recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC overtager DONGs fibernet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC overtager DONGs fibernet

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC overtager DONGs fibernet
    Sendt: 17-November-2009 kl. 10:47
Til top
Karin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Hørsholm
Status: Offline
Point: 448
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 10:52
Der står, at de beholder tjenesteudbyderne.

Redigeret af Karin - 17-November-2009 kl. 10:52
En masse udstyr :-)
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 11:04
Ja det kan jeg godt selv læse Big smile.
Spørgsmålet var mere ment som , men hvorfor skulle TDC gøre dette når de selv er udbyder?
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 11:19
TDC ejer også tele-/bredbåndselskaberne Telmore og Fullrate og de lader dem passe sig selv, heldigvis. Mon ikke det er det samme med Dongs fibernet.
mvh Infinity
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 11:30

Måske, men jeg tror nu at når støvet har lagt sig vil vi se af udyderne vil ændre sig.

Til top
Quarker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

TDC ejer også tele-/bredbåndselskaberne Telmore og Fullrate og de lader dem passe sig selv, heldigvis. Mon ikke det er det samme med Dongs fibernet.


Som du selv skriver så ejer TDC jo Tellmore og Fullrate. TDC ejer ikke Dansk Bredbånd, Smile, FAST Tv og de andre som er udbydere på deres nye fibernet.

Derfor må man forvente at TDC på sigt gerne vil af med disse udbydere og så selv stå for at levere indhold til deres fiber.
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Quarker Quarker skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

TDC ejer også tele-/bredbåndselskaberne Telmore og Fullrate og de lader dem passe sig selv, heldigvis. Mon ikke det er det samme med Dongs fibernet.


Som du selv skriver så ejer TDC jo Tellmore og Fullrate. TDC ejer ikke Dansk Bredbånd, Smile, FAST Tv og de andre som er udbydere på deres nye fibernet.

Derfor må man forvente at TDC på sigt gerne vil af med disse udbydere og så selv stå for at levere indhold til deres fiber.
 
Netop min pointe. Dog tror jeg ikke at det sker "overnight", men jeg er sikker på at YouSee vil dukke op som leverandør. Specielt da de kan tilbyde TV3 pakken, som de eneste via bredbånd. Jeg var til udbyder dag i min by, og det spørgsmål der oftes gik igen var netop folk ønskede TV3, og mange valgte at beholde deres parabol med Viasat fordi TV3 ikke kunne tilbydes.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 15:27
Ja den vej går det når man som fiberudbyder ikke har styr på forretningsplanen fra starten af og ikke har tænkt det igennem - enhver kan vel regne ud at de store som allerede har afbetalt deres investeringerne kan sætte priserne lavere end dem der skal starte forfra med at grave etc.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
styker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 19:11

Og hvad er Stofas forretningsplan, at overtage de gamle nedslidte kabeltvanlæg, med 30-50 år gamle mørnede kabler.

Jeg bor f.eks. i Horsens syd, der skriver antenneforening at efter at stofa har renoveret anlægget i 2007 at så er det simpelthen tiptop.
Det er jo simpelthen løgn, på trods af at vi bor i en ny udstykning fra 2005, så er det analoge signal forfærdelig ringe med grumset og uklart billede.
På dvb-c signalet er signalstyrken i top så det er ikke pga manglende signal.
Og det er jo ikke så mærkeligt med den stand kablerne er i generelt, mine forældres nabo kom til at grave hans kabel over også var der en stofa montør ude og reppe det han sagde så at han kun kunne lave det midlertidigt da kablet var for nedbrudt.
Også klippede han et stykke af og prøvede at pille isoleringen af også smuldrede skærmen fuldstændigt da den var irret op.
Han sagde så at han egentlig ikke måtte sige det men alle de gamle hovedkabler var  i samme forfatning.
Så der venter enorme investeringer i kabelnettene for at bringe dem up to date.
Ikke mærkeligt at kabeltvudbyderne vælger at gør digitaltv gratis, da det ikke er ligeså følsomt overfor de dårlige kabler.
Nå det var vist OT, jeg vil da håbe at Profiber fortsætter selvstændigt , da jeg skifter dertil fra nytår så jeg kan slipper for at betale for Viaskvats dyre sportskanaler.
Mvh
 
Til top
Steintz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2009
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Quarker Quarker skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

TDC ejer også tele-/bredbåndselskaberne Telmore og Fullrate og de lader dem passe sig selv, heldigvis. Mon ikke det er det samme med Dongs fibernet.


Som du selv skriver så ejer TDC jo Tellmore og Fullrate. TDC ejer ikke Dansk Bredbånd, Smile, FAST Tv og de andre som er udbydere på deres nye fibernet.

Derfor må man forvente at TDC på sigt gerne vil af med disse udbydere og så selv stå for at levere indhold til deres fiber.


Det passer ikke helt.
FastTV er ejet af Aplus, der ejes af Dansk KabelTV, der slutteligt ejes af......... TDC

Udmeldingen fra DONG og TDC lyder, at der ikke vil komme ændringer her og nu ifb. med opkøbet.
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 21:13
Monopol er skadeligt for os som forbrugere. Jo større jo værre. På kort sigt ser det godt ud. men på længere sigt, mister vi valget, og priserne går op, og valget går ned. Der er vist ikke mange der kan nævne eksempler på at jo større jo bedre, er godt for os??
Arla, Carlsberg og Tdc, er vel gode skræmme eksempler?
Alt skal efektiviseres, til glæde for forbrugeren? Næppe
Vores monopoltilsyn, hvad laver de? det samme som dem der skal kontrollere vores fødevarer??
Hvis det fortsætter som man kan forvente, så kan vi snart kun vælge mellem Yousee, i Dong`s område
Vh: Jesper.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 23:16
Det kan godt være at Carlsberg er store, men udvalget af øl herhjemme er ikke ligefrem lille.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu