recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Fiber næsten klart til bestilling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TDC Fiber næsten klart til bestilling

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 20:00
Yep. Jeg er kommeti luften med TDC HomeTrio Fiber.

Installationen tog 30 min. Jeg havde nemlig selv trukket kabler pænt over loftet til alle mine rum med internet, tv og telefon.
Teknikeren satte blot en TDC boks inkl. trådløs router på, og jeg var på nettet med det samme.
Herefter downloadede tv-boksen i 10 min. og så var jeg også oppe at køre med tv-delen.

Internetkvaliteten er upåklagelig. Det er en 50/10 forbindelse, men jeg kan teste DL til 68 m/bit og UL til 12 m/bit.

Tv-delen er ok iorden. Billedekvalitet er fin, men ikke ligeså fin som Canal Digital. Til gengæld er GUI på TDC TV fuldstændig fantastisk. Logisk, flot og bare for lækker.
Boksen er super. Opstart fra slukket til klar er ca. 12 sekunder. Kanalskift er under 1 sekund. Surf i menuer uden lag.

Multiroom fungerer uden problemer. Jeg kan sætte multiroomboksen til at optage i stuen og se alle optagelser.

HD er ok, men ikke prangende.

Kanaludbud er irriterende. Hvorfor nu ikke TV2 Film HD i HomeTrio pakken. Hvorfor slet ikke DR 1 HD overhoved. Og hvorfor tvinges man til at købe en Viasat pakke til 200 om måneden for at kunne se TV3? Det er til grin.

Men konklusionen: Jeg er godt tilfreds.
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 19:23
Tak for din tilbagmelding.

Jeg håber du vil holde os opdateret efterhånden som du gør dig nogle erfaringer.

Som jeg forstår det har du 4 tv streams ind i huset. Altså signal til 4 forskellige programmer på 4 forskellige tv. En HD kanal beslaglægger 2. Så hvis man ser 2HD kanaler samtidigt kan man ikke se tv på de 2 sidste tv.
Er det korrekt?

Hvordan oplever du internet hastigheden hår du ser tv? Påvirker de 2 hinanden?

Pft
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 08:49
Jeg har 3 tv-strømme, da jeg kun har 1 ekstra tv. Du får 2 tv-strømme til dit primære tv.
Men det er korrekt at HD tager 2 strømme.
Jeg oplever intet fald i internethastighed når jeg ser tv.
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2009
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theman7979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 09:19

Godt at høre det fungerer fint.

 
Hvis du har tid må du meget gerne køre en test her http://pingtest.net/ , og vende retur med resultatet.
 
Pft
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 16:02
http://www.pingtest.net/result/56553927.png
 
Kan du bruge det resultat?


Redigeret af wicca - 10-Februar-2012 kl. 16:02
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2009
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theman7979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 09:52
Perfekt - nydeligt resultat

Tak for hjælpen
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 23:48
Det var da det mindste 😉
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 14:00
Hej wicca.

Prikker lige til dig for at høre om du har gjort dig nogle spændende erfaringer siden sidste update?

Pft.
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 11:17
Der er såmænd intet nyt. Det kører fejlfrit og jeg er bare super glad for alle funktionerne TDC TV tilbyder. Bare det at kunne ligge i sengen og se det man har optaget i stuen. Super fed feature.
Internetdelen er upåklagelig. Forleden testede jeg forbindlsen til 85 m/bit i download. Tongue
 
Det jeg stadig har af kritikpunkter, er at HD kanalerne godt kunne bruge noget mere bitrate. De er stadig flotte, men kommer ikke op på siden af Canal Digital.
Og så hader jeg, at man skal købe Viasatpakken til 200 kr. pr. måned for at få TV3.
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 13:20
Mange tak for update!

Grunden til min interesse er at jeg overvejer at skifte fra Boxer til enten CD eller TDC Fiber (så er lagt ind i huset).
Vi har ikk noget DVB-T2/CI+ udstyr så hvis vi alligvel skal ud og køb udstyr kunne jeg overveje de to nævnte.
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 15:12
Jeg ville klart vælge TDC TV. Simpelthen på grund af både meget mere lækkert hardware og software på boksen.
Specielt hvis du skal have multiroom...der er CD lysår bagud.
Til top
fpe123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fpe123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 18:14
Hej
 
Jeg er også hoppe på TDC Hometrio Fiber (1. ekstra tvboks + hd). Jeg fik de den 1. marts og jeg havde gjort alt klar til TDC skulle komme. Det var plug and play, kedelig at man ikke selv kunne gøre det.
 
Det køre godt og stabilt.
 
Det at starte med, synhes jeg ikke at billedkvalitet var særliog godt. Læser at man skulle skifter fra 720P til 1080i, og nu er billedkvalitet Ok.
 
Et minus er at man ikke kan optager 2 hd samtidig, på grunde af begræsning i Homeboks. Har snakke med TDC om det. Vi kan håber at de åbner for flere streams i homeboksen, vil skulle være mulig.
 
/flemming
 
 
/Flemming
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu