recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tdc play lydkvalitet, er den sat op ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tdc play lydkvalitet, er den sat op ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tdc play lydkvalitet, er den sat op ?
    Sendt: 29-April-2015 kl. 12:09
Jeg har Tdc play og afspiller via Sonos, jeg kunne selvfølgelige spørge via Tdc forummet, men der får jeg formodentligt ikke på nuværende tidspunk et svar.
Jeg har bemærket at der de sidste dage er kommet nye ikoner i Tdc play delen på Sonos.
En anden og vigtigere ting er at jeg syntes er at lydkvaliteten har fået et gevaldigt løft.
Er det blot mig som har fået renset ørerne eller har andre bemærket dette ?
Streamer Tdc play nu i losseless lydkvalitet, eller er det blot en placebo effekt pga. af de nye ikoner .
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 12:13
Lossless er det næppe, men de har hævet bitraten til 320 kbit/s sidste år:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=11206&zoneid=5
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 12:15
Det ved jeg godt, jeg har lyttet til TDC play i lang tid, men jeg fornemmer her inden for den sidste uges tid et lyd-kvalitetsløft.
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 12:40

Jeg er måske tosset, men alligevel vil jeg bringe lidt liv i denne”gamle” tråd.
For nogle uger siden var der i 2 dage nye blå ikoner i TDC play på min iPad som jeg bruger til at betjene Sonos med.
Efter 2 dage blev ikonerne sat tilbage til de gamle grå.

I perioden med de nye ikoner fornemmede jeg en bedre lydkvalitet.
Nu idag er de nye blå ikoner tilbage og igen fornemmer jeg en bedre lydkvalitet.
Er der nogle her som bruger TDC play og som har samme fornemmelse som mig.
Eksperimenterer TDC lige nu med en bedre streaming kvalitet ?
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 22:10
Blot til orientering for dem som har TDC play på Sonos.
Her onsdag aften, igen blå ikoner på TDC play på Sonos appen.
Og igen en fremragende lyd, formodentligt Losseless som testes.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 22:42
Interessant...
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu