Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Schnottenheimer
Ny bruger
Oprettet: 13-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: TDC IP/TV en begrænsning i visningskvalit Sendt: 07-Juli-2009 kl. 00:57 |
Halløjs,
Efter lang tids tilløb har jeg købt en flad, har været meget i tvivl om plasma vs. lcd, men valget faldt i et anfald af akut købetrang og tilbudsjagt på et Philips 42PFL5604H fra større dansk dagligvarekæde, måske lidt middelmådigt valg og blasfemisk indkøbssted i dette forum, men til kr. 4.999 i priskrig mod normalt kr. 7.999 virkede det som en godt tilbud 
Jeg har TDCs IP TV med en KISS boks som eneste signalkilde hvor jeg bor efter jeg har pillet en gammel tagantenne ned for nylig, men jeg må sige resultatet af den nye fladskærm er skuffende, idet der virker tilder meget pixeleret, f.eks. på amerikanske serier, grafikken på TV2 Nyhederne indledning/breaks er hakkede og der er et slør omkring tekster og stationslogoer i øverste hjørner 
Har just set kommentarerne omkring udbuddet af HD på TDC TV på nyhedssiden, men er ikke den store tekniker, p.t. er forbindelsen målt til 3,52/0,22 Mbit i download/upload, men jeg ikke intet begreb om det er tilstrækkeligt og/eller om der er andre tiltag at gøre, en justering af KISS boksen til at vise 1080i lader ikke til at være løsningen 
Jeg har endda tilsluttet et Philips 42PFL9803, som jo koster en halv eller faktisk mere end en hel bondegård mere, uden jeg synes der er en nævneværdig kvalitetsforbedring, og der siger min logik mig jo ikke kan passe, så jeg tiltror mere der er tale om en fejl 40, at det er mig der ikke evner at indstille tingene korrekt ?
Grüsse, Schnottenheimer
|
 |
msorensen
Bruger
Oprettet: 27-April-2005
Point: 130
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 07:23 |
Hej Schnottenheimer
Jeg oplever præcist det samme som dig, dårlig kvalitet og pixelering og slør omkring grafikkerne. Jeg benytter en Pioneer PDP-LX5090H, så jeg tror ikke problemerne kommer fra skærmen.
Jeg har efterhånden haft fat i alle indstillinger i KISS boksen og har prøvet alle output opløsninger - den jeg synes giver det bedste resultat på min skærm er 720P.
Så jeg er bestemt med på en lytter, hvis der er nogen som har råd.
|
 |
clear
Bruger
Oprettet: 14-September-2008
Point: 96
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 09:28 |
Jeg må sige at den philips skærm ikke er imponerende... nok mere gennemsnitlig. En plasma ville være bedre, medmindre du har sollys direkte ind på den.
F.eks. Panasonic 42x10y til 4999 kr.
Redigeret af clear - 07-Juli-2009 kl. 09:29
|
 |
Experten
Ny bruger
Oprettet: 07-Februar-2009
Point: 4
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 09:54 |
Hej Schnottenheimer
Har desværre set problemet adskillige gange. TDC TV kræver altså som minimum 4 mbit i download konstant.Specielt HD,som faktisk kræver mere end 4. Selv når andre belaster forbindelsen i huset med almindelig surfing mv. kan boksen pixellere.Dvs. ens forbindelse ska ligge en hel del over 4 mbit, uanset hvad de knapt så kyndige tdc teknikkere siger (har haft en del skænderier med dem gennem mit arbejde som teknikker). Men sådan er det jo altid med nye produkter der ska smides i handel inden det er ordentlig testet. Tit og ofte hører jeg om folk der bor på landet og er blevet prakket en tdc tv boks på.Så viser det sig at forbindelsen er for ustabil og hvad sker der: TDC kommer igen og igen og igen, for til sidst at indrømme at forbindelsen er for ustabil.Så har fok spildt en masse tid og penge på det.Hvorfor kan de ikke bare indse at de ikke kan dække alle steder og gøre arbejdet ordentligt fra starten af. Mit råd: Opsig abonnementet nu.Det blir ikke bedre. Tro mig.
|
Analogt dur!!!
|
 |
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 15:32 |
clear skrev:
Jeg må sige at den philips skærm ikke er
imponerende... nok mere gennemsnitlig. En plasma ville være
bedre, medmindre du har sollys direkte ind på den.
F.eks. Panasonic 42x10y til 4999 kr. |
En bedre skærm hjælper jo ikke noget hvis båndbredden er
for lav. Desuden skriver trådejeren at der prøvet med en
bedre skærm uden nævneværdig forbedring.
/Peter
|
 |
Schnottenheimer
Ny bruger
Oprettet: 13-Marts-2006
Point: 5
|
Sendt: 08-Juli-2009 kl. 00:22 |
Tak for indlæggene indtil videre.
Der er relativt stor prisforskel på de to LCD skærme jeg har haft testet på TDC TV, en vejledende udsalgspris på hhv. kr. 6.999 og kr. 19.999, så jeg var blot forundret over forskellen ikke var markant anderledes, især, med fare for at få nogle slag over snuden for det i det her forum, at det dyreste har været anbefalet 42" skærm af Tænk i deres seneste undersøgelse af fladskærme.
Jeg har ikke testet på en plasmaskærm, hvilket jeg nok burde gøre, men det er næppe der problematikken er, idet signalet er synderen.
Vi har ikke oplevet problemer med TDC TV før, kun nogle ganske få gange, som kan tælles på en hånd, hvor billedet engang under, pinligt at skulle indrømme, "Vild med dans" var vildt pixelleret og tåget, men ellers har vi generelt været glade for produktet og funktionaliterne, selvom programudbuddet måske nok kunne ønskes anderledes.
Jeg har talt med TDC TV d.d., de har bekræftet 1) at der ikke er en "standardhastighed" for TDC TV, men at mange har 4 Mbit, men 2) at det findes i mange hastigheder fra 4 til 10 Mbit, at 3) jeg har 4 Mbit (hvilket så er målt til 3,52 Mbit), at 4) hastigheden bestemmes af "centralen i dit område", men jeg har mulighed for at få 10 Mbit, som jeg måske skulle overveje, selvom det sikkert koster spidsen af en jetjager.
Med gode hilser, Schnottenheimer
P.S.: Er det bare mig der synes at voice-responce-systemer i kundeservice er irriterende ?
|
 |
BorgHammer
Guld medlem
Oprettet: 28-December-2007
Point: 584
|
Sendt: 09-Juli-2009 kl. 20:13 |
Plasma ville ikke hjælpe på pixeleringerne som flere tror. Og selvom jeg er Plasma mand og kan tydelig se forskel i billedet op mod en LCD (som vi ikke skal ind på her) og fred være med Schnottenheimers valg og hans ønsker som sikkert er for ham meget velovervejet, så ligger fejlen stadig bagud.
Glem om at bakse en plasma hjem, det vil ikke ændre resultatet.
Du skriver det virkede før? Var det på en 28" CRT eller lig? Så kan forklaringen i at det før vikede ligge der. For nu skaleres det jo op i 42" med pixeleringer til følge ved for lav båndbredde, som du har.
Når du skriver du har fået "målt til 3,52 Mbit" så forventer jeg det er din totale ADSL hastighed, hvilket er uhyggelig lavt... Og til det kan jeg kun sige hvordan f.... kan de så love du kan få 10 Mbit ?????? Dit kobber er målt til 3,52 og det kan de ikke ændre på, slut. Med mindre de rykker en DSLAM tættere på din adresse, og det har jeg endnu ikke hørt nogen få lov til at få endnu.
Og at love dig en 10 Mbit?? He he he.... Du kan aldrig forvente at få hvad TDC vil sælge dig! TDC sælger 10 Mbit forbindelser men læser du med småt kan du risikere at kun have 512 kbs....... Og det er total lovlig fup nummer..... 
Det ser desværre ikke for lyst ud Schnottenheimer på din adresse.... Jeg sidder hver aften og fryder mig over DR1, DR2 og TV2 og hvor skide godt billede der er på TDC TV. Og for ikke længe siden gik SBS kanalerne 4+5+6 endelig over til ægte 16:9 som har resulteret i markant bedre billede kvalitet på dem, fedt!
Ang. HD på TDC TV så optager det iht. en TDC ansat der har ladet det sive her på sitet, 2 TV "strømme". 2 "strømme" er ca. 8 Mbit, altså kan du ikke få HD når det kommer heller desværre.
Redigeret af BorgHammer - 09-Juli-2009 kl. 20:16
|
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec. ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
|
 |
JasperSJ
Junior bruger
Oprettet: 11-Maj-2009
Point: 36
|
Sendt: 10-Juli-2009 kl. 04:24 |
Jeg må lige høre hvordan du har fået målingen 3.52mb/220kb? -Hvis du foreksempel selv har foretaget den på din pc, og det er foregået over trådløst net, så halveres din egentlige hastighed. Altså: Trådløst net halverer din hastighed - Det vil sige at din egentlige hastighed er 7mb/440kb. -Hvis du derimod har fået hastigheden tjekket gennem ethernet kabel eller gennem installatøren som satte dit home trio op, så er din hastighed 3.52mb/220kb. Desuden, så kan du ringe til TDC og høre hvad din dæmpningsværdi er. Hvis den er 23db eller under, så kan du få en 10mb forbindelse. ps: Tjek HomeTrio løsningen. det kan som regel godt betale sig. Jeg keder mig
Redigeret af JasperSJ - 10-Juli-2009 kl. 04:26
|
 |
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
|
Sendt: 10-Juli-2009 kl. 07:40 |
JasperSJ skrev:
Jeg må lige høre hvordan du har fået målingen
3.52mb/220kb?-Hvis du foreksempel selv har foretaget den
på din pc, og det er foregået over trådløst net, så
halveres din egentlige hastighed.Altså: Trådløst net
halverer din hastighed - Det vil sige at din egentlige
hastighed er 7mb/440kb.-Hvis du derimod har fået
hastigheden tjekket gennem ethernet kabel eller gennem
installatøren som satte dit home trio op, så er din
hastighed 3.52mb/220kb. Desuden, så kan du ringe til TDC
og høre hvad din dæmpningsværdi er. Hvis den er 23db
eller under, så kan du få en 10mb forbindelse.ps: Tjek
HomeTrio løsningen. det kan som regel godt betale sig.Jeg
keder mig
|
Det er ikke korrekt. jeg måler samme hastighed til
internettet på en trådløs og en fastopkoblet pc.
Det er korrekt at trådløs er half duplex, og ethernet
(normalt) er full duplex, men det påvirker ikke
hastigheden væsentligt.
/Peter
|
 |
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
|
Sendt: 10-Juli-2009 kl. 08:52 |
Er målingen på din adsl ud fra de 4 mbit? (det passer jo meget godt med 3,5 mbit når man fratrækker overhead) eller er det en måling af hvad din linie max kan bære?
Hvis du har mulighed for at få 10 mbit er det da bare om at få bestilt, har ikke lige checket TDC priser, men det burde være til at betale.
Derudover ville jeg prøve at tilslutte en almindelig antenne, så kan du jo se hvad skærmen kan med DVB-T signal! Så har du noget at sammenligne med.
|
 |
JasperSJ
Junior bruger
Oprettet: 11-Maj-2009
Point: 36
|
Sendt: 10-Juli-2009 kl. 14:12 |
pfugl skrev:
JasperSJ skrev:
Jeg må lige høre hvordan du har fået målingen
3.52mb/220kb?-Hvis du foreksempel selv har foretaget den
på din pc, og det er foregået over trådløst net, så
halveres din egentlige hastighed.Altså: Trådløst net
halverer din hastighed - Det vil sige at din egentlige
hastighed er 7mb/440kb.-Hvis du derimod har fået
hastigheden tjekket gennem ethernet kabel eller gennem
installatøren som satte dit home trio op, så er din
hastighed 3.52mb/220kb. Desuden, så kan du ringe til TDC
og høre hvad din dæmpningsværdi er. Hvis den er 23db
eller under, så kan du få en 10mb forbindelse.ps: Tjek
HomeTrio løsningen. det kan som regel godt betale sig.Jeg
keder mig
|
hastigheden væsentligt.
/Peter |
Sjovt, for det gør den her. Og alle andre steder jeg har set... Men fred være med det. Til OP: Som folk skriver, så få fat i en 10mb hvis det kan lade sig gøre. Det er til at overskue økonomisk.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 10-Juli-2009 kl. 16:17 |
JasperSJ skrev:
pfugl skrev:
hastigheden væsentligt.
/Peter |
Sjovt, for det gør den her. Og alle andre steder jeg har set...
|
Dit trådløse net deler ikke hastigheden med 2. Men det kan godt være, at hastigheden på dit trådløse net tilfældigvis er 50% lavere end hastigheden på din internet-forbindelse. Det kan lyde som ordkløveri, men det er det bestemt ikke. Det betyder nemlig, at du overhovedet ikke kan gå ud fra, at andre også vil få deres hastighed halveret over trådløst net.
Redigeret af Allan Olesen - 10-Juli-2009 kl. 16:19
|
 |