|
TDC + Linksys + Synology - Hilfe |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hekon ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Marts-2012 kl. 11:50 |
Halløjsa,
Jeg har indtil for nylig haft Telenor som bredbåndsleverandør, hvor jeg havde tilsluttet en Linksys E4200 + Synology DS212+, men er nu skiftet til TDC og har derfor fået deres Homebox router i stedet for. På Telenor routeren fungere alting som det skulle efter at jeg havde lavet en portforwarding til Linksys og jeg kunne sagtens tilgå NAS både internt og eksternt. Efter at jeg har tilsluttet homebox har jeg måtte omdøbe IP på mit interne da min Linksys og Homebox kørte samme ip. Herefter har jeg forwarded alle porte på min homebox til linksys og givet den en fast IP. Synologyen har ligeledes fået en fast IP fra Linksys og når jeg tjekker status kan jeg se at der er eksterne forbindelse på NAS ligesom at jeg kan få kontakt til deres server. MEN, selvom jeg har kørt portudvidelse gennem NAS kan jeg stadig ikke få forbindelse til den ekstern og jeg kan simpelten ikke begribe hvad der er galt. Er der nogen der har et godt forslag? |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bruger du både tdc´s homebox og linksys routeren?
Såvidt jeg husker er tdc´s homebox en router, altså har du nu to routere. Du kan forwarde alt det du vil, men det vil næppe fungere med 2 routere på et net. |
|
![]() |
|
Hekon ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
Jep, det gør jeg, men det gjorde jeg også før med Telenor, så det burde da kunne lade sig gøre. Det er min linksys der kører alt wifi og jeg har ingen problemer med at komme på eller komme i kontakt med NAS via denne + jeg kan også komme på TDC boksen via WIFI (dvs. gennem linksys)
Homebox er sat om med minimum firewall og port forward på alle porte, men linksys kun er åben for de port jeg har behov for (det styrer synologyen selv). Redigeret af Hekon - 27-Marts-2012 kl. 13:14 |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Du kan vel ikke bruge 2 routere samtidigt - de vil jo begge forsøge at tildele IP'er til klienterne. Som et minimum bør TDC-routeren slås fra, så det kun er din Linksys der uddeler IP'er?
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Jeg startede med forwarde alle porte til Linksys og give den en fast IP adresse samt sænket firewall til minimum - det var alt der skulle til på telenor routeren - Her kunne NAS ikke komme på nettet, hvilket sikkert skyldes at de begge ville tildele IP adresser (kunne dog godt komme på nettet fra linksys).
Herefter har jeg prøvet at slå DHCP serveren fra på Homebox, men det gør ingen forskel, så jeg ved ikke om jeg kan gøre mere for at slå TDC'en fra. EDIT: Kan dog se at der er flere der har problemer med at slå routeren fra på homebox, så måske at det alligevel er det der er problemet. Hvis der er nogen der har samme setup og fået det til at virke må I meget gerne skrive hvordan det er sat op. Ellers må jeg prøve at starte forfra.
Redigeret af Hekon - 27-Marts-2012 kl. 14:19 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |