recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC HD Selector - hvornår?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC HD Selector - hvornår?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2007 kl. 12:43
Ok Hother, jeg håber du har ret
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Bridge - jeg kan kun gentage hvad jeg tidligere har skrevet, HD Selectoren er lige på trapperne. Det er IKKE tilfældigt, at de nuværende HD Selector ejere modtager ny s/w i denne måned. Den nævnte s/w er den, som HD Selectoren bliver relanceret med. Det er heller ikke tilfældigt, at TDC har lagt Discovery HD ud på nettet.

Om TDC Kabel TV så ændre strategi lige pludselig af en eller anden årsag, det har vi nemlig set før. Men alt taler for, at HD Selectoren er på trapperne.


Er der tale om at TDC lancerer både den "gamle" Sagem 81 og den nye samsung snart? for de to bokse kan vel ikke dele software skulle man tro??
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 21:36
Hej uffidon - så vidt jeg er orienteret relanceres Sagem 81. Mht. til en Samsung HD boks har jeg pt. ingen information
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
nybym Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 21:37
der skulle gerne komme en ny til juni har jeg hørt i en expert-butik
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 21:49

Rolig nu ! Var det ikke VM i bold,  - der lissom var skæringsdag for HD-boxen? ? Det er jo først om 3 år    

Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 22:31

Nogen der ved om boxen bliver relanceret med en tekst tv udgave (igennem HDMI kablet). Jeg bliver godt nok skuffet over TDC hvis de ikke gør det.  (Jeg tvivler dog på at de kan finde ud af det hos TDC)

Det er jo ret vigtigt med tekst tv'en, da underteksterne på canal plus foregår igennem tekst tv. Sådan er det ihvertfald på Sagem 60, hvor man af og til lige skal trykke på tekst tv knappen, hvis teksterne er hoppet af.

Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
nybym Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 22:37
tja.. OL i HD er vel også en mulighed
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 22:57
Hej Bridge - pt kan man ikke benytte txt-tv via HDMI. Om den ændres ved den snarlige s/w update ved jeg ikke.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 23:08

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Bridge - pt kan man ikke benytte txt-tv via HDMI. Om den ændres ved den snarlige s/w update ved jeg ikke.

Så har du vel stadig store problemer med undertekster på canal plus ? Altså det der med at de hænger.

Hvis boxen ikke relanceres med tekst tv igennem hdmi porten, så må man formode at der stadig vil være problemer med undertekster på canal plus. Men okay TDC kan vel ikke begå samme fejl 2 gange. Hvis de relancerer boxen, så skal den da være i orden (eller ihvertfald på niveau med Sagem 60, som jo virker udemærket)

Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 00:17

Oprindeligt skrevet af nybym nybym skrev:

tja.. OL i HD er vel også en mulighed

Nu blev den jo oprindelig introduceret for et år siden, til VM .Historien viser  m al tydelighed,at produktet ikke var klar. Dog tror jeg,at mange trods alt fik en sublim oplevelse lige mht VM . Siden har det så desværre været en lang klagesang,  - og garanteret "en grim ælling" hos TDC .

Et år er laaaang tid i elektronik-verdenen !    

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 06:52
Oprindeligt skrevet af Bridge Bridge skrev:

Nogen der ved om boxen bliver relanceret med en tekst tv udgave (igennem HDMI kablet). Jeg bliver godt nok skuffet over TDC hvis de ikke gør det.

Hvis du med ovenstående mener, at du vil kunne se TTV på dit TVs TTV-dekoder via HDMI-indgangen, så kan du godt glemme alt om det (og det er ikke TDCs skyld).

HDMI-standarden tillader så vidt jeg er orienteret ikke overførsel af TTV data, da disse ligger i scanlinier i TV-signalet, som ligger udenfor det område, der transmitteres digitalt.

Det er derfor boksens opgave at indsætte TTV-signalet i det analoge signal, så et TV kan dekode det. De linier, der derved skabes, bliver ikke transmitteret via HDMI, og der er derfor ikke noget signal dit TV kan dekode til TTV-informationer.

Redigeret af HeartWare - 15-Maj-2007 kl. 06:54
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
it johnni Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 11:35

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Bridge - pt kan man ikke benytte txt-tv via HDMI. Om den ændres ved den snarlige s/w update ved jeg ikke.

hej. nogle gange virker text-tv ved HDMI på min hd selector ,det virker kun på nogele kanaler kører med sw 4,1 04



Redigeret af it johnni - 15-Maj-2007 kl. 11:37
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu