recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC IPTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC IPTV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JJAC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC IPTV
    Sendt: 02-Januar-2011 kl. 15:54
Er det muligt at se TDC's IPTV kanaler blot man har TDC som ISP? Hvis ja er der nogen der ligger inde med en m3u fil?
Til top
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 21:23
Nej det kan man ikke. 
Jeg skal ikke lege politimand, men det er ulovligt det du vil have forsøgt her... Pas på hvad du begiver dig ud i.
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
mystal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 21:57
Hejsa,
 
Hvorfor skal man være bundet op af en ip tvboks for at modtage sit TV signal..?? Hvorfor bruger ISP'er ikke standard løsninger til at levere det både til VLC, TV Boks, Ipad eller til et andet device hvor man gerne vil modtage/streame sit tv signal i hjemmet..??
 
Netop tanken bag IPTV er at skilde os af med de forjettede bokse som man altid har rodet rundt i.. og gøre det muligt at modtage signalet i hjemmet hvor man ønsker det.. uden at man gør noget "ulovligt".
 
3MU filen er skam ikke ikke ulovlig, hvis du kun modtager de kanaler du betaler for. Dog vælger en del ISP'er at kryptere det hele, så det kun er boksen (med et tilhørende certifikat) der kan decryptere det. Så kan du springe nok så meget uden du får et signal på PC'eren..
 
Så Microsoft's nyeste Mediaroom teknologi demonstreret.. Det er sådanne løsninger vi har brug for leveret direkte af ISP'eren..
 
Med den udvikling vi ser nu: håndholdte tablets i hjemmet, smart phones med gode skærme, store plasma/LED skærme med Android TV, MediaCenters til 3.500,- inkl moms er udbyderne nødt til at tænke fremad og gøre teknologien tilgængeligt til alle enhederne i hjemmet.. og ikke kun den grimme-langsomme-u-brugervenlige-tv-boks som koster 69 kr om måneden og stinker.. (hørte jeg nogle sige Selector??)
 
Big smile
 
Til top
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 22:32
Hvis vi i det her tilfælde tager TDC som udgangspunkt så er målgruppen for hometrio hovedsagligt kernefamilien med 2-3 børn og Hr. og Fru Danmark. Det skal være enkelt og simpelt at bruge, derfor tænker TDC ikke i baner som os "nørder" herinde gør. Det er i hvert fald ikke deres førstevalg. Det er næsten svar på det hele. Boksen ER bare et must med IPTV og mange andre steder. Hvis det er fordi den fylder er det vel blot at gemme den lidt af vejen i et skab? Boksen er sikkert skaffet af vejen om nogle år, men lad os nu lige følge med den realistiske udvikling og ikke være så krævende.
Det JJAC vil, er ulovligt ifølge den måde han gerne vil gøre det på. For han betaler kun for internet og IKKE tv-kanaler. Så kan det godt være 3MU filen er lovlig, men det gør ikke projektet lovligt når det i bund og grund handler om han vil undgå boksen og modtage et tv-signal som han ikke betaler for. Derfor mener jeg det ikke er lovligt! Eller er jeg helt ude i skoven???!

TV-signalet fra TDC på trio er jo, som du selv siger, krypteret. Så han vil ikke opnå det ønskede, for det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre. Han skal abonnerer på trio, færdig punktum :)

Apropos din (meget) negative holdning og omtale om Yousee Plus (eller det folk stadig kalder selector) kan jeg kun sige en ting: Den boks er guld værd for mig. Den er ikke langsom, den er ikke ubrugervenlig og den stinker ikke. Og den er sq ikke grimmere end en bluray afspiller fra Sony, Samsung osv. (Okay, nogle af de nye fra Samsung er pænere, men Yousee boksen er jo ikke grim?) Har du overhovedet haft den?? Hvis du har haft den må det have været for LAAANG tid siden. Den nyeste model med 320 GB som jeg har, har jeg aldrig haft bøvl med. Og nu har jeg alligevel haft den i godt og vel et år nu. Så skrot venligst din holding og omtale om den, den holder ikke en meter vand :)


Redigeret af Newliving - 05-Januar-2011 kl. 22:38
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
mystal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 23:13
Hep,
 
Er sgu ret sikker på at du ikke kan modtage iptv streams før du har abb. på det. Sådanne er det på fibernettet... ved ikke på TDC's kobber..
 
Ja du har nok ret i din antagelse om boksen som du selv har. Jeg kender den desværre ikke, men jeg tror at du har en Microsoft MediaRoom boks fra TDC?? De bokse jeg kender fra Waoo og Smile var sgu ikke noget under.. desværre..
 
Selector som jeg kender har jo været i en del versioner igennem og det er helt klart blevet en forbedring igennem tiderne, siden min første (og sidste) Selector boks i 1998.. som var godt sløv Smile
 
Så jeg dropper gerne min holdning til jeg har set den in action.. men ville møj hellere have det ind i mine mediacenter PC'er.. og den kan TDC netop hvis de gad at følge trop med Microsoft's MediaRoom 2 version.
 
Og du har ret med, at hr og fru danmark kan nok ikke håndtere en PC'er ved fjernsynet.. men det kan deres børn sikkert snart og når den nu er smidt i næste generations fjernsyn i led med Android TV eller andet grej, ja så bliver det sgu sjovt.. eller på fars bærbare i kontoret, hvor han har aktiveret MediaRoom plugin til sin windows 7 mc..
 
Har fået sviger-mekanikken og alle vennerne på W7MC.. De er efterhånden godt fool-proof.. men stadig langt fra den boks som du beskriver.. til gengæld kan de lave bank tingene i stuen eller surfe sportsresultater.. og det kan boksene ikke.. (vel?)
 
Big smile
 
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 07:00

Hvis man har abonnement til TDC IPTV, så er det i hvert fald muligt at få det ind i et mediacenter...

Virker med dvbviewer, mediaportal direkte og hvis der er til 7MC skal man også  bruge et dvblogic produkt...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
mystal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 16:01

Hej avh

Det lyder som om at vi endelig kan få lidt info omkring TDC's løsning, som netop også skulle være det FastTV (TDC) bruger på fiber også..
 
Har du selv Home Trio via kobber eller er det igennem YouSee??
Kan du beskrive din løsning i detaljer, og om din TV Boks er en Cisco 5030??
 
Mange af os aflagte Waoo kunder er sgu lidt i mørket her.. men det lyder som om der er lys forude.. Jeg har talt med FastTV og kan forstå at deres nye TV Boks er med MediaRoom.. både med harddisk (cisco 5030) og uden (Tatung 2313A).
 
Spørgsmålet er jo derfor om om nogle har prøvet at få MediaCenter til at virke med MediaRoom eller direkte modtage multicast streamet til MediaCenter på TDC Fibernet..??
 
 
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 17:05
Det home trio via kobber...
Metoden til opsætning er øjensynlig den samme som ved fiberløsninger..
(der er nogle tråde i forrummet, om hvordan man gør).
 
Løsningen virker kun for ukrybteret kanaler.
TDC begrænser båndbredden til, at det kun er muligt at modtage en stream ad gangen..
Hvis man abonnerer på multiroom, optagefunktion eller HDTV kan det sikkeret også lade sig gøre med flere samtidige streams..
 
Jeg bruger DVBviewer og her fungerer TDC IPTV fuldstændig på samme måde, som de øvrige tuner-kort.
Det er dog nødvendigt at lave et setup, der importerer EPG-data fra nettet..
 
Der står ikke noget navn på boksen udover TDC...
Men den bruges ikke og er slukket...
 
Hvis du gerne anvende 7MC er det også muligt med dvblogicforIPTV, som snitflade til 7MC. 
 
Fordelen er helt klar med hensyn isenkram, der kræves jo kun at netkort i HTPC-en..
 
Har dog et hængeparti, dvbviewers recording service har jeg ikke kunne få til at anvende IPTV, som tuner... 
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
poppe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2009
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 23:51
avh hvor mange kanaler kan rent faktisk ses -  dvs er ukrypteret ?
Mvh
Christian Holst
Til top
pcsx Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af poppe poppe skrev:

avh hvor mange kanaler kan rent faktisk ses -  dvs er ukrypteret ?
jeg lavede i sin tid en test..
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu