recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC mail problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC mail problem

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC mail problem
    Sendt: 05-September-2010 kl. 18:13
Da jeg startede med at være på nettet, var det med et TDC modem dial up abonnement, det hedder Netbasis. Jeg havde en computer med indbygget modem. Det var vist i 1998.
Jeg fik en mail adresse tilknyttet med endelsen @post.tele.dk

Da jeg så senere fik bredbånd valgte jeg igen TDC. Jeg ville gerne beholde samme mail adresse, og jeg fik den tilknyttet bredbåndet. Det vil sige, jeg har både den gamle @post.tele.dk og en @mail.dk tilknyttet. Begge har samme forstavelser (mit navn) og begge virker i Outlook. Desuden kan jeg tilgå dem via tdconline og mit TDC login.
Jeg ringer ikke op for at hente mails.

Nu viser det sig så, at det gamle Netbasis abonnement aldrig er blevet opsagt, jeg har fået en mail med samme besked som her http://privat.tdc.dk/element.php?id=16654&dogtag=p_shop_lp

Betyder det så, at den gamle post.tele.dk kun har virket, fordi det gamle modem abonnement stadig er registreret, og vil adressen forsvinde hvis jeg opsiger Netbasis?
Der står jo, at man kan overføre sin Netbasis mail til sit bredbånd, men kun hvis man ikke allerede anvender mailboxen tilknyttet bredbåndet, og det gør jeg.
Man har jo registreret sin mail adresse mange steder og det vil være besværligt at skulle skifte.

I de senere år har jeg brugt @mail.dk, men den gamle er givetvis også registreret nogle steder.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 18:20

Hvis ikke du vil betale for at bibeholde din gamle mail, så vil den blive lukket.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ingatellent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 18:35
Har du prøvet det her:

1) Log ind på mail.dk med din gamle @post.tele.dk-adresse
2) Vælg Indstillinger i menuen til venstre
3) Vælg Mailadresser i undermenuen
4) Marker din gamle adresse og vælg Flyt
5) Indtast din nye @mail.dk-adresse, og det tilhørende kodeord.

Det virker fint for mig, så jeg kan flytte mailadresser mellem to tdc-mailkonti.

Jeg ved dog ikke om det virker med NetBasis (men tror det nok).

Moralen er: Det er vel okay at de lukker mail-kontoen, hvis bare du har mail-adressen flyttet med over til den nye.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 18:39

Adressen er jo tilknyttet kontoen, og er den lukket, så er adressen vel intet værd.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Adressen er jo tilknyttet kontoen, og er den lukket, så er adressen vel intet værd.

Er det noget du tror, eller noget du ved?

1) Når jeg skriver man kan flytte adresser mellem konti, så er det fordi det er noget jeg ved. Godt nok med det forbehold at jeg ikke ved om det vil virke fra en NetBasis-konto, men det er da forsøget værd.

2) I linket (som du naturligvis har læst) står der ret tydeligt at kontoen jo ikke lukkes med mindre man beder om det, og i så fald først fra 1. oktober [Edit: Der står endda 1. november].

3) Jeg har selv adresser flyttet med mig som oprindeligt var tilknyttet en konto som nu er lukket.

Redigeret af ingatellent - 05-September-2010 kl. 18:44
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 18:45
de har før flyttet rundt på mailadressen på tværs af abb. og det har jeg såmænd også tænkt mig at ringe og høre dem om, for jeg har bredbånd via dansk kabel tv som er deres datterselskab og bruger ikke mail i forbindelse med det.. andet end min gamle post4.tele.dk adresse.. som er helt tilbage fra danadata tiden... den vil jeg også gerne beholde har ikke nogen "mail.dk" loginkonto.. men vil lige høre deres support imorgen
Mvh

René
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 18:45

Jeg kan da ikke bruge min gamle Webspeed mail mere, uanst hvor adressen ligger.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 18:47

Jeg kan da ikke bruge min gamle Webspeed mail mere, uanst hvor adressen ligger.

Det er jo så muligvis fordi kontoen er lukket, og du *ikke* flyttede adressen med over til en anden mailkonto inden det skete.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af ingatellent ingatellent skrev:

Har du prøvet det her:

1) Log ind på mail.dk med din gamle @post.tele.dk-adresse
2) Vælg Indstillinger i menuen til venstre
3) Vælg Mailadresser i undermenuen
4) Marker din gamle adresse og vælg Flyt
5) Indtast din nye @mail.dk-adresse, og det tilhørende kodeord.

Det virker fint for mig, så jeg kan flytte mailadresser mellem to tdc-mailkonti.

Jeg ved dog ikke om det virker med NetBasis (men tror det nok).

Moralen er: Det er vel okay at de lukker mail-kontoen, hvis bare du har mail-adressen flyttet med over til den nye.

Begge dukker op når jeg logger derind. Jeg tror du misforstod, begge adresser er enslydende indtil @ og mails til begge havner i Outlook.

Jeg har det problem, at jeg ikke kan huske det kodeord, jeg ved ikke om det er det samme, som jeg brugte til at logge ind med.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 18:54

Ja der er lukket, det bliver der jo når man ikke længere har Webspeed.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Begge dukker op når jeg logger derind. Jeg tror du misforstod, begge adresser er enslydende indtil @ og mails til begge havner i Outlook.

Jeg har det problem, at jeg ikke kan huske det kodeord, jeg ved ikke om det er det samme, som jeg brugte til at logge ind med.

Det lyder til at du kun har én aktiv mailkonto hos TDC? Så er det jo blot at vælge feltet "Jeg ønsker at flytte min mail til mit TDC-bredbåndsabonnement" i det første link du gav?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 19:01

Ja der er lukket, det bliver der jo når man ikke længere har Webspeed.

Præcist på samme måde som mit gamle internetabbonnement (modem). Bortset fra at jeg inden lukningen flyttede min mailadresse, så den nu er tilknyttet et andet bredbåndsabbonnement.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu