recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Home Trio - hvorfor så populært herinde ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC Home Trio - hvorfor så populært herinde ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dr.ralph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Status: Offline
Point: 243
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC Home Trio - hvorfor så populært herinde ?
    Sendt: 26-August-2010 kl. 09:25
Hey,

jeg undrer mig over, hvorfor der er så meget debat herinde om TDC Home Trio, da løsningen for mig var dyrere end Yousee løsningen, hvor jeg fik de samme HD kanaler, fastnet telefon og Inet, men sparede 220 kr. om måneden ??

Hvad er det der gør TDC Home Trio så skide populært herinde - fatter det ikke helt Confused .... sorry Embarrassed

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 09:35
Tillægsspørgsmål - vil Yousee signalet fra Tv og optagelse i f.-eks HD kvalitet også æde 4-6 mbit af mit bredbånds signal eller løber den 'udenom' dette, så jeg ikke oplever lignende problemer, som man gør med TDC Home Trio ?
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 10:00
Jeg kan kun forestille mig at folk køber det, fordi det er eneste mulighed.

Det er et tæskedyrt og alt for ringe produkt. Både på TV og internet siden.

Men har man ikke andre muligheder, er det jo bare sådan det er.

Jeg kørte også med WFA internet på et tidpsunkt. Som var for langsomt og dyrt i forhold til ADSL.
Men når muligheden ikke var der for ADSL, måtte jeg jo køre med det der var mulighed for.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 10:03
Man kan få home trio mange flere steder. f.eks. uden for kabel- og fiber-områderne...
Man kan få viasat kanalerne den vej..
Det er f.eks. også den eneste måde at få de svenske kanaler, hvis man ikke har kabel eller kan modtage via antenne... 

Prisen for TV-delen mener jeg er tilsvarende, hvad andre TV-udbud koster...
Og deres isenkram fungerer...

Dog er der ulemper ved løsningen..

Billedekvalitet synes jeg kun er acceptabel, f.eks. dårligerer
end f.eks. mange dvb-t-kanaler.
Uflexibelt udbud af kanaler (her gør boxer det bedst)
Lukket propriotært system, som  f.eks. gør en  HTPC løsning uvenligt..
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Point: 551
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af dr.ralph dr.ralph skrev:

Hey,

jeg undrer mig over, hvorfor der er så meget debat herinde om TDC Home Trio, da løsningen for mig var dyrere end Yousee løsningen, hvor jeg fik de samme HD kanaler, fastnet telefon og Inet, men sparede 220 kr. om måneden ??

Hvad er det der gør TDC Home Trio så skide populært herinde - fatter det ikke helt Confused .... sorry Embarrassed

YouSee løsningen kræver jo at du har tilgang til , ja rigtig gættet, YouSee kabel-tv og det er jo ikke alle steder i landet man har det.
Hvorimod Trio løsningen "bare" kræver en internetforbindelse.
Til top
kolmorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Sydney
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 10:20
Nu er det, som andre påpeger, ikke alle der kan få You See...

Jeg har været tvangsindlagt til Stofa og var en af de første der fik en Zaptor... Jeg var naiv igennem hele forløbet - troede og håbede på at det en dag skulle blive et godt produkt. Jeg gav op efter 1½ år.

Jeg opsagde Stofa (betaler dog stadig for den mindste pakke, da det er et krav i ejerforeningen) og bestilte herefter TDC TV (nu Home Trio). Jeg har haft TDC TV i godt og vel 1½-2 år og jeg er meget tilfreds.

Jeg skal gerne indrømme, at billedekvaliteten kan fås bedre andre steder, men mulighederne med optagelse, serieoptagelse, multiroom (med optagelse) og en lyn hurtig STB gør at jeg gerne betaler lidt mere for en komplet pakke med internet og telefoni.

Såfremt jeg skulle bruge Stofa med ovenstående features (som vi i husstanden er enige om at vi ikke vil give afkald på) så kræver det at jeg bygger min egen HTPC og det gider jeg helt ærlig ikke når jeg kan få TDC TV.

Og som tidligere Stofa kunde med Zaptor, kan jeg ved TDC TV glæde mig over at jeg kun har haft 1 eller 2 nedbrud i den periode jeg har haft TDC TV.

Jeg indrømmer gerne at You See er et spændende alternativ (mangler dog serie optagelse), men det er ikke en mulighed her hvor jeg bor. Boxer er heller ikke en løsning - der kan vi ikke få ønskede kanaler samt de beskrevne features ved TDC TV.

Eneste store minus ved TDC TV er manglende mulighed for at få Canal+
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af dr.ralph dr.ralph skrev:

Tillægsspørgsmål - vil Yousee signalet fra Tv og optagelse i f.-eks HD kvalitet også æde 4-6 mbit af mit bredbånds signal eller løber den 'udenom' dette, så jeg ikke oplever lignende problemer, som man gør med TDC Home Trio ?

Hos YouSee tager TV ikke noget af din Internet båndbredde.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 11:30
Tak for hurtigt svar til alle :)

Rart at mit nybestilte YouSee 16/1 Mbit ikke bliver halveret af HD udsendelser, som Home Trio gør Thumbs Up

Men har haft YouSee kabel Tv 15 år nu, hvor jeg bor, men har stadig den gode gamle Sagem boks, som jo ikke viser HD.
Har ventet til jeg troede den nye Samsung HD box blev mere stabil og fik større HDD (læs over det min 6 år gamle Philips 250GB HDD optager har), men syntes godt nok ikke det går særligt hurtigt med at få nogle 1 TB HDD diske i de bokse Thumbs Down

Min Sagem kører stadig perfekt, uden hakken og programguiden er LYNHURTIG at scrolle i.
Men mangler de pokkers HD kanaler, da den ikke har HDMI eller DVI stik bagi Pinch

Så nu ryger jeg på en Samsung, håber de værste mareridt er overstået.......

Glad for, at min 16/1 Mbit forbindelse ikke bliver ædt op af Trio Home Ip signalet.
Dvs. den dyre 18 Mbit forbindelse Trio Home manden prøvede at prakke mig på, faktisk kun vil yde 10-12 mbit, hvis jeg optager en kanal i HD.......

Til top
kolmorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Sydney
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 11:46
For mit vedkommene synes jeg ikke at mit internet signal bliver "ædt" op...

Jeg har 20 mbit og jeg ligger altid på 1,2 - 1,5 mb/sec uanset hvor mange sessions jeg bruger på TDC TV. Jeg har tilmed HD kanaler på TDC TV.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu