 kanalerne og lidt ekstra, så forstår dig ikke når du skriver at man SKAL have den største pakke med tv1000 for at få tv3??

Hvorfor har du i øvrigt behov for fax?? Troede det var en uddød race blandt private mennesker Smile

Hvis man har TDC IP TV så SKAL man have pakken med TV1000 for at få TV3 og TV3+
Om Viasat eller TDC har sat pakken sammen er jeg ligeglad med. Det er TDC der sælger den.

Basispakken og familiepakken indeholder IKKE TV3 eller TV3+, så hvis man vil se TV3 og TV3+, så må man punge ud og købe viasat pakken hos TDC.

Så alt hvad jeg skriver er korrekt :-)

Mht. fax, så er det kæresten der har firma og hun syntes at det ser mest prof. ud med et fax nummer på visitkortet. Spørg mig ikke hvorfor.

Redigeret af FilmSalgFreak - 20-Januar-2010 kl. 12:59
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu