|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mbk6 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() Sendt: 19-Marts-2007 kl. 12:01 |
Hej
Jeg har købt et Viaccess rødt pcmcia kort på qxl. Firmwaren på kortet er: Viaccess 1.0 V483 Jeg vil høre om det er nødvendigt at opdatere firmwaren, jeg kan pt. ikke få de krypterede kanaler til at gå igennem på et Technotrend 1500-C, og mistænker at firmwaren måske er for gammel. Hvis det er tilfældet, hvordan kan jeg så opdatere firmwaren? Takker |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Ole Perch har skrevet om dette på sin hjemmeside: |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
mbk6 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
avh >
Ja, det har jeg set, men link til faq, og hvordan det lige foregår med at finde den rette satelit modtager hvirker lidt svært. Jeg ville gerne om her var nogen der vidste præcis hvilken version firmware man skal have fat i, og hvilken satelit modtager man behøver... Nogen som har gjort det, der kunne give mig et par hints. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Det må TDC da kunne svare på. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har skrevet til TDC Kabel med problemstillingen. Har dog ikke de høje forventninger til at de har en løsning.
|
|
![]() |
|
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
Ole Perch's fremragende resource siger det så godt som det kan siges. Men her er en kort gentagelse:
- Man skal have v484. - Opdatering via satellit er besværligt. Mit råd: surt, men bid i det sure æble og køb en nyere viaccess cam. 500kr er ikke al det besvær værd. |
|
![]() |
|
![]() |
Det virker som en ret trist løsning at købe et nyt viaccess cam. Skal jeg så købe et nyt hvis TDC finder på at opdatere firmwaren igen?
Jeg har kigget lidt på kort som Matrix Reborn CAM, som vist kan bruges som et viaccess kort, og opgraderes som man vil. Og så er det billigere. Nogen der kender dette? |
|
![]() |
|
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
Ja, det er da lidt trist at købe cam'en igen ![]() Hvad der sker når og hvis TDC vælger at opdatere viaccess firmwaren er et godt spørgsmål. V484 har været aktuel i nogle år nu - jeg ved ikke om Sagem60 i det hele taget understøtter opdatering af dens indbyggede viaccess firmware - mon ikke, men ikke sikkert ? Matrix Reborn CAM lyder som en sjov løsning, men man skal vist selv lægge den rigtige viaccess firmware ind i den før at den virker. Den understøtter bare at man læser en viaccess ROM ind i dens EPROM. Det kræver lidt benarbejde og know-how, men ville være klart at foretrække skulle der ske en firmware upgrade. (Igen risikerer man dog at bruge tid og penge på noget som kan være svært at få til at virke....) Fortæl os om dine oplevelser med Matrix' skulle det blive det du ender med!! |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har købt et Matrix Reborn CAM, og sat det i htpc'en med et TDC Smartmedia card. Uden at ændre på firmware eller noget som helst.
- Det virker! Out of the box! - Umiddelbart kan jeg se alle de kanaler jeg skal kunnne se. Jeg har ikke tjekket hver enkelt canal, men har tjekket en del, incl. C More HD og Discovery HD, de virker også. Jeg har fundet software på producentens hjemmeside til at opdatere firmwaren på kortet via bærbar. Så nu er jeg måske mere fremtidssikret end med et Viaccess kort. Plus at jeg har sparet lidt penge. Jeg købte mit CAM her: http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p96_Matrix-Rebo rn-CAM.html Fik det efter et par dage, så det er gået fint. Tak for hjælpen. Michael |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det var et fint forsøg, du fik gjort... Det åbner op for en endnu billigere CAM-modul-løsning... Det skulle øjensynlig også kunne bruges til Conax (Canal digital) m.fl., altså flere typer CAM i et! |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det skulle kunne tage en 10 kort eller lign. Men det at man selv kan opgradere kortet betød en del for mig. Plus self. prisen.
|
|
![]() |
|
lipklop ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 149 |
![]() |
Hej,
Ville bare lige poste dette link så i kunne se hvilke systemer de forskellige cam's understøtter http://www.lefdata.com/satellite/cam/ci.html Mvh Lipklop Redigeret af lipklop - 02-April-2007 kl. 18:10 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |