recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC mail opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC mail opsætning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC mail opsætning
    Sendt: 21-September-2010 kl. 14:50
Hej

Vi har indtil nu haft 2 Netbasis-mails som nu er flyttet over på vores bredbåndsforbindelse for ikke at skulle betale 29 kr pr måned.

Jeg har set tidligere emne om dette men har ikke fundet løsningen på min udfordring:

Jeg har brug for at sætte regler op i Outlook 2007 således at PC1 henter mails sendt til xxxxx@mail.dk mens PC2 henter mails sendt til yyyyy@mail.dk samt de mails der ikke har angivet modtager (feks dem TDC selv sender) - i praksis skal PC2 modtage alle mails der ikke er afsendt til xxxxx@mail.dk

Jeg tænker på at man kan lave regler så de begge henter alt ned og gemmer kopi på serveren og derefter en regel så de sletter hinandens mails automatisk. Jeg vil dog foretrække at de kun henter deres egne ned!

Er der nogen der kan hjælpe?
Til top
ingatellent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Pioneer540 Pioneer540 skrev:

Hej
Jeg har brug for at sætte regler op i Outlook 2007 således at PC1 henter mails sendt til xxxxx@mail.dk mens PC2 henter mails sendt til yyyyy@mail.dk samt de mails der ikke har angivet modtager (feks dem TDC selv sender) - i praksis skal PC2 modtage alle mails der ikke er afsendt til xxxxx@mail.dk

Jeg tror følgende vil virke:

På webmailen (mail.tdc.dk) opretter du en mappe "xxxx" og en sorteringsregel: "flyt alle mails til xxxx@mail.dk til xxxx".

I Outlook kan du så oprette en imap-konto, og sætte den ene computer til at hente alle mails fra indbakken, og den anden til at hente alle mails fra mappe "xxxx". (Mon ikke endda PC2 kan være opsat som POP3 stadigvæk, hvis det er det du drømmer om).

Edit: Denne løsning er rigtig smart, og den havde været helt super hvis ikke det lige var fordi TDC ikke har åbnet for IMAP. De eneste løsninger jeg kan komme på er den KlausDM beskriver nedenfor, eller følgende variant:
Videresend al post til minnyadresse@gmail.com, benyt nu gmail til at sortereposten til minnyeadressex@gmail.com og minnyeadressey@gmail.com, og hent nu mails via gmail.

Redigeret af ingatellent - 21-September-2010 kl. 19:40
Til top
cjoscar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2005
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 19:21
kan du ikke bare i outlook på pc1 lave en konti til xxxxx@mail.dk og på pc2 laver du en til yyyyy@mail.dk
du modtager vel ikke nogen mails uden at de er adresseret til enten xxxxx eller yyyyy ??
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af cjoscar cjoscar skrev:

kan du ikke bare i outlook på pc1 lave en konti til xxxxx@mail.dk og på pc2 laver du en til yyyyy@mail.dk
du modtager vel ikke nogen mails uden at de er adresseret til enten xxxxx eller yyyyy ??

Det lyder på beskrivelsen som om de to mailadresser er knyttet til den samme mailkonto hos tdc, så hvis man gør som du beskriver får man bare alle mails på begge pc'er.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af ingatellent ingatellent skrev:

Det lyder på beskrivelsen som om de to mailadresser er knyttet til den samme mailkonto hos tdc, så hvis man gør som du beskriver får man bare alle mails på begge pc'er.

Det er samme konto. Blot 2 alias til den

Der er et par muligheder:

Begge computere forbinder til mailkontoen og henter kopier af mails fra kontoen. De mails der ikke er til den adresse man ønsker at se mails på, sætter man et filter op, så den sletter.

Det vil sige at xxx.mail.dk henter alt og sletter mails til yyy.mail.dk adressen og omvendt.

Alternativet er en g-mail konto til en af brugerne og så droppe det besværlige TDC mail alias.

Klaus (TDC kunde gennem mange år)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
cjoscar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2005
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 20:03
Ja ok troede egentligt der var tale om 2 seperate mails og ikke alias, i det tilfælde vil jeg nok også anbefale at oprette en gmail-konto
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 09:29
Desværre er de tilknyttet den samme mailkonto da man ikke kan have flere mailkonti på den samme adsl (eller har jeg misforstået det?) Jeg ender nok med at måtte lave de regler at de begge henter alt ned og så sletter mails der ikke er adresseret til dem selv.

Faktisk sender bla. TDC mails ud uden modtager, feks ved massedistribution hvor det ligger i bcc og man kan jo også være oprettet i en distributionsliste så man ikke selv står som modtager!

Det burde ikke være så svært for TDC at lave muligheden for at opdele pladsen i 2 (eller 5) postkasser når man nu kan knytte 5 mailadresser på!

Vi har jo begge haft de mailadresser i mange år og vil derfor ikke opgive dem. Vi har også begge live-adresser til daglig brug ;-)

Man burde nok en gang for alle købe et domæne og selv have kontrollen over det!

Redigeret af Pioneer540 - 22-September-2010 kl. 09:36
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Pioneer540 Pioneer540 skrev:

Desværre er de tilknyttet den samme mailkonto da man ikke kan have flere mailkonti på den samme adsl (eller har jeg misforstået det?)

Med et internetabonnement hos TDC følger som hovedregel én mailkonto. Det har så indtil for nylig været muligt at have et sovende NetBasis abonnement (også med en mailkonto) uden at betale for det. Det har TDC så valgt at det fremover skal koste, er det, 29kr/mdr. Hvis man vælger ikke at ville hoste op med de penge, ja så man jo acceptere at man kun får den ene mailkonto man betaler for. (Man kan så naturligvis altid diskutere om det er snedigt af TDC at vælge den strategi).

Faktisk synes jeg det eneste problem er at man ikke får IMAP-adgang for sine penge. (I så fald kunne man bare administrere sine 5 adresser selv).

Citér
Det burde ikke være så svært for TDC at lave muligheden for at opdele pladsen i 2 (eller 5) postkasser når man nu kan knytte 5 mailadresser på!

Nej ikke svært. Du har jo også tidligere haft to mailkonti lyder det til? Du vil bare ikke betale for det nu hvor det ikke er gratis mere. En beslutning jeg helt kan følge, men det er nu engang sådan at det jo nok ikke er gratis for TDC at drive deres mailhoteller. (Men 29kr/mdr lyder godt nok lidt overdrevet.)

Citér
Man burde nok en gang for alle købe et domæne og selv have kontrollen over det!

Det er en god idé. Gør det, og så ændrer man adresserne i ro og mag. Alternativt vælg en god Gmail-adresse, hvis du ikke har noget imod at være i kløerne på Google.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 13:25

Nu har jeg lært at IMAP er en anden protokol Wink

Ifølge TDC Kunderservice arbejder teknikerne på at løse det for der er mange der er utilfredse med den nuværende løsning.

Det kunne jo nemt løses ved:

1: At kunne skille 250 Mb-postkassen op i flere selvstændige postkasser.

2: At understøtte IMAP-protokollen

Lad os se Tongue
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu