recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC IP/TV en begrænsning i visningskvalit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC IP/TV en begrænsning i visningskvalit

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 16:41
Den effektive hastighed på et 54g trådløst net er vel
mellem 10 og 20Mb/sec. (med mindre man er meget langt fra
access point, eller der er meget støj). Så din ADSL-linie
skal være hurtigere end det (dvs over 10Mb) før du ser en
begrænsning på download hastigheden via det trådløse. Men
max hastighed bliver naturligvis aldrig højere end den
langsomste forbindelse.
/Peter
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 18:50

Sikke noget sludder JasperSJ med at trådløs kører halv hastighed generelt. Det en ommer forklaring  

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 19:02
Jeg har cirka 1/8 af min hastighed når jeg kører trådsløst sammenlignet med trådet.
Til top
Schnottenheimer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Marts-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 00:59

Ja, det er lige før tråden ryger ud af tangenten, so to speak, jeg har i al simpelhed målt hastigheden med netkabel ml. switch/pc og med TDCs egen "hastighedsmåler", hvilket måske ikke er helt upartisk, men altså ikke trådløst, upåagtet af seneste indlæg.

Jeg har en Siemens Gigaset S565 Ethernet før en Netgear trådløs router, begge standardleveret fra TDC, så jeg har koblet en trådløs forbindelse på, men blot ikke målt på den. Der er ikke Home Trio på forbindelsen. Det er en seperat linie/telefonummer kun til TDC TV og derfor en dyr løsning.

Det gamle komaakvarie jeg havde var et uhyre bedaget Samsung 28" billedrørsfjensyn, altså CRT, så opskaleringen hjælper nok heller ikke ligefrem på problematikken.

Jeg synes at opleve meget stor variation i det, forleden så jeg "Chaos" på TV2 i acceptabel kvalitet, uden dog at imponere, mens touren stort set er hæslig at se på, hvor stort udsving kan/skal man forvente der er sådan over tid.

Nu vil jeg bakse med den gamlegustne sildebensantenne, som før har været skorstensopstillet og rettet mod Hove senderen, men nu residere antennen under taget da den var ved at rive skorstenen ned i lystigt vejr, er der nogle af jer der har kendskab til gode antenner tl digital modtagelse, er det sildebensmodellen, en flad diskantenne eller som flagknop ? 

Schnottenheimer

P.S.: Jeg har ikke nogen flagstang, men synes blot ideen om kombiløsningen lød attraktiv ;-)

Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juli-2008
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 10:40
Det du har målt er din surf hastighed som så er en 4 mbit/256kb. Det har intet at gøre med den hastighed dit TDC TV signal kommer med eller kvaliteten af din linie eller hvad din linie max kan bære.

Jeg har selv 6 mbit og får en måling på hastigheds testen der svarer til dette.  Derudover har jeg TDC TV med 3 feeds (multiroom og optag plus hovedsignal) dvs. ca. 12 mbit oveni. Dvs. alt i alt 18 mbit.

Jeg har et pana pz800 på hvor signalet altid er godt... og et samsung lcd hvor jeg som du oplever pixelering især ved mørke farver. Jeg antager at det skyldes Samsung LCD tvet bare ikke er godt nok!

Det har ikke noget med din TDC TV installation at gøre (udover man sikkert ville opleve billede bedre på LCD hvis de ofrede lidt mere båndbredde på alle kanalerne)

Du kan jo prøve HD løsningen gratis indtil 1.dec og se om det hjælper på billedet
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu