recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC selector.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC selector.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
H.J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC selector.
    Sendt: 18-Juli-2005 kl. 12:42

Jeg kan se TDC er begyndt at lægge kopi kode ind på deres selector. Det fandt jeg ud af iaftes. Kl. 20 optog jeg tv1000 uden problemer som jeg plejer. Men da Dr1 sendte Keoma i 16:9 gik den ikke. Jeg fik beskeden No Record. Ligesom når man vil forsøge at kopiere en dvd uden smart kabel. Men beskeden No Record kom igen da jeg slog over på tv1000. Men det var der heldigvis råd for. Jeg starter optagelsen inden jeg slår over på kanalen. Så er der ingen problemer. Jeg var lige ved at flytte mit smart kabel til selectoren. For gad jo nok vide hvilken kode TDC bruger der. Men de vil åbenbart have at vi skal have en selector hvis vi vil have 16:9.

Er der andre der har oplevet det samme?

H.J

H.J
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2005 kl. 18:18

 Jeg har optaget meget via Selector (Sagem 60) fra DR og Canal+ og det virker hvergang, også når det overføres til DVD.

PS: jeg får også 16:9 på DR ved analog modtagelse.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2005 kl. 21:44
TDC har vidst tidligere reporteret om ovenstående "bug" på deres Selector. Det er ikke bevidst der er "kopibeskyttelse" på.
Dog forstår jeg ikke helt hvad du mener med smart-kablet. Er det scart-kabel du mener? og koder som TDC bruger?

Og ja man skal have Selector for at modtage DR/DR2 i 16/9 format på kabel tv. Ellers får du et letterbox-signal.

Radiomand -> Ægte 16/9, på det analoge net???? Hvordan, hvor??
VH Claus
Til top
bcman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2005 kl. 21:53

Nej, DR sender IKKE 16:9 Anamorphic analogt - KUN Digitalt d.v.s enten via SAT receiver eller en TDC Selector.

Der er en del som tror at 16:9 Zoom analogt er lig ægte 16:9 anamorphic - der er bare en verden til forskel i opløsningen imellem dem. Det førstnævnte signal er composite (dårligste måde at bære et TV signal på), sidstnævnte er digitalt MPEG2 component konverteret til RGB som er bedste mulige output fra Selectoren/SAT Boxe.

Når DR sender 16:9, sendes det som 4:3 letterbox ud analogt, de heldige som kan tage DR digitalt får derimod den ægte vare (16:9 Anamorphic).

Så det er korrekt at H.J at skrive at man skal have en Selector (eller en SAT reciever) for at kunne modtage ægte 16:9.

Til top
flhansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2005 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af H.J H.J skrev:

Jeg kan se TDC er begyndt at lægge kopi kode ind på deres selector. Det fandt jeg ud af iaftes. Kl. 20 optog jeg tv1000 uden problemer som jeg plejer. Men da Dr1 sendte Keoma i 16:9 gik den ikke. Jeg fik beskeden No Record. Ligesom når man vil forsøge at kopiere en dvd uden smart kabel. Men beskeden No Record kom igen da jeg slog over på tv1000. Men det var der heldigvis råd for. Jeg starter optagelsen inden jeg slår over på kanalen. Så er der ingen problemer. Jeg var lige ved at flytte mit smart kabel til selectoren. For gad jo nok vide hvilken kode TDC bruger der. Men de vil åbenbart have at vi skal have en selector hvis vi vil have 16:9.

Er der andre der har oplevet det samme?

H.J

Ja tak! Man skal holde sig fra DR1, DR2 og muligvis TV2 med den gamle Selector. Jeg har hørt at problemet ikke er der med den nye Selector - i en anden tråd. Jeg fik nemlig problemet forrige weekend. Pludselig kunne jeg ikke overføre mine optagelser til DVD. Okay det kunne jeg egentlig godt men kun i realtid og billede blev gråt og lyden var væk... Jeg kunne heller ikke optage direkte til DVD.

Løsning med gammel Selector: Sæt den på en 'sikker' kanal - f.eks. Eurosport. Hiv strømmen i 30 sekunder. Lad den initiere og hold dig så fra de kanaler. Jeg tjekker at Selectoren ikke har fået et tilbagefald lige inden en optagelse ved at prøve en direkte optagelse på en blank DVD jeg har siddende i til test formål. Hvis den begynder at optage uden at komme med et 'dette billede kan ikke optages' - så er den i vinkel! Men noget p.. !

Jeg har Sony HDD 'gammel' model.

mvh

Flemming

mvh

Flemming Hansen
Til top
H.J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2005 kl. 23:22

Ja det er et scart kabel jeg mener. Det specielle kabel man kan købe i England til afkodning af leje film bl.a.

Jeg har den gamle selector. Har aldrig haft nogle problemer før søndag aften. Har absolut ingen planer om at købe den nye selector. Det er groft nok at betale kort afgift på 199,- om året hvis man ønsker 16:9.

Så de der ikke har investeret i et 16:9 tv. Skal nok overveje det en ekstra gang hvis de har kabel tv. Om det er så nødvendig igen.

TDC kode. Ja jeg ved ikke hvad TDC gør når man pludselig ikke kan optage via selector og får beskeden No Record. Jeg har haft den gamle model af selector siden den dag den kom ud i handlen. Vist et par år siden efterhånden. Har aldrig haft nogle problemer før.

H.J
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2005 kl. 09:32
Det er sjovt som man ser forskelligt på det...
Jeg synes det er for fedt at jeg for kun 199,00 om året kan få DR1 og DR2 i ægte 16/9 via min Selector.

VH Claus
Til top
H.J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2005 kl. 15:39

Jeg skrev det nu ud fra hvad man i forvejen må betale om året for at have kabel tv + at man også betaler licens. Jeg syntes 16:9 burde være med i prisen for kabel tv. Det næste bliver vel at de fjerner undertekster. Men som man kan få for yderligere 100,- om året

Man kan kun ønske at TDC får konkurrence på tv området også. Men det sker nok også heldigvis på et tidspunkt. Det er jo ikke i hele landet TDC er enerådig på tv området.

H.J
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2005 kl. 18:10

Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

TDC har vidst tidligere reporteret om ovenstående "bug" på deres Selector. Det er ikke bevidst der er "kopibeskyttelse" på.
Dog forstår jeg ikke helt hvad du mener med smart-kablet. Er det scart-kabel du mener? og koder som TDC bruger?

Og ja man skal have Selector for at modtage DR/DR2 i 16/9 format på kabel tv. Ellers får du et letterbox-signal.

Radiomand -> Ægte 16/9, på det analoge net???? Hvordan, hvor??
VH Claus

 Ja jeg får 16:9 på analog, på samme måde som når jeg bruger Selector. Ved brug af Selector skiftes der til "Wide" ved modtagelse af et 16:9 signal, nøjagtigt det samme sker når jeg modtager et sådant analogt, via vores kabelanlæg. Udover DR kanalerne er det SVT kanalerne og TV2 Norge, måske også Tyske kanaler, men dem ser jeg ikke. Måske skyldes det at disse kanaler nedtages Digitalt og konverteres til Analog ved fordeling. Jeg bor i Ringsted og er tilsluttet byens kabelnet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2005 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Ja jeg får 16:9 på analog, på samme måde som når jeg bruger Selector. Ved brug af Selector skiftes der til "Wide" ved modtagelse af et 16:9 signal, nøjagtigt det samme sker når jeg modtager et sådant analogt, via vores kabelanlæg. Udover DR kanalerne er det SVT kanalerne og TV2 Norge, måske også Tyske kanaler, men dem ser jeg ikke. Måske skyldes det at disse kanaler nedtages Digitalt og konverteres til Analog ved fordeling. Jeg bor i Ringsted og er tilsluttet byens kabelnet.

Hvis det er tilfældet må dem med et gammeldags 4:3 TV da være godt sure, da de ikke har mulighed for at se udsendelsen korrekt uden at skulle investere i nyt TV!

Filmfreak

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2005 kl. 19:19

Hvis det er tilfældet må dem med et gammeldags 4:3 TV da være godt sure, da de ikke har mulighed for at se udsendelsen korrekt uden at skulle investere i nyt TV!

 

 Måske nok men det må da være deres problem.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
2jur Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2005 kl. 20:20
Jeg har lige prøvet det som Radiomanden siger med svt og nrk1, hos mig står der 16:9 både med selector og analog signal.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu