recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Homebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC Homebox

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2011 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

De findes, ja. Men det er bare ikke nogen speciel elegant løsning - efter min mening - når man nu med en minimal opsætning kan få sin HomeBox til at "opføre sig som et modem og koble egen router på" :)

Det er ret trivielt at sætte egen router efter HomeBoxen, men det hjælper ikke på, at HomeBoxen stadg sidder på linien. HomeBoxen er desværre ikke et særligt godt eller stabilt produkt.

Efter jeg har fået "opgraderet" min forbindelse og fik en HomeBox har jeg haft langt flere problemer med linien end med et rent ADSL-modem. TDCs gamle ADSL-modems virker fortsat fint desværre mistes telefonien som før virkede fint med Siemens Gigaset og telefoni"splitteren" (kan ikke lige huske hvad dimsen hedder).
Bredbåndstelefoniadaptor formoder jeg - hvis du tænker på den lille firkantede Linksys-adaptor :)
Af ren og skær nysgerrighed: hvad oplever du af fejl?
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2007
Point: 593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2011 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Hvis nogen vil prøve at koble sin egen router på HomeBox'en, så ligger der en vejledning her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180

Den løsning vil næppe de-aktivere NAT funktionen i routeren, og problemerne kan meget vel ligge i routerens NAT implementering (f.eks. en for lille NAT tabel eller uhensigtsmæssige NAT timeout værdier).

Hvis routeren skal fungere som et modem skal der være tale om en bridge løsning, hvor du får en offentlig IP på udstyrets grænseflade. Det gør du heller ikke her.
Det har du selvfølgelig ret i. Er der tale om NAT-problemer, så kommer man ikke dem til livs på denne måde.
Til top
Kim Dahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 18:16
Har samme problem med min Sagem Router F@st 3564 router. Den kan tvinges i knæ hvis jeg kører fuld skrald på download og så samtidig oplader til min NAS server. Så nu får jeg tilsendt en TDC homebox som skulle lande i morgen.
Mitsubishi HC4900

Panasonic BD30

Onkyo TX-SR805
Til top
arkedk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-November-2011
Sted: Danmark
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 20:13
De nyere homeboxes firmware har jeg fået afvide selv skruer ned for margin up/down værdierne, det kunne måske også være en faktor i en del af de homeboxe som har forbindelses problemer.
Er du på med kabel eller køre det trådløst?
Få startet en monitor for at udelukke linjen. Oftest har jeg set disse problemer relaterer sig til trådløse forbindelser, et kanal skift kan nogen gange virke.
Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-April-2007
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 07:09
Det er trådløst der skaber problemer
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X