Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
plouger
Bruger
Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
|
Emne: TDC Play musik og PS3 Sendt: 02-April-2008 kl. 20:21 |
Hej.
Nu kan jeg hente masser af gratis musik vis TDC Play 
Den er jo DRM beskyttet. Men kan jeg alligevel streame den videre til min PS3, så jeg kan få musikken ind i stuen ?
Og kan man oprettet playlister ?
Hvis det er muligt, hvordan skal det så sættes op?
|
Hilsen
Plouger
|
 |
Jenning
Ny bruger
Oprettet: 19-April-2006
Point: 17
|
Sendt: 02-April-2008 kl. 22:49 |
Lytter interesseret med i denne tråd... Har selv samme "problem"
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 02-April-2008 kl. 23:01 |
Virker IKKE!
PS3 har ikke DRM support
Desværre!
da PS3 afspiller den "sendte" musik, og at WMP11 sender den rå wma til maskinen er det derfor ikke muligt via UPNP..
|
 |
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 03-April-2008 kl. 11:24 |
Men DRM'en på TDCs Play er da til at fjerne ikke?
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
 |
Klausen
Bruger
Oprettet: 27-Juli-2007
Point: 70
|
Sendt: 03-April-2008 kl. 12:02 |
Hvordan fungerer TDC's play egentlig - registrerer det ens udbyder eller er det bare med login? Jeg tænker om jeg kan "nuppe" mine forældres login ;)
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
|
Sendt: 03-April-2008 kl. 12:05 |
Klausen skrev:
Hvordan fungerer TDC's play egentlig - registrerer det ens udbyder eller er det bare med login? Jeg tænker om jeg kan "nuppe" mine forældres login ;) |
Det er vist bare med login. Kan nemlig godt downloade musik selvom jeg ikke er logget på min fysiske forbindelse derhjemme !!
|
 |
extreme12
Super bruger
Oprettet: 17-Februar-2006
Point: 354
|
Sendt: 04-April-2008 kl. 23:39 |
Mike S. skrev:
|
Hvis man fjerner DRM beskyttelsen, så er musikken vel heller ikke lovlig mere? Så er hele ideen ligesom væk desværre...
|
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 05-April-2008 kl. 00:12 |
extreme12 skrev:
Hvis man fjerner DRM beskyttelsen, så er musikken vel heller ikke lovlig mere? Så er hele ideen ligesom væk desværre...
|
Uhadadadada, det bliver helt uhyggeligt det her...
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Nagash
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
|
Sendt: 05-April-2008 kl. 01:24 |
extreme12 skrev:
Mike S. skrev:
|
|
Der kan være særregler med Play, men generelt så nej. Det er fuldt ud lovligt at bryde DRM, hvis det ikke kan lade sig gøre at afspille den uden. Der er jo ingen der bonger dig i hovedet for at bryde DRM på filer fra iTunes for at kunne afspille dem på bilens anlæg vel. Og køber du en cd med DRM, og du har bare en enkelt afspiller i huset, som ikke kan afspille den, så er det nemlig også lovligt at bryde beskyttelsen.
|
 |
Macbom
Bruger
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 239
|
Sendt: 05-April-2008 kl. 02:38 |
Det er noget andet med PLAY. Det enkelte stykke musik er kun givet i licens til et apperat, det være sig computeren eller telefonen.
Grunden til at man ikke "lovligt" kan bryde DRM beskyttelsen på samme måde som eks. ITunes, er fordi du ikke køber et produkt. Du får stillet et produkt til fri afbenyttelse, men denne aftale er underlagt betingelser som du accepterer ved at benytte PLAY.
|
 |
Nagash
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
|
Sendt: 05-April-2008 kl. 14:14 |
Men stadig, hvis du kopierer musik du har fremskaffet på lovlig vis, til dig selv, tror jeg næppe du får problemer. Hvordan skulle nogen overhovedet finde ud af det alligevel? Desuden er pladeselskaberne ude efter dem der giver musikken til andre, og i høj grad dem der sælger det.
|
 |
Macbom
Bruger
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 239
|
Sendt: 05-April-2008 kl. 16:11 |
Nagash skrev:
Men stadig, hvis du kopierer musik du har fremskaffet på lovlig vis, til dig selv, tror jeg næppe du får problemer. Hvordan skulle nogen overhovedet finde ud af det alligevel? Desuden er pladeselskaberne ude efter dem der giver musikken til andre, og i høj grad dem der sælger det.
|
Vi er da ret enige på det punkt, men nu var det ikke det der blev diskuteret. Det var om det stadig var lovligt, og det er det ikke.
|
 |