|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
Jschwartz ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
||
FYI er der kommet en ny beta, den kan hentes på www.ii-view.com under support: moonplayer beta h264. Den retter ikke noget under vista mediacenter. Fokus er lige nu på at få moonplayer til at virke med de forskellige kort og cams. Derefter vil rettelserne blive implementeret i et plugin til mediecentret. I må meget gerne skrive tilbage med tilbagemelding eller direkte til min producent Cyril ca(snabel-a)ii-view.com på engelsk. Han arbejder på højttryk for at få det til at virke, men mangler input fra bla. Danmark. |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Ja, men jeg finder skam heller ikke noget på QAM 256 i DVBviewer 3.9.1 og første beta af 3.9.2'eren(På Stofa), til trods for at jeg ved kanalerne ligger der og bruger denne modulering.) Hvis du tænker logisk er der enten tale om QAM, Symbolrate, eller MUX (Frekvens) problemer vedrørende mappingen imellem DVB-C og DVB-T. Det er muligt at du har spurgt TDC om hvilken QAM modulering de anvender og at jeg tager fejl mht mine QAM teorier. Men ikke desto mindre ligger fejler i emuleringen dersom nogle mux'es ikke mappes korrekt, QAM eller ej. |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
||
Det kommer jo helt an på hvad der bliver fundet. F.eks. indeholder YouSees MUX på 538 MHz. DR1, DR2 og Kanal5 HD. Hvis MCE finder DR1 og 2 og ikke Kanal5 HD, så kan det kun være dekodningsproblemer, og ikke emulering. |
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Så du vil påstå at der ikke kan QAM moduleres forskelligt på samme frekvens eller hvordan skal jeg forstå det? Det ved jeg at der kan, dette er både teoretisk muligt og gøres i stor udstrækning, ved mange tvudbydere bla i Findland, Holland og i Schweiz. Du kan ikke logisk slutte at det er krypteringen der fejler.
Redigeret af Patriarken - 01-August-2008 kl. 21:02 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
||
Nu synes jeg vi kører lidt i ring. Når nu jeg fortæller dig at YouSee anvender QAM 64, og ikke noget andet, og mine DVB-C modtagere siger QAM 64 på HD kanalerne. Hvad tror du så er rigtigt? |
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja det har du sikkert ret i at du så kører på QAM 64. Det har jeg ikke benægtet. Men fordi at du gør, er det ikke ensbetydende med at andre gør. Derudover var argumentationen hvor du kædede QAM modulering og frekvenser sammen i en fastlåst symbiose ikke plausibelt ift fakta. Men bøjer mig i støvet ift dinne konstateringer vedrørerde dit udstyr(STB)
|
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
![]() |
||
For at runde den lidt af, så har jeg ikke benægtet at andre udbydere anvender andre QAM's, men overskriften er nu engang TDC HD-Kanaler. ![]() |
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jo det er jeg klar over og jeg synes det er en interessant diskussion. (Ville dog mene at det trods alt er muligt at Yousee kunne anvende QAM 256 i nogen områder, sådan som jeg husker det da jeg lavede frekvenstabeller til SageTV. men lad nu det ligge) Hvis der bruges QAM 64 på det mux hvor du siger Kanal 5HD DR1 og DR2 ligger.... Er der så også andre kanaler på det mux? Det er ikke et retorisk spørgsmål...Jeg vil bare gerne vide det ift båndbreddebetragtninger og den enkelte kanals load. |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja - der ligger 3 betalingskanaler mere med følgende PID: World, Scienc og TraLiv. |
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hvis det kan hjælpe dig med beregningerne, så kører DR og DR2 med en fast bitrate på 5.5 og 5.0 mbps. Kanal5 HD anvender VBR op til 15 mbps. Så kan du selv regne ud hvor meget plads der er tilbage til de resterende 3 kanaler.
|
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jep takker...
Minus overhead er der så teoretisk ca 2-12 mbps alt efter hvilke standarder for QAM64 der benyttes, med mindre der bruges switching på TDCs net. Trods alt muligt. Måske det også kunne være FEC settings der volder problemer for emuen. Redigeret af Patriarken - 01-August-2008 kl. 22:11 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
mhylle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-August-2008 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
||
Kunne godt tænke mig at få en opdatering på det her.
Er det lykkedes for nogen at få HD kanalerne vist i media center? Redigeret af mhylle - 01-September-2008 kl. 15:35 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |