recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV bedre kvalitet ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC TV bedre kvalitet ?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC TV bedre kvalitet ?
    Sendt: 24-November-2009 kl. 19:11

Jeg synes kvaliteten på TDC TV hos mig er blevet markant bedre, efter opgraderingen i nat.

Er der andre der har oplevet det samme ? 


Redigeret af Peter49 - 24-November-2009 kl. 19:18
Til top
DDSA Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 01-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 20:57
det synes jeg det er blevet bedre
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 01:03

Ikke her, klart dårligere.

Pixeleringer, billedet fryser og kanalskift er blevet sekunder langsommere Confused


Redigeret af BorgHammer - 07-December-2009 kl. 20:00
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 23:17
Jeg har i en anden tråd læst omkring komprimering og båndbredde. Nu kan jeg bare ikke finde den tråd igen.
Ved nogen hvor meget båndbredde TDC TV sender med i henholdsvis HD og SD kanaler?
Og hvor meget båndbredde får man med satellit?
Jeg overvejer nemlig kraftigt at skifte mit Home Trio ud med en parabol fra Canal Digital.
Ville jeg ikke få en markant bedre billedekvalitet ud af det?
Den billedekvalitet jeg har nu er under alt kritik...samtidig virker det oldnordisk her i 2010 at TDC ikke kan tilbyde HD kanaler samtidig med Plus Abonnementet (Se og optag)


Redigeret af wicca - 06-Januar-2010 kl. 23:17
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 07:55
JA!

Jeg kan heller ikke huske hvor jeg læste CD båndbredde, men TDC TV er ikke mere end 2-3 Mbit (og 4 er absolut MAX!!) men teoretisk mindst dobbelt så god båndbredde end som hos TDC TV.

Især på HD vil der kunne ses en forskel. HD er ikke bare HD, TDC TV sender med laveste mulig type båndbredde i HD.

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Neonus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-December-2009
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 19:53
Borghammer: det virker som om du efterhånden har gjort det til din mærkesag at rakke produktet ned. Hvis løsningen hos dig er så dårlig er der jo tydeligvist et problem med netop din installation. Enten er boksen eller din forbindelse defekt. Har du prøvet at fejlmelde det?
Jeg bemærker ingen ændringer efter opdateringen. Kanalskift sker stadig på et splitsekund - kvaliteten ser ud til at være den samme
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 08:41
Jeg synes faktisk at Borghammers vurdering er oprigtig og ikke blot et forsøg på at rakke det ned.
Ser du på Borghammers tidligere tråde og anmeldelse af TDC TV vil du opdage, at Borghammer faktisk altid har været den største fortaler for TDC TV. Faktisk har han kaldt det markedets bedste løsning.
Men markedet har udviklet sig og det har TDC TV desværre ikke. Derfor er det absolut ikke markedets bedste løsning mere. Det er formentlig det Borghammer pointerer. Nu kan jeg selvfølgelig ikke tale for ham...
Jeg havde selv TDC TV for 2½ år siden i 12 måneder. Dengang var det et elendigt produkt - ingen multiroom, pixeleret og dårlig billedekvalitet.
Nu har jeg det igen, da jeg havde indtrykket af at det var blevet et super produkt. Multiroom er der selvfølgelig rettet op på nu, men billedkvaliteten er stadig elendig og man kan ikk få HD kanaler samtidig med optag OG se funktionen.
TDC er stadig langt bagefter sine konkurrenter, og om 5 måneder er jeg væk fra dem igen... Unhappy
Til top
Neonus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-December-2009
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 12:25
Wicca:
Min pointer er - Hvis billedet pixelerer og boksen tager lang tid om kanalskift - ja så er der tydeligvist noget galt lokalt. Altså enten med boksen eller forbindelsen.
jeg har selv TDC tv - og havde mange pixeleringer i starten. Jeg fejlmeldte og efter et teknikerbesøg konkluderede de at den var gal med forbindelsen. Jeg blev flyttet til anden pos på centralen. Efterfølgende har der absolut ingen problemer været.
 
Sammenligner jeg billedkvaliteten med det Viasat jeg havde tidligere (ikke HD) er billedkvaliteten væsentligt bedre på TDC tv - nok primært fordi der benyttes MPEG4 og ikke MPEG2. Særligt er DR1 og TV2 langt bedre kvalitet i dag!
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 12:37

Billedekvaliteten hos mig er skidt i forhold til det jeg havde før. Der havde jeg SmileContent via fibernet. Og hos min kammerat som har Canal Digital via parabol er kvaliteten også meget bedre.

Måske er det et lokalt problem hos mig også...men sidst jeg havde TDC TV nåede jeg at have 3 bokse på 1 år. Alle med samme resultat.
Men jeg tror jeg ringer til dem og forklarer mit problem...måske kan det afhjælpe via centralen, som du skriver?!
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 23:17
Neonus, det er tydeligvis noget du total har misforstået og ikke har forstand på.

Og havde du nu læst alle mine indlæg, gamle som nye, ville du ikke komme med sådanne usaglige kommentarer.
Læs alle tråde og indlæg, og ikke bare mine men alle der har skrevet her under TDC TV's nedtur for øjeblikket, inden du kommenterer yderligere.

Jeg har for længe siden skrevet at også mit TDC produkt er kommet på rette spor igen med interface og kanalskift. At så TDC servere bryder ned alt for tit, må du være den eneste TDC TV bruger der er ligeglad med...

Wicca, tak for nogen husker mine tråd svar, inden kanonen fyres af LOL Har nemlig altid være saglig i min vurdering af TDC TV, et produkt som på mange områder er de fleste andre overlegen, men som på andre nuværende problemer virkelig halter så grusomt.... Lige nu er det kun konen Cry der forhindre mig i at have en CD skål på skorstenen (hun VIL bare ikke have den på huset), der ikke alene sparer mig mange penge om året, kan det samme som TDC TV og med en 2-3 gange så god båndbredde.

 


Redigeret af BorgHammer - 08-Januar-2010 kl. 23:19
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Neonus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-December-2009
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 20:32
Borghammer: at du pludselig påstår at jeg ikke har forstand på tingene er at trække niveauet på debatten ned.
Jeg forholder mig til de fakta der står i denne tråd - nemlig at du er meget utilfreds med din TDC TV løsning, som pixelerer og tager lang tid om kanalskift.
Da jeg har den samme løsning og ikke har lignende problemer, konkluderer jeg altså at din installation må fejle noget (enten boks eller forbindelse).
Jeg sammenligner desuden TDC tv og Viasat, hvor TDC tv vinder - jeg er godt klar over at CD har bedre kvalitet.

Måske din boks har lidt varmedøden i den "svedekasse" du har placeret den i?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 04:11
Oprindeligt skrevet af Neonus Neonus skrev:

Jeg sammenligner desuden TDC tv og Viasat, hvor TDC tv vinder


Meget morsomt LOL

...Hvor fra tror du TDC-tv får de satellitsignaler de re-komprimerer før de sender dem ud i deres net?
[hint: bl.a fra de Viasat og Canal-digital administrerede transmissioner af deres kanaler de sender fra satellit]. Så f.eks TV3 kan umuligt være bedre hos TDC-tv end det er hos Viasat da det er netop dét signal der er kilden og det signal der forringes yderligere af en re-kompression.

(og ja Viasat er kvalitetsmæssigt noget juks ifht. CD)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu