|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 593 |
![]() |
||
Send mig gerne et telefonnummer/EM-nummer, så skal jeg gerne få startet en overvågning af linjen (imorgen). Således kan det i hvert fald udelukkes, at det er selve linjen der presses for hårdt og for HomeBox'en til at genstarte.
|
|||
![]() |
|||
ojr5896 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 392 |
![]() |
||
Super, men jeg ville egentlig hellere have oplyst indstillingerne, så jeg kan sætte en anden router på
![]() |
|||
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X Panasonic DMP-BDT310 Pioneer DVR-LX61D |
|||
![]() |
|||
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 593 |
![]() |
||
Tjek link i min forrige post ;)
|
|||
![]() |
|||
ojr5896 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 392 |
![]() |
||
Ja, men jeg ønsker at fjerne TDC Boxen og udelukkende bruge eget udstyr! Jeg kender bare ikke indstillingerne - specielt til telefonidelen.
|
|||
LG 47SL8500 - DM8000
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det lader sig ikke som sådan gøre - du kommer blandt andet til, at mangle et modem (som er indbygget i din HomeBox).
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Der findes Routere med indbygget modem, jeg har i hvertfald et, det virker, men telefoni delen kender jeg ikke indstillingerne til.
|
|||
LG 47SL8500 - DM8000
|||
![]() |
|||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
||
Har du en router med indbygget modem, som virker med TDC? Hvilken model er det?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
De findes, ja. Men det er bare ikke nogen speciel elegant løsning - efter min mening - når man nu med en minimal opsætning kan få sin HomeBox til at "opføre sig som et modem og koble egen router på" :)
|
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Den løsning vil næppe de-aktivere NAT funktionen i routeren, og problemerne kan meget vel ligge i routerens NAT implementering (f.eks. en for lille NAT tabel eller uhensigtsmæssige NAT timeout værdier). Hvis routeren skal fungere som et modem skal der være tale om en bridge løsning, hvor du får en offentlig IP på udstyrets grænseflade. Det gør du heller ikke her. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Asus WL-520 (tror jeg)
|
|||
LG 47SL8500 - DM8000
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hmm, det ved jeg da ikke, min Asus Router fylder fysisk ca. 1/3 del og kører stabilt samtidig med at interfacet i routeren er langt mere betjeningsvenligt. Eneste problem er jeg ikke kender indstillinger til telefoni delen, men jeg kunne jo bare opsige teledelen, vi bruger det sjældent alligevel.
|
|||
LG 47SL8500 - DM8000
|||
![]() |
|||
morten_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() |
||
Det er ret trivielt at sætte egen router efter HomeBoxen, men det hjælper ikke på, at HomeBoxen stadg sidder på linien. HomeBoxen er desværre ikke et særligt godt eller stabilt produkt. Efter jeg har fået "opgraderet" min forbindelse og fik en HomeBox har jeg haft langt flere problemer med linien end med et rent ADSL-modem. TDCs gamle ADSL-modems virker fortsat fint desværre mistes telefonien som før virkede fint med Siemens Gigaset og telefoni"splitteren" (kan ikke lige huske hvad dimsen hedder). |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |