recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV bedre kvalitet ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC TV bedre kvalitet ?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Neonus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-December-2009
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:07
TBC1 - Hvis du sammenligner DR1, DR2 TV2 på Viasat kontra TDC tv er kvaliteten klart bedre på TDC tv. Disse signaler modtager TDC *IKKE* fra Viasat! Tv3 porteføljen ligger kvaliteten (eller manglen på samme) meget éns!
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:06

Neonus...har du set eks. Vild med dans eller tv2's nytårsshow? Der er kvaliteten jo grotesk. Ligeså snart der kommer noget med gang i (eks. fyrværkeri, konfetti eller lysshow) bliver det jo fuldstændig pixileret på TDC TV.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Neonus Neonus skrev:

TBC1 - Hvis du sammenligner DR1, DR2 TV2 på Viasat kontra TDC tv er kvaliteten klart bedre på TDC tv. Disse signaler modtager TDC *IKKE* fra Viasat! Tv3 porteføljen ligger kvaliteten (eller manglen på samme) meget éns!


Jeg vil tilslutte mig "manglen på samme" udtalelsen. Jeg har det sådan at jeg personligt ikke kunne drømme om at røre hverken Viasat eller TDC-tv med en ildtang ...Netop på grund af denne mangel. (Erfarer det heldigvis kun når/hvis jeg er hos venner der har det) Det forbløffer mig dog at DR (som rigtigt nok ikke er en Viasat kanal) ligefrem skulle være bedre på TDC-tv selv, for så er det immervæk blevet ekstremt sløjt på Viasat.


Redigeret af TBC1 - 10-Januar-2010 kl. 17:41
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 18:58
*GG* TBC1......
Arrhh...  selvom vi kan blive enige om Viasat pænt under CD i kvalitet, så er deres DR og TV2 udsendelser uden de pixeleringer som TDC TV leverer under hver udsendelse med håndbold, Vild Med Dans osv. Min bror har Viasat parabol, og hans DR og TV2 er lige så gode som mine.
 
TDC TV billedekvalitet er og bliver ikke bedre end det det er. At produktet har det fedeste interface på markedet, opvejer bare ikke den lavere bitrate der til tider giver de uacceptable pixeleringer. Og vi skriver år 2010....
 
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 12:35
Jeg bliver nødt til at give mit besyv med her.... jeg har haft Viasat og har nu TDC TV og jeg synes kvaliteten er langt bedre på TDC TV end Viasat, både på Viasat kanalerne og på de andre. Det kan der være flere forklaringer på;
 
1. TDC TV boksen kan være i en bedre kvalitet end Viasat boksen/dekoderen
2. TDC TV boksen bruger HDMI, det gjorde min gamle Viasat boks ikke!
 
Jeg har absolut ingen pixellerings problemer og mine HD kanaler står 100% iorden (selvom de trækker 3 x båndbredde.
 
Når folks TDC TV står dårligt/pixellerer er jeg sikker på der kun er en forklaring og det er at kvaliteten på deres linie er for dårlig og/eller der er for meget støj på (fx. pga. lavkvalitets apparater, fax & telefoner osv.)
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 12:40
PS: der findes i mine øjne ikke en eneste konkurrent til TDC TV udover Yousee kabel TV hvis man er interesseret i en løsninger der har de bedste kanaler samlet fra både CD og ViaS.
 
Vi er gået ind i 14 md. med TDC TV og det har været nede 2 gange af i alt hvad? 20 timer max.
 
Jeg havde haft Viasat i 3 md. da vi ikke havde noget tv signal i 3 dage pga. vintervejr


Redigeret af tohmahawk - 11-Januar-2010 kl. 12:43
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 14:26
Jubii! Nu er det endeligt muligt at få HD kanaler SAMTIDIG med Plusabonnement funktionen "se OG optag)
Har netop fået det bekræftet og bestilt idag. Træder i kraft på torsdag for mit vedkommende!
Det er sku iorden!
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 15:17
Det har hele tiden været muligt på det "gamle" produkt TDC TV (ikke at forveksle med Home Trio)
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

TDC TV billedekvalitet er og bliver ikke bedre end det det er. At produktet har det fedeste interface på markedet, opvejer bare ikke den lavere bitrate der til tider giver de uacceptable pixeleringer. Og vi skriver år 2010....
 
Enig! ...IPtv er i princippet genialt, og TDC-tv interfacet er for sin part ganske godt og hurtigt.
 
Den dag IPTV udbyderne holder op med at re-encode signalerne for at spare båndbrede er det et "perfekt" produkt da platformen jo er genial, men den nuværende re-encoding og kompression ikke er til at holde ud.
 
Pixelering er ikke det eneste problem. Billedet er generelt "fladt" og "kønsløst" med dårlig angular/spatial opløsning grundet den alt for hårde MPEG4 [re]kompression, ....også før det begynder at pixelere.
 
At der også er mange fiberudbydere der re-encoder IPTV signalerne er totalt uacceptabelt. I TDC-tv's tilfælde kan det med god vilje undskyldes eller i hvertfald forklares med baggrund i brugen af kobber og ADSL teknologi, som dog ret beset ikke burde have noget som helst med TV transmission at gøre! ...Men fiberudbyderne, de er og forbliver helt uden undskyldning i den forbindelse!
 
Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

2. TDC TV boksen bruger HDMI, det gjorde min gamle Viasat boks ikke!
 
Det vil i hvertfald almindeligvis i sig selv være en ting der har stor positiv betydning for et billede på en digital skærm!
 
Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

Jeg har absolut ingen pixellerings problemer og mine HD kanaler står 100% iorden (selvom de trækker 3 x båndbredde.
 
Ja det tror du så de gør / Du opfatter bare ikke at det så ikke er tilfældet. For TV kanalerne står IKKE 100% i forhold til det der er udgangspunktet i den oprindelige transmission, som f.eks fra satellit for satellitkanalernes vedkommende. ...For de er blevet re-encodede og komprimerede hårdt for at spare båndbredde i netværket, og overhovedet gøre det muligt f.eks at se en HD kanal og optage en anden over ADSL linjen. Og det er det der er hele problemet.
 
DR kanalerne er en undtagelse, da det ikke er en dobbelt forringelse som i forbindelse med en i forvejen komprimeret satellit eller terristial udsendelse. Men det er stadig en alt for hård kompression af et SDI signal (lige som f.eks Viasat transmissionen), og altså ikke dobbelt komprimeret og kompromiteret som de andre kanaler. ...Men båndbredden i denne kompression er OGSÅ stadig alt for uacceptabel lav hos TDV-tv hvis man går op i billedkvalitet.
 
Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

Når folks TDC TV står dårligt/pixellerer er jeg sikker på der kun er en forklaring og det er at kvaliteten på deres linie er for dårlig og/eller der er for meget støj på (fx. pga. lavkvalitets apparater, fax & telefoner osv.)
 
Hvis der ikke er bånbredde nok, så falder billedet simpelt hen ud og hakker/pixelerer på en helt anden måde grundet mangelnde data. Så jeg er også sikker på at der kun findes én forklaring på folks forskellige opfattelser af kvaliteten. Og den er at vi ikke alle sammen har samme kriterier for hvad der er acceptabel billedkvalitet! ...Såre simpelt!
 
Der er i øvrigt stort set ingen steder man finder direkte god billedkvalitet i tv transmissionerne, de kanaler er der endog meget langt imellem, og typisk bruger den enkelte HD kanal så omkring f.eks 16-20 Mbit/s MPEG4 når det i mine øjne er direkte GOD transmissionskvalitet (som stadig ikke måler sig med BD). ...Det ville så i øvrigt være komplet umuligt at formidle på ADSL2 linjen i mindst >90% af slutbrugertilfældende.
 
 
Link to this image to share your results
...For 60 kr/md! ...jeg har www.parknet.dk Tongue
 
 


Redigeret af TBC1 - 11-Januar-2010 kl. 17:11
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Enig! ...IPtv er i princippet genialt [...]


Jeg kan ikke se at det er mere genialt end DVB, snarere tværtimod. Der er en fornuftig standard for DVB, som giver en vis valgfrihed ved valg af modtager, og med DVB kan TV udbyderen ikke overvåge hvad du ser og lave målrettede reklamer (jeg siger ikke at TDC gør det, men muligheden eksisterer).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Enig! ...IPtv er i princippet genialt [...]


Jeg kan ikke se at det er mere genialt end DVB, snarere tværtimod. Der er en fornuftig standard for DVB, som giver en vis valgfrihed ved valg af modtager, og med DVB kan TV udbyderen ikke overvåge hvad du ser og lave målrettede reklamer (jeg siger ikke at TDC gør det, men muligheden eksisterer).
 
Du har helt ret.
Til top
#Henrik# Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juni-2008
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

TDC TV billedekvalitet er og bliver ikke bedre end det det er. At produktet har det fedeste interface på markedet, opvejer bare ikke den lavere bitrate der til tider giver de uacceptable pixeleringer. Og vi skriver år 2010....
 
Enig! ...IPtv er i princippet genialt, og TDC-tv interfacet er for sin part ganske godt og hurtigt.
 
Er der nogen der ved om man via DVB-C kan få en modtager/TV-tuner kort, som kan præstere samme hastighed ved kanalskifte som TDC TV? (her skifter den nærmest kanal før man har trykket på knappen!).
 
Jeg har selv haft TDC TV i knap et år, og valgte produktet bl.a. på baggrund af BorgHammers andmeldelse. Jeg har altid været ovenud tilfreds, primært pga. interfacet, kanalskifte og udbud af kanaler. Billedkvalitetener ikke i top, men jeg kan leve med den, selv på mit 42" plasna. Tilgengæld er det røv-irriterende at jeg ikke har båndbredde til multi-room og HD samtidig, og at man ikke kan have både HD og pluspakke.
 
Min lokale antenneforening har allieret sig med Canal Digital og efter at de langt om længe har lavet en ditributionsaftale med Viasat og tilbyder ukodet digital DVB-C, så pønser jeg på at bygge et Windows mediecenter, og opsige TDC. Men jeg vil komme til at savne TDC zappefunktion samt den kone-venlige betjening... Til gengæld kommer jeg ikke til at savmne regningen :-)
 
/Henrik
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu