recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Play musik og PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC Play musik og PS3

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 17:36
Er der ikke de samme regler for Play som for netmusik.dk (bibliotekernes online musikudlån - også over 1mio sange - gratis at låne for alle)? Her er det også 192 kbps DRM filer, som kun kan afspilles på Windows i WMP 9 og opefter.

De skriver, at hvis man ikke kan afspille de downloadede numre på sin computer (hvis man fx. bruger Mac eller Linux), så er "det bare ærgeligt". De skriver direkte, at det er ulovligt at forsøge at omgåes DRM beskyttelsen. At de så overvejer at droppe DRM (da den jo alligevel bare kan brydes meget nemt) er jo så en helt anden side af sagen
Anders
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 02:21

Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:

At de så overvejer at droppe DRM (da den jo alligevel bare kan brydes meget nemt) er jo så en helt anden side af sagen

Hvis du mener at sidde og installere en XP eller 2000 og køre en mindre version af WMP, så er det da også slavisk :-)  men måske er din tid mindre værd en de få kroner du skal betale for at bryde drm..

Check ellers http://undrm.info/  her har de masser af nyheder omkring dette, det er dog ikke så "enkelt".

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 02:24

Oprindeligt skrevet af Klausen Klausen skrev:

Hvordan fungerer TDC's play egentlig - registrerer det ens udbyder eller er det bare med login? Jeg tænker om jeg kan "nuppe" mine forældres login ;)

Jeg fik aktiveret min konto der, efter den blev forbundet med mit telefon abbo hos dem..

Du kan ikke bruge en @gmail email i indstillinger, det skal være en email som er linked til dit adsl abbo.. den bruges dog ikke til noget.
login fejler ved brugen af anden email, selvom tdc siden som skal bruge til at sætte "play" aktiv, siger abbo er ok, når man bruger andre email end TDC's egen.

Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Hvis du mener at sidde og installere en XP eller 2000 og køre en mindre
version af WMP, så er det da også slavisk :-)  men måske er din tid mindre
værd en de få kroner du skal betale for at bryde drm..Check ellers
http://undrm.info/  her har de masser af
nyheder omkring dette, det er dog ikke så "enkelt".

Der skal da hverken installeres XP eller 2000 og en mindre version af WMP!
Og nej, det tager faktisk ikke specielt længe at bryde DRM, hvis man
benytter det rigtige program (det koster mindre end 100kr). Det er MEGET
enkelt.
Anders
Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2006
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 23:35

Øh jeg streamer da fint gennem min PS3 med mit downloadede musik fra TDC´s PLAY

bruger Winamp ORB og virker uden problemer (kører trådløst)

Jannik

Til top
Tejs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 21:50

Der er jo aftalefrihed i Danmark og når man accepterer TDC's vilkår for play for at bruge dem var det jo en idé at læse dem for at se hvad aftalen egentlig går ud på.

Spørgsmålet om anvendelsen af musikken finder sit svar i vilkårenes punkt 2 og 4:

2. Download af musik med PLAY

PLAY giver kunden mulighed for via yousee.dk/play at foretage download af musik fra udvalgte dele af YouSee PLAY. Den downloadede musik må kun anvendes til kundens eller den registrerede brugers eget private brug. Kunden opnår brugsret til den downloadede musik, så længe kunden abonnerer på tjenesten. Ved abonnementets ophør, bortfalder brugsretten til den downloadede musik. Brug af PLAY forudsætter, at kundens udstyr er beregnet til det. Indholdet af og fremgangsmåden ved brug af PLAY er nærmere beskrevet iYouSee’s produktinformation.

Det fremgår heraf at der er tale om en brugsret til musikken, man bliver altså ikke ejer af den. Brugsretten har man til bortfaldet af det pågældende abm.

Brugsretten er dog forholdsvis fri. Således står der, at musikken alene må anvendes til kundens eller den registrerede brugerers private brug.

Der er vel ingen, der kan argumentere imod, at en afspilning på mp3-afspillere, bilens anlæg, eller andet ikke er privatbrug.

Snørklen skal måske findes i sætningen: PLAY forudsætter, at kundens udstyr er beregnet hertil.

Heri kan dog næppe udledes, at musikken alene må afspilles fra afspillere, der kan håndtere den pågældende licens. Ordet "forudsætter" tyder på, at der ikke er tale om en begrænsning, men en oplysning der skal sikre, at kunder, der ikke er i stand til at afspille musikken grundet problemer med deres eget udstyr, ikke kan bebrejde TDC dette.

I denne bestemmelse er der således intet, der hindrer at man, så længe man da har brugsretten til de pågældende musikfiler behandler dem som man nu har lyst - så længe det altså er til eget brug. Herunder også tilpasser dem til sine andre afspilningsenheder.

I punkt 4 står følgende:

4. Rettigheder til den downloadede musik

Den downloadede musik er ophavsretligt beskyttet. Ved kundens krænkelse af tredjemands rettigheder ved distribution, offentlig afspilning eller lignende vil YouSee afbryde kundens adgang til tjenesten, jf. punkt 14.B i Abonnementsvilkår for internetadgang via Kabel-tv hos YouSee, ligesom kunden kan ifalde straf og erstatningsansvar.

Dette er reelt en uddybning af hvilken brug af musikken, der er tilladt. Afgørende er, at man ikke må krænke tredjemands rettigheder, dette ved distribution, offentlig afspilning, eller lignende.

Det er sjovt som man kan have behov for at gentage sig, for jeg mindes at vi allerede under punkt 2 fik understreget, at musikken alene måtte benyttes privat.

Ved at tilpasse musikken til sine andre afspillere krænker man ikke tredjemandsrettigheder, da dette ikke er en distribution, offentlig afspilning (selvom min underbos lydniveau grænser hertil), eller lignende.

Derfor er det ikke min opfattelse, at den særlige abm. ordning hindrer brugeren i, at fjerne den pågældende beskyttelse. Dog ophører brugsretten altså når man ikke længere har et PLAY-berettiget abm. og man er naturligvis pligtig at slette musikken herefter.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Tejs Tejs skrev:

Derfor er det ikke min opfattelse, at den særlige abm. ordning hindrer brugeren i, at fjerne den pågældende beskyttelse. Dog ophører brugsretten altså når man ikke længere har et PLAY-berettiget abm. og man er naturligvis pligtig at slette musikken herefter.

Hvorvidt aftalen med TDC forbyder sig at fjerne den pågældende beskyttelse er sådan set underordnet, for det gør ophavsretslovens §75c hvis dit formål er at fremstille (permanente) kopier uden DRM.

Redigeret af JesperLund - 08-April-2008 kl. 22:56
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu