recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC mail problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC mail problem

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af ingatellent ingatellent skrev:

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Begge dukker op når jeg logger derind. Jeg tror du misforstod, begge adresser er enslydende indtil @ og mails til begge havner i Outlook.

Jeg har det problem, at jeg ikke kan huske det kodeord, jeg ved ikke om det er det samme, som jeg brugte til at logge ind med.

Det lyder til at du kun har én aktiv mailkonto hos TDC? Så er det jo blot at vælge feltet "Jeg ønsker at flytte min mail til mit TDC-bredbåndsabonnement" i det første link du gav?

Jeg har to, jeg har også en der hedder telefonnummer@mail.tele.dk. Den er det dog kun TDC der sender til med reklamer og sådanne meddelelser. Den skal jeg ind på webmail for at se. Jeg kan se begge med samme TDC Login, men ikke på samme tid. Jeg skal vælge den ene eller den anden, når jeg er logget ind, og jeg kan skifte mellem dem.

Skal jeg ikke bare sige "opsig", fordi mail adressen er flyttet? Jeg må hellere lige spørge TDC for at få klarhed over det her.

Redigeret af Ham_Der - 05-September-2010 kl. 19:13
Til top
ingatellent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 19:17

Jeg har to, jeg har også en der hedder telefonnummer@mail.tele.dk. Den er det dog kun TDC der sender til med reklamer og sådanne meddelelser. Den skal jeg ind på webmail for at se.

Skal jeg ikke bare sige "opsig", fordi mail adressen er flyttet? Jeg må hellere lige spørge TDC for at få klarhed over det her.

Okay. Du har to mailkonti. En med  telefonnummer@mail.tele.dk, som du ikke bruger nu, og en med de adresser du bruger.

Som jeg hører det er det på den konto du bruger til daglig du har fået mail om snarlig lukning?

I så fald lyder det til at din konto med telefonnummer@mail.tele.dk hører til dit bredbåndsabonnement, og den anden konto (som du bruger) hører til NetBasis. Dette bør du nok tjekke, enten på tdconline.dk-selvbetjeningen, eller ved at ringe og høre ad.

Så skal du gøre som jeg foreslog i mit første indlæg, dog i punkt 5) skal du vælge  telefonnummer@mail.tele.dk, og den tilhørende adgangskode (som du bruger via webmail).

Derudover skal du have Outlook sat op til at tjekke den nye rigtige konto i stedet for. Jeg mindes faktisk at man kan downloade en opsætningsfil via mail.dk, når du logger ind via den ønskede konto. [Edit: det var til Outlook Express, punktet findes under Indstillinger og hedder Outlook Express. Jeg har ingen idé om det virker til Outlook, men ellers må du følge guiden i programmet]

Redigeret af ingatellent - 05-September-2010 kl. 19:19
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 19:37
Det var faktisk på den med telefonnummer at omtalte mail kom.

Tak for dine svar, men jeg tror jeg er nødt til at kontakte TDC for at få klarhed over det.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 19:39

Det var faktisk på den med telefonnummer at omtalte mail kom.

Tak for dine svar, men jeg tror jeg er nødt til at kontakte TDC for at få klarhed over det.

Så lyder det jo til at de bare vil lukke den konto du ikke bruger. Og det er jo fint. Så skal du blot vælge opsig. Naturligvis er det en smaddergod idé at ringe og få det bekræftet.

Redigeret af ingatellent - 05-September-2010 kl. 19:47
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 09:43
Jeg synes tit at mange mennesker kommer ud i den omtalte situation med gamle mail fra gamle udbydere. Man binder sig til en bestemt udbyder hvis man benytter den tildelte e-mail og det udnytter udbyderne.

Jeg vil foreslå at man selv køber et domæne og får lagt det på eksempelvis gmail, som er gratis.

Så kan man have et domæne som eksempelvis hedder heps@cyberguyen.dk og det kan man flytte rundt som man ønsker til tid og evighed uafhængig af hvilken internetudbyer man vælger.

Det koster 45 kr. om året for brugsrettighederne af domænet til dkhostmaster. Thumbs Up
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg vil foreslå at man selv køber et domæne og får lagt det på eksempelvis gmail, som er gratis.
(...)
Det koster 45 kr. om året for brugsrettighederne af domænet til dkhostmaster. Thumbs Up

Jeg er i princippet enig (og har selv gjort netop således). Dog er løsningen med eget domæne måske lidt vel teknisk for de fleste. Derimod vil det være en rigtigt god idé at oprette en (gratis) Gmail-konto. Så er man godt nok i kløerne på Google, men jeg kan ikke se tegn i hverken sol, måne eller stjerner på at det nogensinde kommer til at koste noget.

Det første trådstarter dog skal gøre er at løse det aktuelle problem med lukning af en nuværende mailkonto.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 17:08
Og jeg er blevet enig med mig selv om, at jeg er nødt til at betale de 29 kr. Jeg er nødt til at beholde den mail adresse, eller rettere begge versioner af adressen.

Jeg kan ikke selv gennemskue, hvad der sker, hvis jeg enten beder dem flytte adressen, eller bare opsiger Netbasis. TDC er ikke til at komme igennem til, sad ca en halv time og ventede. Et besøg i TDC butikken hjalp heller ikke, hun kunne eller ville ikke sige, hvad der er tilknyttet hvad.

Redigeret af Ham_Der - 06-September-2010 kl. 17:38
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 17:39

Og jeg er blevet enig med mig selv om, at jeg er nødt til at betale de 29 kr. Jeg er nødt til at beholde den mail adresse.

Det lyder som om du har fået god service hos TDC, eller... Generelt er det vist sådan at folkene i TDC-butikken ikke rigtigt kan hjælpe så meget med abbonnementer etc.

På selvbetjeningen hos tdconline.dk burde du kunne se hvilket abonnement adressen er tilknyttet. Se fx skærmbillede fra tdc.dk: (http://i7.c.dk/pics/7/0/3/63307/org.jpg)

[Edit: Jeg synes 29 kr. er  en fair pris, hvis man *ikke* har et abonnement hos TDC, men 29 kr. oveni et eksisterende abonnement, hvor man betaler for en mail-konto synes jeg er dyrt]

Redigeret af ingatellent - 06-September-2010 kl. 17:41
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2004
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 21:04
Jeg har selv modtaget samme mail fra TDC, at de ville lukke min samleverske mail konto som blev oprettet via netbasis for 10 år siden. Vi vælger at lukke den, men vist vi havde valgt at beholde den, hvor ville TDC mon sende regningen på kr. 29,- hen, da vi ikke bor på adressen hvor det blev oprettet den gang og vi har ikke fastnet telefon samt bruger en anden bredbånd udbyder end TDC.
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu