recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Homebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC Homebox

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC Homebox
    Sendt: 15-August-2011 kl. 08:22
Er der andre der oplever problemer med TDC Homebox??

Den genstarter pludselig, og hvis man belaster den lidt, så dør den og skal genstartesConfused

Jeg kunne godt tænke mig at sætte en anden router på, men jeg har også IP telefoni og jeg kender ikke indstillingerne som TDC bruger, er der nogle af jer der har leget med det???
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 12:32
Jeg har samme problem og TDC har forsøgt at rette fejlen et utal af gange. Sidst talte de om at min linie nok ikke kunne bære den hastighed, som jeg kører med og de ville sætte hastigheden lidt ned.

Det ender såmænd nok med en 33.6 kb linie Confused
Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 12:45
Hvis man googler TDC Homebox kommer der en del frem der samme problem, så det er nok boxen der har et problem og ikke linienAngry
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Til top
Wagner545 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-September-2011
Sted: Næstved
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 21:55
Hvis det er kan i få TDC til at overvåge jeres linje. Så kan de se om der er nogle fejl på linjen eller om det er Homeboxen den er gal med. 
En Homebox har det med at genstarte hvis linjen er ustabil. 
Man kan godt sætte en router efter Homeboxen den skal bare have en anden gateway. 

Er det en ADSL eller VDSl Homebox I har? (Der er en rødport i VDSL Homebox modellen) 
Network & Home automation is the shit!
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 20:59
Køre i på trådløst net? for en af problemerne kan være at der er andre i nærheden (trådløse netværk) der benytter sig af de samme kanaler på det trådløse netværk som i gør, og det kan Homeboxen ikke finde ud af, og det gør den "crasher". eneste mulighed er og scanne netværkene igennem på ens computer, se hvad de nærtliggende routere benytter af kanaler, og vælge den der er "mindst" brugt.

jeg har 2 routere her hjemme der begge køre på 2.4GHz båndet, jeg har som en sikkerhed valgt en kanal er ligger næsten i hver sin ende af hvad der var muligt og vælge, for at sikre mig imod at de ikke "støder ind i hinanden" om man vil, og det har løst problemet!
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Wagner545 Wagner545 skrev:

Hvis det er kan i få TDC til at overvåge jeres linje. Så kan de se om der er nogle fejl på linjen eller om det er Homeboxen den er gal med. 
En Homebox har det med at genstarte hvis linjen er ustabil. 
Man kan godt sætte en router efter Homeboxen den skal bare have en anden gateway. 

Er det en ADSL eller VDSl Homebox I har? (Der er en rødport i VDSL Homebox modellen) 

Der er ingen rød port på den jeg har, den er dog med telefoni (ip)
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Køre i på trådløst net? for en af problemerne kan være at der er andre i nærheden (trådløse netværk) der benytter sig af de samme kanaler på det trådløse netværk som i gør, og det kan Homeboxen ikke finde ud af, og det gør den "crasher". eneste mulighed er og scanne netværkene igennem på ens computer, se hvad de nærtliggende routere benytter af kanaler, og vælge den der er "mindst" brugt.

jeg har 2 routere her hjemme der begge køre på 2.4GHz båndet, jeg har som en sikkerhed valgt en kanal er ligger næsten i hver sin ende af hvad der var muligt og vælge, for at sikre mig imod at de ikke "støder ind i hinanden" om man vil, og det har løst problemet!

Under normal brug oplever jeg ikke problemer med wireless, men hvis jeg presser den med en stor down/up load, kan den dø og skal genstartes.
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Til top
hattinglarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2008
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 13:22
Jeg har samme problem. Lige så snart den belastes af f.eks. overførsler fra pc til NAS så står den af når den får meget at lave.

Samtidig er hastigheden på det trådløse netværk ikke stabil. Det kører op og ned hele tiden, hverken helt op eller helt ned, men alligevel irriterende.

Det er kun det trådløse der giver problem. Overførsel via kabling fungerer fint.

Jeg har idag fejlmeldt det, men regner blot med, at jeg får en ny lignende boks tilsendt.

Hvis ikke det virker er der nok ikke ret meget andet at gøre, end at anskaffe sig en anden router privat. Jeg bruger ikke telefonen i den, så det burde vel være muligt.

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 13:31
prøv at fjerne IPv6 protokollen, hvis I kører Vista eller win7 på jeres computere i huset - det har hjulpet en del på mit netværk - dog ikke 100% endnu.

Det var en TDC teknikker, der nævnte at den firmware homeboxen indtil nu har, ikke er så driftsikker med den aktiveret.

Til top
hattinglarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2008
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 13:40
Hvordan gør jeg det.. Geek
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Under normal brug oplever jeg ikke problemer med wireless, men hvis jeg presser den med en stor down/up load, kan den dø og skal genstartes.

Det gør min så ikke, kan jo selvfølgelig være en fejl på selve boksen, har du prøvet med en anden? (det kan TDC sørge for)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2007
Point: 593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 16:57
Hvis nogen vil prøve at koble sin egen router på HomeBox'en, så ligger der en vejledning her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu