recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Hometrio + egen HD-optager?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC Hometrio + egen HD-optager?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jababu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Juli-2009
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC Hometrio + egen HD-optager?
    Sendt: 09-Juli-2009 kl. 09:43

Hej

Jeg er flyttet i et hus, hvor der ikke er mulighed for kabeltv, som jeg ellers har været glad for tidligere.

Jeg har valgt Hometrio, fordi prisen for de kanaler jeg vil have er konkurrencedygtige ift. priserne på parabolmarkedet (hvor det er besværligt at få Canal Digital og Viasat-kanaler samtidigt). Irriterende er det dog, at det koster ekstra at få signal på flere tv, samt at TDC's indbyggede harddiskrecorder også koster et ekstra abonnement, når de første seks måneder er gået.

Men mit spørgsmål: Jeg har en Sony dvd/harddiskrecorder, som jeg tidligere brugte sammen med mit kabeltv . Nu vil jeg så gerne, om jeg kunne bruge dvd/hd-recorderen igen sammen med Hometrio. Altså hvor hver kanal også har en plads på dvd/hd-recorderen, så jeg kan optage eet program og se noget andet samtidig.

Jeg har fundet ud af at få min egen dvd/hd-recorder til at optage tv fra TDC Hometrios modtagerbox, men det kræver, at jeg bliver på kanalen - hvilket er crap. Er det ikke muligt at køre signalet videre fra TDC's modtagerbox til min egen dvd/hd-recorder, så hver kanal får sin egen plads? (på min egen dvd/hd-recorder). Ville være rart at slippe for at være tvangsindlagt til at betale yderligere abbonement for at bruge TDC's indbyggede hd-recorder! Ellers har jeg jeg jo en dvd/hd-recorder, som bare skal bruges til at afspille dvd + et yderligere abonnement for TDC's hd-recorder... AAARRGH!

Håber at det kan lade sig gøre :-)

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10532
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af jababu jababu skrev:

Er det ikke muligt at køre signalet videre fra TDC's modtagerbox til min egen dvd/hd-recorder, så hver kanal får sin egen plads?

Kort og godt, nej. Din recorder har jo ikke en tuner der er kompatibel med det modtagne signal.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jababu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 12:16

Ok Flemming, takker for et meget klart svar :-)

Men der er heller ingen muligheder for at bruge en converter - eller andet fikumdik? 

Findes der andre dvd/hd-recordere, der kan bruges sammen med TDC's Hometrio? Eller det kan måske slet ikke lade sige gøre at bruge en anden dvd/hd-recorder end TDC's egen kombinerede modtager og hd-recorder? 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10532
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 13:44

Findes der andre dvd/hd-recordere, der kan bruges sammen med TDC's Hometrio?

Nej, dertil er IP TV for specielt, så hvis man er en af dem der optager meget, er dette en rigtig dårlig løsning.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jababu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 15:31

Hmm, ja, det var just det, jeg frygtede. Men det er nu ikke fordi jeg optager en masse..

Jeg må se, hvad der ellers byder sig på tv markedet fremover. Måske Boxer på et tidspunkt får de kanaler, som jeg vil ha. Så skifter jeg væk fra Hometrio igen, men pt er den den bedste kanalsammensætning til prisen (med viasatpakken oveni)... Så jeg lever med optageproblemet indtil videre...

Men mange tak Flemming!

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 16:48

Hvis man skulle lede efter andre muligheder...

http://www.digitalt.tv/test.aspx?ArticleID=95

Men det er stadig optagelse af analogTV (også hvis det bliver HDTV)

Det kan evt. kombineres med et windows 7 mediacenter
http://www.dvblogic.com/hdpvr.php

Det mest elegante var selvfølgelig direkte at optage IPTV signalet..

Hvis nogen har et bud på en mulig løsning, kunne det være interessant...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
miffe2507 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 15:44

Hej

Jeg er flyttet i et hus, hvor der ikke er mulighed for kabeltv, som jeg ellers har været glad for tidligere.

Jeg har valgt Hometrio, fordi prisen for de kanaler jeg vil have er konkurrencedygtige ift. priserne på parabolmarkedet (hvor det er besværligt at få Canal Digital og Viasat-kanaler samtidigt). Irriterende er det dog, at det koster ekstra at få signal på flere tv, samt at TDC's indbyggede harddiskrecorder også koster et ekstra abonnement, når de første seks måneder er gået.

Men mit spørgsmål: Jeg har en Sony dvd/harddiskrecorder, som jeg tidligere brugte sammen med mit kabeltv . Nu vil jeg så gerne, om jeg kunne bruge dvd/hd-recorderen igen sammen med Hometrio. Altså hvor hver kanal også har en plads på dvd/hd-recorderen, så jeg kan optage eet program og se noget andet samtidig.

Jeg har fundet ud af at få min egen dvd/hd-recorder til at optage tv fra TDC Hometrios modtagerbox, men det kræver, at jeg bliver på kanalen - hvilket er crap. Er det ikke muligt at køre signalet videre fra TDC's modtagerbox til min egen dvd/hd-recorder, så hver kanal får sin egen plads? (på min egen dvd/hd-recorder). Ville være rart at slippe for at være tvangsindlagt til at betale yderligere abbonement for at bruge TDC's indbyggede hd-recorder! Ellers har jeg jeg jo en dvd/hd-recorder, som bare skal bruges til at afspille dvd + et yderligere abonnement for TDC's hd-recorder... AAARRGH!

Håber at det kan lade sig gøre :-)

Vi har TDC-tv, og er rigtig glade for det. Hvores setup er sådan, at inde i stuen har vi en box, der både kan optage og se en anden kanal samtidig, mens at der på de tre børneværelse, kun kan ses en kanal af gangen, ikke noget med at optage samtidig. Der er en seperat boks til hvert rum, med hdd.

Det fungere bare!

Det der undrer mig, er bare at når man går ind i oversigten, og går ned ad kanal-listen, så er der en lille boks i hjørnet, hvor man kan se den pågældende kanal, selvom at der kører en anden i baggrunden. Det synes jeg er lidt mærkeligt når man tænker på at jeg kun kan se en kanal af gangen, inde på mit værelse...

Redigeret af miffe2507 - 14-Juli-2009 kl. 15:44
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 20:05
Det lille billede du omtaler er del af det aktive EPG signalet, og ikke en decideret TV strøm.
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
miffe2507 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 22:33

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Det lille billede du omtaler er del af det aktive EPG signalet, og ikke en decideret TV strøm.

Så forstår jeg det bedre...

Til top
kglniels Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 09:17
Hej.

Jeg kæmper med at få min DVD/HD optager sat til efter at have fået hometrio, men kan ikke få et tv signal på optageren. Hvordan har det lykkedes dig ?

Niels
Til top
chenlng Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Juni-2010
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 08:26
Findes der andre dvd/hd-recordere, authentic pandora beadsder kan bruges sammen med TDC's Hometrio? Eller det kan måske slet ikke lade sige gøre at bruge en anden dvd/hd-recorder end TDC's egen kombinerede modtager og hd-recorder?
maybe...
< ="-" ="text/; =utf-8">< name="ProgId" ="Word.">< name="Generator" ="Microsoft Word 11">< name="Originator" ="Microsoft Word 11"> pandora style beads|ed hardy watches|pandora jewellery

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu