recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC, flimmer efter kanalomlægning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC, flimmer efter kanalomlægning

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC, flimmer efter kanalomlægning
    Sendt: 07-November-2005 kl. 11:19

Hej,

Er jeg den eneste, der via TDC Kabel-TV har fået to nye kanaler, TV2Film og Disney, der står flot på skærmen MEN til gengæld for det enormt dårligt signal med flimmer/interferens på de kanaler, der blev flyttet og skulle indstilles?

Hos mig (og min nabo) på Amager er Kanal 5 blevet stort set ubrugelig. CNN er heller ikke så god som før.

Og jeg har 4 apparater med TV-tuner, der alle er ramt.

Jeg har fejlmeldt til TDC, der kom ud og målte. Vi prøvede alt - nye kabler, nye HF-tætte stik, fintuning, forstærknig og dæmpning af signalet. Det hjalp slet ikke og de vender tilbage med en ekspert på - men først om et par dage.

Nu har jeg set en anden bruger, Farum, poste det her i afstemningstråden:

En kedelig oplevelse med TDC Kabel Tv i weekenden: Jeg skiftede alle antennekablerne i lørdags, fordi jeg syntes, der ind i mellem var lidt flimmer på skærmen - en ret stor operation med tømning af hele reolsystemet etc. Da jeg var færdig, var der kun tre kanaler på systemet mod normalt ca. 30. Om igen, gamle kabler på: Samme resultat: Det usandsynlige var sket: TDC Kabel var gået ned, mens jeg moslede med skidtet. Var der nogen info på TDC ? Nej - det kunne man da selv gætte. Godt at min nabo var hjemme !

Det med flimmeret, der måske ikke var der før og måske ikke skyldes indstråling eller defekter i gamle kabler - det går igen.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 11:35

Hej

Jeg har ingen problemer med Kanal 5 efter de nye kanaler blev indført.
Jeg har ikke checket CNN.

Jeg har dog oplevet en del striber på alle kanaler, jeg ved dog ikke om det er TDC skyld !!

 

mvh L

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 11:42

Hej lahan,

Det er nemlig pokkers svært at vide - men hvis de er kommet for nyligt, er der måske basis for at fejlmelde?

Godt din Kanal 5 er OK. Jeg ser nu heller ikke så meget CNN.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 13:55

Hej,

Jeg har fået en del forstyrrelser (= tynde vandrette striber) på TVDanmark 'Tvdk' (TDC KabelTV i Københavns Amt)

Har dog ikke fejlmeldt det (endnu) - det kunne jo være det blev løst af sig selv, hvilket sikkert er naivt at tro, når det gælder TDC :-)

Har ingen problemer med Kanal 5 og CNN !

filmfreak

 

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 13:55

Jeg har også fået tilføjet Disney og TV2 Film i TDC nettet (Kbh Amt). Efterfølgende har jeg konstateret at TV Danmark er blevet meget dårlig ('sne' på) og det lader sig ikke gøre at finjustere sig ud af problemet.

Kanal 5 har jeg ikke konstateret problemer med (står så vidt jeg husker som den altid har gjort - dvs. 'OK', men ikke super god).

Jeg har endnu ikke kontaktet TDC.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 14:32

Hej igen.

Rart med lidt input.  Jeg har lige hjulpet min gamle nabofrue med kanalomlægning, udskiftning af stik og bedre billede. Hun måtte også lige ind til mig og se, hvad DVD er for noget - "Er det bedre end video?"

Det fandt hun ud af, det var - jeg viste hende lidt fra The Big Blue.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Rookie Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 15:28

Hej Carser

Roskilde - samme problem med Kanal5 og CNN..... dog skal det siges at Kanal 5 begyndte at flimre for flere uger siden, men det er sådan det sker i perioder, i hvert fald i Roskilde

Jeg er mere end træt af det gamle (monopol) dame der hedder TDC....

Til top
Farum Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 15:28

Carser, mit problem var et totalt udfald, jeg ved ikke, hvor lokalt det var. Har også de to nye kanaler i pakken, men har ikke problemer med nogen af kanalerne nu, heller ikke TV Danmarks "D" og "5". Som nævnt var der tidligere nogle tynde, lyse streger diagonalt over billedet, men de er væk nu. Har du prøvet at geninstallere ?

Mvh/Jørn

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 15:58

Til Jørn: Også i den grad: TV, VHS, to DVD-recordere samt nabofruens TV.

Til Rookie: AHA! Sådan er det ofte med TDC og mig. Jeg klager som en af få eller den eneste over noget, og så viser det sig, at det også er sådan på hele Amager, i hele København eller "landsdækkende/WorldWide".

 Hvorfor er der kun et monopoltilsyn?

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 18:55
Lignende problem på Nørrebro med Kanal 5 (CNN er OK). Det opstod allerede da de blev oprettet på de nye frekvenser. Der er skrå striber på den nye Kanal 5 og det var der fra første dag. Jeg kunne sammenligne med Kanal 5 på den gamle frekvens og den var helt OK. Har fejlmeldt problemet, men ikke hørt noget endnu.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 19:24

Hej John - det er 100% præcist det, jeg også har oplevet!

(ja altså pånær, at jeg fejlmeldte straks og fik tekniker-besøg i fredags)

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Farum Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 08:26

Carser: Konkurrencetilsyn !

Det var de samme striber, jeg havde tidligere, men efter nye (Netto) kabler, og mange geninstalleringer er de nu væk (indtil videre ?).

Det er faktisk så skarpt og klart, som det ikke har været i lang tid. Måske er retfærdigheden endelig kommer til Nordsjælland !

Mvh/Jørn

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu