recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC overtager DONGs fibernet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC overtager DONGs fibernet

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 23:43
Det er fuldstændigt korrekt som thun påpeger på lang sigt vil det betyde højere priser og lavere service.
 
Det er sandeligt godt jeg bor i jylland hvor jeg har 3 udbydere at vælge imellem herunder fibernet til attraktive priser!
/Erik
Til top
prinsjolly Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 01:14
Det er sku da total katastrofalt, at TDC skal til vores Fibernet !!!
 
Nu har de bremset vores internet hastigheder i så mange år og holdt udviklingen tilbage så længe at jeg kan kun frygte for hvad der vil ske når de overtager fiberet.
 
TDC har haft muligheden for at lægge fiber i dansk jord i mange år, hvis man kigger til sverige og norge!!! Men det har der ikke været grund til da de har haft eneret til at levere asdl i danmark.
 
Havde godt nok håbet på at TDC døde sammen med kobberet :(
 
 
//PrinsJolly
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 01:28
Tror nu ikke TDC har bremset jeres internet forbindelser, men derimod givet jer noget der er til at betale.

Fiber er dyrt at få gravet ned, og det er vel derfor det ikke er gjort. Ja el selvskaberne har gravet fiber ned, men prøv at checke deres priser ? De er skyhøje, samt det kører med underskud.

Hvis I ikke giver have TDC, jamen så snup et af alternativerne.
Husk LTE er vel også snart på vej, så kan i jo droppe jeres fiber hvis i ikke vil betale til TDC.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 03:39
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Husk LTE er vel også snart på vej, så kan i jo droppe jeres fiber hvis i ikke vil betale til TDC.


En trådløs LTE 4G forbindelse som alternativ til fiber for dem [af os] er i dag IKKE er ligeglade med om platformen og kvaliteten er kobber eller fiber baseret, i think not Dead

En trådløs LTE 4G forbindelse som alternativ til fiber for dem der i dag ER ligeglade med om platformen og kvaliteten er f.eks kobber eller fiber baseret, jo da bestemt et seriøst alternativ. Thumbs Up
Til top
Dragelund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2009
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 13:01
Godt så, hvor mange af jer har rent faktisk prøve fiber TV i DONG's område? Jeg har... og i guder hvor er jeg glad for at jeg ikke længere er abonnent hos Dansk Bredbånd.
Efter introtilbudets udløb endte vi med at betale næsten kr. 500,-  om måneden plus kortafgift. Hertil yderligere 199 pr. måned hvis man ville have et ekstra tv i hjemmet med på anlægget PLUS 1500 for en lousy settop boks med SCART udgang.....
Med hensyn til billedkvalliteten, så er den en fornærmelse. Grovkornet og ofte med asynkron lyd i forhold til billedet.
 
Hvad jeg har hørt så vil Yousee med adgangen til Fibernettet fortsætte den nuværende forretningsplan. Det vil sige en afgift for hjemmet uanset hvor mange fjernsyn du vil tilslutte. Samtidig vil de introducere en boks som tager IP/fiberforbindelsen omformer signalet til dvb-t/c og sender det ud på husets eksisterende coax kabling. Se nu snakker vi sgu da om noget der har lidt værdi.
Jeg har da aldrig nogensinde investeret i et lækkert fjernsyn med gode funktioner og en ordentlig tuner bare for at lade det signal-forsyne fra en skod boks med scart som ikke lader noget så elementært som TTV passere over til fjernsynet.
 
Nej, jeg hilser TDC  velkommen på fibernettet og ser frem til at der endelig er nogen kompetente mennesker der kan lave ordentlig tjenester på "fremtidens" netværk.
 
Når alt det er sagt, så er internet via fibernettet (jeg bruger Jay.Net) noget af det fedeste man kan forestille sig. super hastighed (100/100 mBit) og suverænt lave svartider.
 
/Per
Til top
GC08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af prinsjolly prinsjolly skrev:

Det er sku da total katastrofalt, at TDC skal til vores Fibernet !!!
 
Nu har de bremset vores internet hastigheder i så mange år og holdt udviklingen tilbage så længe at jeg kan kun frygte for hvad der vil ske når de overtager fiberet.
 
Kan du ikke forklare det lidt nærmere?
Det er vel ikke TDC, der bestemmer udviklingen på xDSl udstyr, herunder bitrate. Jeg skal ikke afvise at de ar været tilbageholdende med at give lov til at anvende udstyr, der kunne yde højere bitrates under den forklaring, at det muligvis vill forstyrre andre kredsløb i kobberkablerne, men generelt har udviklingen vel været, at hastigheden er sat løbende op.   
 
 
TDC har haft muligheden for at lægge fiber i dansk jord i mange år, hvis man kigger til sverige og norge!!!
 
Jeg ved ikke lige, hvad situationen i Sverige og Norge har med sagen at gøre, men jeg kan da fortælle dig, at TDC (og herunder YouSee) har lagt masser af fiber i jorden de seneste år.
 
Men det har der ikke været grund til da de har haft eneret til at levere asdl i danmark.
 
TDC har ikke eneret til at levere ADSL i Danmark, men de styrer ganske rigtigt adgangen til kobbernettet.
Lige udmiddelbart kender jeg da til Fullrate, Telenor (Cybercity), Perspektiv Bredbånd, Telia Stofa og Danske Net, der selv producerer ADSL på lejet kobber fra TDC. 
 
Havde godt nok håbet på at TDC døde sammen med kobberet :(
   
Hvis elselskaberne og herunder DONG og deres indholdleverandører (fx. Dansk Bredbånd, FastTV og JayNet) virkelig havde så godt et produkt på fiber, ville deres business nok køre lidt bedre, end den rent faktisk har vist sig at gøre. Elselskaberne kan simpelthen ikke finde ud af at køre en forretning med så hård konkurrence og på markedsvilkår, som det foregår i telebranchen i dag. Elselskaberne er i høj grad gennemsyret af den gamle monopolånd, hvor kunderne kommer helt af sig selv, da de ikke har andet valg. Selv efter det er blevet muligt at skifte elleverandør, er der jo stort set ingen konkurrence på prisen (som jo i høj grad også består af afgifter) og slet ikke på abonnementprisen. 
 
 
//PrinsJolly
 
 
Det skal lige siges, at jeg ikke er ansat i TDC, men de sidste 12 år har været ansat i virksomheder, der konkurrerer med TDC.
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 23:13

 

Ikke ansat eller relateret til branchen.

Det er fint at Du skriver hvilken forhold Du har til branchen. Det er noget jeg savner når der skrives i dette forum. Derfor skriver jeg det også i starten i mit indlæg.

 Nu til emnet. Du skriver til kritikken af at hastighederne og at TDC har holdt udviklingen tilbage, citat ” men generelt har udviklingen vel været, at hastigheden er sat løbende op” Det er vel også foranlediget af at elselskaberne har været til stede og kunne tage konkurrencen op. Hvad vil der ske fremover, efter at TDC overtager Dongs område, givetvis stigende priser og langsommere udvikling i hastighederne.

 Du skriver til svaret vedr. udviklingen i Sverige og Norge. Citat, ” at TDC (og herunder YouSee) har lagt masser af fiber i jorden de seneste år.” Det er fint det de har gjort. Men øvrige lande er ved at lægge store planer for investeringer for udrulning af fiber. Over sigt vil behovet blive meget større og vi er kun lige i starten på en udvikling. Jeg er sikker på at der er mange der vil blive overrasket i de kommende år. For at Danmark kan klare sig godt i konkurrencen er det vigtigt vi har en ordentlig infrastruktur. Men sikkert er det at det bliver dyrt. Men omkostningen ved at lade være vil have større konsekvenser.

Du skriver at TDC ikke har eneret på kobber. Det er vel dem der ejer kablerne og derfor kan fastsætte prisen. Det skal dog siges at staten kontrollerer priserne. Men disse priser har aldrig været prøvet på markedet derfor kan lejerne ikke være sikker at prisen er korrekt. Disse priser har også været stærkt omdiskuteret blandt indholdsudbyderne. Så derfor et det katastrofalt at TDC overtager Dong for nu sidder de på både kobber og fiber og måske også flere steder på annetenneforeningernes kabelnet. Hvad betyder det at TDC får monopol på udbud af  internet og TV stigende priser og dårligere service. Nej Dong burde være deres ansvar bevist og få en ny ledelse ansat og have klare mål for fibernettet. Investering i fiber er en langsigtet investering og vil først over tid give et afkast.

Kunne det ikke være godt at nuancere noget mere. Du skriver hvis ”elselskaberne  og herunder Dong”Det er forkert at føre alle selskaberne over en kam. Her hos Profiber kører nettet rigtigt godt og med attraktive priser. Ligeledes med særdeles pålidelige forbindelser. Så kom med et mere nuanceret billede! Der kan givetvis også gives kritik af TDC og hvor mange års erfaring har de ikke..

 

/Erik
Til top
NitrO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af prinsjolly prinsjolly skrev:

Det er sku da total katastrofalt, at TDC skal til vores Fibernet !!!
 
Nu har de bremset vores internet hastigheder i så mange år og holdt udviklingen tilbage så længe at jeg kan kun frygte for hvad der vil ske når de overtager fiberet.
 
TDC har haft muligheden for at lægge fiber i dansk jord i mange år, hvis man kigger til sverige og norge!!! Men det har der ikke været grund til da de har haft eneret til at levere asdl i danmark.
 
Havde godt nok håbet på at TDC døde sammen med kobberet :(
 
 
//PrinsJolly
Jamen jeg er bare TOTALT enig i det du siger her prinsjolly. Det var virkelig en sorgens dag, da jeg læste nyheden. Jeg havde håbet inderligt at DONG ville have taget kampen op istedet for at smide håndklædet i ringen. Det er virkeligt sørgeligt at se TDC komme tættere på tilstanden vi havde i 90'erne. Dengang kørte de 1 og 2 M/bit på den anden side af sundet, hvor vi andre stadig sad og lyttede til vores skrattende 56k modem samt ISDN. TDC fik virkeligt kogt suppe i lang tid dengang. Nu hvor der så endelig kommer en seriøs modstander på banen der kunne havde givet kamp til stregen, så ender det med at de giver op....Grrrrrrrr. Kan huske jeg hørte at TDC på et tidspunkt udtalte at nu var grænsen nået på hastighed i det rå kobber. Da så DONG satte skovlen i jorden kunne det gamle kobber pludseligt godt køre meget hurtigere....Holdda op en parodi. Jeg ville personligt selv slet ikke kunne få armene ned, hvis jeg havde haft mulighed for at se TDC gå i graven. Derfor kvier det mig osse at jeg blev nødt til at vælge FULLRATE på min adresse....andre kunne desværre ikke levere en ordentlig hastighed :( Normalt ville jeg ALDRIG støtte noget der har med TDC at gøre overhovedet. De har simpelthen styret markedet i alt alt for lang tid efter min mening.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 19:18
I Sverige har der været store statstilskud til udrulning af internet.

Derudover kan det godt være at det så ud som om at DSL pludselig kunne køre hurtigere fordi DONG smed fiber i jorden, men DSL teknologien har udviklet sig konstant, og de nye standarder skulle trods alt på plads før de kunne udrulles.
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 19:53
Jeg kunne ikke være mer enig. Tdc kan man kun ønske hen hvor pebret gror. Desværre ser det ud som Smile c. ikke kan løfte opgaven, så det er spændende at se hvad der sker.
Monopol er jo aldrig til vores fordel.
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 22:00
Det gøres absolut ikke bedre at deres strategi er helt at udelukke en konkurrent. Men TDC skal jo også snart sælges....
 
 
Hvad vil dette betyde i fremtiden, givetvis højere priser og dårligere service.
/Erik
Til top
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Tror nu ikke TDC har bremset jeres internet forbindelser, men derimod givet jer noget der er til at betale.

Fiber er dyrt at få gravet ned, og det er vel derfor det ikke er gjort. Ja el selvskaberne har gravet fiber ned, men prøv at checke deres priser ? De er skyhøje, samt det kører med underskud.

Hvis I ikke giver have TDC, jamen så snup et af alternativerne.
Husk LTE er vel også snart på vej, så kan i jo droppe jeres fiber hvis i ikke vil betale til TDC.
 
Jeg har fået Yousee på tv delen. Før havde jeg fibernet og skiftede pga. viasat problematikken.
Jeg har dog beholdt mit internet hos Dansk Bredbånd, da de tilbød mig 50/50 Mb og fortsat gratis telefon med ip-telefoni abonnement med 2 numre. Pris: 349 + forbrug på telefon.
Det kan man da kalde for billigt Smile
Philips Aurea Ambilight 42

Onkyo 607

Eltax 5-1

PS3 320 GB

Fibernet - Internet 50/50 mbit + Ip telefoni

Samsung 3126 Yousee

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu