|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
|
Kan virkelig ikke finde ud af hvor meget af det her jeg skal tro. Nu har Chris tilmed lukket for tråden på TGB. Hvordan får de lige h.264 til at spille i vista live TV, mener bestemt at kunne huske, at dvr-ms containeren ikke er designet til at håndtere h.264. Så hvordan lige med optagelser ??? Håber virkelig at du snart har nået nyt til os jschwartz... Nu var jeg lige så godt oppe at køre over Fiji, nu dette.... :( |
||
![]() |
||
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
|
Der er åbnet en ny tråd her. Der er også et par screenshots. /Peter |
||
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
||
![]() |
||
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
|
Så meget støj og nu ..... stilhed. Samme på TGB. Dette er en and.
|
||
![]() |
||
Jschwartz ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
|
Er der nogen der rent faktisk har HD-kanaler inde og kan teste programmet ?. Jeg skal ikke kunne sige om det er en "and" eller ej, men det mindste man kan forlange er vel, at een eller anden med hd-kanaler på sin kanalliste, kunne afprøve programmet og skrive om resultatet. |
||
![]() |
||
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
|
Sorry! Jeg overså dit svar i første omgang. Tak for oplysningerne, så ved vi da lidt mere om hvad der foregår.
Jeg har ikke prøvet noget af det og jeg ved ikke om jeg kan finde HD-kanalerne i oversigten, men det kan da godt være jeg kunne undersøge det på et tidspunkt. /Peter |
||
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har prøvet at opdatere min kanal liste, men jeg får aldrig de hd kanaler frem mere. Jeg gjorde engang, men ikke mere. Har MS mon sendt en opdatering af en art så vi ikke længere kan tune ind på dem. Hvis jeg bruger samme transponder liste i dvbviewer, stadigvæk emulering af dvb-t, kan jeg godt finde kanalerne. Jeg bruger floppydtv dvb-c, nyeste firmware og drivere. I mellempakken kan jeg i dvbviewer finde kanal5HD som jeg er berettiget til, men ikke under vmc. Desuden fremkommer EurosportHD. (den er vist nok test i øjeblikket.
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Nu er der joforskel på hvordan kanaler er placeret fra landsdel til landsdel frekvensmæssigt.
TDC kører ift den transponder liste som udbydes af Digital Everywhere QAM64 på de fleste kanaler og har derudover enkelte frekvenser(muxes) med kanaler med QAM 256(Under Vista that is) Der kan altså være skiftet imellem QAM 64 og QAM256 fra TDC's side på enkelte muxes. Sidstnævnte ses ofte på HDkanaler da dette giver større båndbredde. (Stiller iøvrigt større krav til udstyrets beskaffenhed ift QAM64) Dette er der ikke taget højde for i Emu driveren. Dvbviewer læser frekvenserne i din transpondertable men søger såvidt jeg ved også på andre QAM moduleringer... Dvs Vista kan lave en channelscan med QAM64 og på visse frekvenser QAM256. Hvis enkelte frekvenser(muxes) skifter til QAM 256 er du shit out of luck med mindre du får en ny service eller er i stand til at analysere dig frem til en metode hvormed du kan manipulere med DVB-C>DVB-T oversætteren. Redigeret af Patriarken - 01-August-2008 kl. 15:13 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
|
Det er der ikke. YouSee anvender udelukkende QAM 64. |
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Sikker?Jeg har set frekvenstabeller fra SageTV tilpasset til TDC hvori det fremgår at enkelte muxes kører på QAM256...
|
||
Mit Setup
||
![]() |
||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
|
Ja - Jeg er sikker. |
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tror da på hvad du siger, men vil gerne have en reference hvis det er muligt. QAM 30(Selvom det er abritrert) har fx også været brugt i TDC/YouSees systemer bla på TV2(SD). Har du en reference? Jeg har ikke så stor erfaring med YouSee, men DVBviewer i nogle versioner rapporterer at der er tale om QAM 64 på fx Stofa, hvilket jeg med 100% garanti kører med QAM256.
Redigeret af Patriarken - 01-August-2008 kl. 16:21 |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har ganske enkelt spurgt dem, om der er forskel på de forskellige netværk, udover frekvenserne på de enkelte MUX'es. Det er der ikke. Det kan også afprøves i praksis. Hvis man ændrer i standardopsætningen på deres modtagere finder de ingen kanaler, og standard er QAM 64. |
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |