recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Fiber næsten klart til bestilling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TDC Fiber næsten klart til bestilling

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
AriGold Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AriGold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg har prøvet at sende en mail til socialmedier@tdc.dk, men adressen er ugyldig Big smile

Uden at være sikker kunne jeg forestille mig adressen var socialemedier@tdc.dk, altså socialE. :)
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af AriGold AriGold skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg har prøvet at sende en mail til socialmedier@tdc.dk, men adressen er ugyldig Big smile

Uden at være sikker kunne jeg forestille mig adressen var socialemedier@tdc.dk, altså socialE. :)

Det fandt jeg også ud af.
Til top
TDC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

TDC Privat

Oprettet: 15-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TDC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

@TDC

Tak for dit indlæg. Det er dejligt (og modigt) at TDC blander sig i denne tråd.

Jeg har selv talt med jeres kundeservice, og det var desværre ikke en overbevisende viden de sad inde med.
De var usikker på om jeg kunne bruge min pds kabling. Og de var også usikker på om Multiboksen skulle sidde før eller efter mit krydsfelt.
Generelt er der mange spørgsmål i kunne besvare for kunderne på jeres hjemme side, men desværre henviser i til jeres telefon nr. Dette er ikke særlig fleksibelt for os kunder, og vel heller optimalt for jer i kundeservice??

Jeg mener i bør matche informationen i har liggende jeres "kobber" Hometrio hjemmeside. Denne er meget af den information som jeg (og andre måske) efterlyser.

Optimalt set burde Fiber produktet være en kopi af kobber udgaven både mht. produkter og priser. Jeg ved godt at fiber delen har en større download, og derfor bør være en smule dyrere.


Jeg beklager mange gange at det ikke har været muligt for dig at få besvaret dine tekniske spørgsmål i vores kundeservice, men jeg håber at jeg kan råde lidt bod på det her.

 

Du kan godt bruge din PDS kabling, alt hvad der kommer efter TDC Homebox fungerer fuldstændig på normal vis.

 

Hvad angår din multiboks og krydsfelt, så er jeg en smule i tvivl om hvad du mener med det, men vil alligevel begive mig ud i et svar, og så må du endelig rette, hvis der er noget jeg har misforstået.

 

Din multiboks går jeg ud fra er den vi kalder multiroombox, altså den boks der skal på de ekstra tv du eventuelt vil have på installationen, den skal sidde kablet til TDC Homebox, helt som den skal på kobber installationerne, og det kan så enten være gennem en switch eller din PDS kabling.

 

Kablingsvejledningerne ligger ikke specifikt på fiber hjemmesiden, da de er magen til kablingen af kobber installationen.

 

Den eneste forskel på de to installationer er at der i fiberkablingen skal en medie converter på inden TDC Homebox, men den sætter vores tekniker op, da det ikke er en kunderne selv må sætte op. Det er også derfor den ikke er skrevet på kablingsvejledningerne på vores hjemmeside, den er uden betydning i forhold til kundernes egen kabling.

 

Jeg har lavet en efterspørgsel på om ikke vi kan få lagt mulighederne med HD-pakkerne på vores hjemmeside, men det kan tage noget tid før den går i gennem, så her er I desværre stadig nødt til at kontakte vores kundeservice.

 

Som det sidste vil jeg meget gerne beklage at jeg ikke fik skrevet e-mailadressen korrekt i mit sidste indlæg, det er rigtigt at den hedder socialemedier@tdc.dk, beklager J

 

Hilsen Line

Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 11:01
@TDC (Line)

Tak for dit svar.

Det er under al kritik at man skal finde informationen om jeres fiber produkter på hjemmesiden for kobber.
Hvis de 2 produkter er så ens er det vel "bare" af få informationen lagt på fiber siden.

Jeg har kigget på de .pdf'er der er lagt på hjemmesiden for kobber produkterne og helt ens er de 2 produkter jo ikke, så informationen er ikke helt brugbar.

Jeg synes det er en ommer. Produktet er tydeligvis ikke helt parat til levering.


Redigeret af rigo - 18-December-2011 kl. 11:48
Til top
TDC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

TDC Privat

Oprettet: 15-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TDC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

@TDC (Line)

Tak for dit svar.

Det er under al kritik at man skal finde informationen om jeres fiber produkter på hjemmesiden for kobber.
Hvis de 2 produkter er så ens er det vel "bare" af få informationen lagt på fiber siden.

Jeg har kigget på de .pdf'er der er lagt på hjemmesiden for kobber produkterne og helt ens er de 2 produkter jo ikke, så informationen er ikke helt brugbar.

Jeg synes det er en ommer. Produktet er tydeligvis ikke helt parat til levering.

Hej Rigo

 

Jeg mener bestemt at have besvaret alle de spørgsmål der er blevet stillet i forhold til det nye TDC Fiber.

 

Derfor er jeg nødt til at bede om uddybning for at kunne give dig det svar du leder efter.

 

Hvad er det for nogle pdf-filer du har været inde og kigge på?

Hvad er det, ud over det jeg allerede har uddybet i mine to indlæg, du mangler at få svar på i forhold til kabling m. m.?

 

Du skal ikke finde informationerne om fiber på kobber siderne. Der er blot lavet henvisninger med links fra fibersiderne til kobbersiderne der, hvor de alligevel er ens.

 

Jeg forsikrer dig at produktet er helt klar til levering og allerede fungerer hos de først kunder.

 

Hilsen Line

Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 14:57
Hej Line 

Tak for dit svar.

Grunden til min "bekymring" er at at jeres hjemmeside ikke har al information, og jeg har desværre ikke fået fyldestgørende svar, da jeg ringede ind.
Dog bør det nævnes at hvis man klikker på produkterne under "Tilvalg og services" er der efterhånden kommet en del svar, og ikke en henvisning til jeres Fiberteam, og det er godt.

Her lidt eksempler på ting der bør stå på siden:
- kan egen wireless router benyttes?
- kan man få faktureret internet seperat (hvis ens arbejdsgiver betaler)?
- Hvor stor er kapaciteten på HDD i den digitale boks?
- Hvordan fungere Multiroom boksen mht. afspilning/optagelse? Kan alle rum afspille/optage forskellige programmer samtidigt? Altså rum 1 afspiller et optaget program, rum 2 afspiller et andet optaget program, og rum 3 optager? Etc, ect...
- hvis man trykker på "Tv i flere rum" under "Tilvalg og services" og dernæst "Pus abonnement" åbner en side, der forklarer hvad Plus abonnement er, men det er på kobber delen, og man ledes herfra videre til kobber pakkerne.
- udbuddet af HD pakkerne fremgår stadig ikke (ved du har skrevet det på vej), men HD kanalerne i kobber versionen er afhængig af hvilken tv pakke man har valgt. Gør et sig også gældende for Fiber?
- Tv pakke oversigten på kobber siden er en hel del mere overskuelig, da man kan se dem alle på samme side, og dermed får man et bedre overblik
- læser man vejledninger herfra http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23709 , nævnes bla. skillefilter, VDSL og andre ting en fiber installation ikke har. Men jeg kan ikke se hvad der skal installeres ved fiber
- jeg har en krydsfelt (en boks hvorfra der løber pds kabler rundt i mit hus). Kan dette benyttes eller skal der et kabel fra hver multiroom boks direkte til "hoved modtageren"?

Min pointe er såmænd bare at hjemmesiden ikke er god nok, og det er forvirrende at i har Hometrio til kobber og fiber, men de adskiller sig væsentligt mht. information, udbud, priser. 
Som mulig kunde undre det bare lidt at produkter med samme navn er så forskellige. Et er internet delen,d er naturligvis er hurtigere på fiber, men resten bør alt andet lige ligne hinanden? 
Det gør det vel også nemmere for TDC.


Redigeret af rigo - 21-December-2011 kl. 11:54
Til top
TDC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

TDC Privat

Oprettet: 15-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TDC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Hej Line 

Tak for dit svar.

Grunden til min "bekymring" er at at jeres hjemmeside ikke har al information, og jeg har desværre ikke fået fyldestgørende svar, da jeg ringede ind.
Dog bør det nævnes at hvis man klikker på produkterne under "Tilvalg og services" er der efterhånden kommet en del svar, og ikke en henvisning til jeres Fiberteam, og det er godt.

Her lidt eksempler på ting der bør stå på siden:
- kan egen wireless router benyttes?
- kan man få faktureret internet seperat (hvis ens arbejdsgiver betaler)?
- Hvor stor er kapaciteten på HDD i den digitale boks?
- Hvordan fungere Multiroom boksen mht. afspilning/optagelse? Kan alle rum afspille/optage forskellige programmer samtidigt? Altså rum 1 afspiller et optaget program, rum 2 afspiller et andet optaget program, og rum 3 optager? Etc, ect...
- hvis man trykker på "Tv i flere rum" under "Tilvalg og services" og dernæst "Pus abonnement" åbner en side, der forklarer hvad Plus abonnement er, men det er på kobber delen, og man ledes herfra videre til kobber pakkerne.
- udbuddet af HD pakkerne fremgår stadig ikke (ved du har skrevet det på vej), men HD kanalerne i kobber versionen er afhængig af hvilken tv pakke man har valgt. Gør et sig også gældende for Fiber?
- Tv pakke oversigten på kobber siden er en hel del mere overskuelig, da man kan se dem alle på samme side, og dermed får man et bedre overblik
- læser man vejledninger herfra http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23709 , nævnes bla. skillefilter, VDSL og andre ting en fiber installation ikke har. Men jeg kan ikke se hvad der skal installeres ved fiber
- jeg har en krydsfelt (en boks hvorfra der løber pds kabler rundt i mit hus). Kan dette benyttes eller skal der et kabel fra hver multiroom boks direkte til "hoved modtageren"?

Min pointe er såmænd bare at hjemmesiden ikke er god nok, og det er forvirrende at i har Hometrio til kobber og fiber, men de adskiller sig væsentligt mht. information, udbud, priser. 
Som mulig kunde undre det bare lidt at produkter med samme navn er så forskellige. Et er internet delen,d er naturligvis er hurtigere på fiber, men resten bør alt andet lige ligne hinanden? 
Det gør det vel også nemmere for TDC.

Hej Rigo

 

Langt de fleste af de spørgsmål du har skrevet har jeg allerede svaret på i mine tidligere indlæg, men da de nu er udspecificeret vil jeg svare på dem enkeltvis.

 

 

Kan egen wireless router benyttes?

 

Årsagen til at vi med dette henviser til kobber vejledningerne er at det er det samme svar uanset om det er fiber eller kobber. Ja, du kan godt kable din egen router til, du skal dog ind og slå den trådløse router fra der er i den TDC Homebox du får. Der ligger vejledning på tdc.dk om hvordan dette gøres og denne vejledning er også den samme uanset om det er fiber eller kobber.

 

Alle vejledninger til TDC Homebox og de muligheder der er med den, finder du her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23709

 

 

Kan man få faktureret internet seperat (hvis ens arbejdsgiver betaler)?

 

Det du her efterspørger her, er det der hedder delt regning, det kan man godt få med fiber og fungerer også som regningerne når man har kobber. Firmaet får et fast beløb de betaler, og så skal du som kunde selv betale resten.

 

Du kan læse mere om det her: http://erhverv.tdc.dk/enterprise/element.php?dogtag=e_prod_medarb_hjem_om

 

 

Hvor stor er kapaciteten på HDD i den digitale boks?

 

Dette står ikke på vores hjemmeside, da vi har flere forskellige digitalmodtagere ude hos vores kunder af forskellige kapacitet. Som ny kunde får du den nyeste med den største kapacitet, den nyeste er på 320 GB.

 

 

Hvordan fungere Multiroom boksen mht. afspilning/optagelse? Kan alle rum afspille/optage forskellige programmer samtidigt? Altså rum 1 afspiller et optaget program, rum 2 afspiller et andet optaget program, og rum 3 optager? Etc, ect...

 

Her er svaret igen det samme som til kobber. Du kan få i alt 4 sessioner ind i dit hus, det vil sige at hver af disse sessioner kan bruges til enten at afspille live tv eller optage en udsendelse. Det er muligt at optage det man ser og stadig kun bruge en session, det vil sige at du kan pause den udsendelse du er i gang med at se. Det betyder at har du 4 multiroom bokse på og de to er tændt, vil du kunne optage 2 andre udsendelser samtidig. Hvis alle 4 tv er tændt kan du ikke optage en 5 udsendelse.

 

 

 

Hvis man trykker på "Tv i flere rum" under "Tilvalg og services" og dernæst "Pus abonnement" åbner en side, der forklarer hvad Plus abonnement er, men det er på kobber delen, og man ledes herfra videre til kobber pakkerne.

 

Plus abonnement fungerer på fiber som det gør på kobber, derfor ledes du ind på denne side. Hvis du på fibersiden trykker direkte på Plus abonnement åbner den sig ikke i et nyt billede, men bliver direkte på fiber siden.

 

Udbuddet af HD pakkerne fremgår stadig ikke (ved du har skrevet det på vej), men HD kanalerne i kobber versionen er afhængig af hvilken tv pakke man har valgt. Gør et sig også gældende for Fiber?

 

Når du står på siden med Hometrio på fiber og trykker på "læs mere" i den boks der hedder HD TV står der: " Antallet af HD-tv-kanaler, afhænger af hvilken HomeTrio-grundpakke, du har købt."

 

Læser man vejledninger herfra http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23709 , nævnes bla. skillefilter, VDSL og andre ting en fiber installation ikke har. Men jeg kan ikke se hvad der skal installeres ved fiber.

 

Du skal kun bruge skillefilter hvis man har almindelige fastnettelefoni, det har du ikke med fiber, her har du bredbåndstelefoni. Med bredbåndstelefoni er kablingen magen til den der er på kobber med bredbåndstelefoni, nemlig at telefonen enten skal kables direkte til din TDC Homebox eller der skal laves et tilbageløb via et multistik på installationsadressen.

 

Jeg har en krydsfelt (en boks hvorfra der løber pds kabler rundt i mit hus). Kan dette benyttes eller skal der et kabel fra hver multiroom boks direkte til "hoved modtageren"?

 

Her er kablingen som med kobber, hvilket jeg også har beskrevet i et af mine tidligere indlæg, så her vil jeg henvise til mine tidligere indlæg.

 

Årsagen til at fiber siden henviser til kobber vejledningerne så ofte som den gør, er fordi det ligger meget tæt op af hinanden og derfor er der ingen grund til at lægge de samme vejledninger ind af flere gange.

 

Du er fortsat velkommen til at skrive på socialemedier@tdc.dk, hvis der er noget af ovenstående du gerne vil have uddybet.

Hilsen Line
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 14:01
Hej Line

Tak for dit svar.
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 10:30
Thumbs up for at TDC v/ Line har taget sig tid til fyldestgørende svar i denne tråd.
 
God jul.
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 10:09
Så forsvandt TV2 Film HD fra HD-pakken, hvis man har HomeTrio. Nu skal man op og betale 50 kroner ekstra for Home Trio ekstra, hvis man vil have TV2 Film HD med.
 
Nedtur at beskære i HD pakken frem for at gøre den endnu mere attraktiv.
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhv_omjk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 11:08
- Nøøjj - kommer der snart Fiber-ADSL (stort fluefald) 50/10 TSK TSK TSK TSK - det har ingenting med Fiber at gøre!!!!
 
(Dyb sarkasme kan forekomme i dette indlæg)


Redigeret af mhv_omjk - 10-Januar-2012 kl. 11:10
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Hej Rigo.
Det kan jeg sagtens. Jeg har bestilt HomeTrio pakken + HD + Plus abonnement + 1 multiroomboks til et ekstra tv.
Leveringstiden lød på 3 uger, men grundet at jeg først kunne opsige Canal Digital og Jaynet pr. 31. januar 2012, må jeg vente til 1. februar med at få det op at køre.

Tak for svar vedr. TV2 HD.

Prisen for HomeTrio pakkerne stiger iøvrigt 20 kr. til nytår!

Hej wicca

Er du kommet i luften med TDC fiber?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu