recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV bedre kvalitet ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC TV bedre kvalitet ?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

Jeg har absolut ingen pixellerings problemer og mine HD kanaler står 100% iorden (selvom de trækker 3 x båndbredde.
 
Ja det tror du så de gør......

Netop. Desværre kan man ikke forklare dem der absolut ikke vil se en fejl på deres billede, at de netop ser på fejl... Jeg har kæmpet i mange år med at forklare folk de ser på enten et fejlindstillet TV, har interferens i nærheden eller har pixeleringer (low bitrate) fra deres udbyder generelt.

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

Når folks TDC TV står dårligt/pixellerer er jeg sikker på der kun er en forklaring og det er at kvaliteten på deres linie er for dårlig og/eller der er for meget støj på (fx. pga. lavkvalitets apparater, fax & telefoner osv.)
 
Hvis der ikke er bånbredde nok, så falder billedet simpelt hen ud og hakker/pixelerer på en helt anden måde grundet mangelnde data. Så jeg er også sikker på at der kun findes én forklaring på folks forskellige opfattelser af kvaliteten. Og den er at vi ikke alle sammen har samme kriterier for hvad der er acceptabel billedkvalitet! ...Såre simpelt!
 
 


Netop. Er der fejl på en linje vil det give sig udslag i langt større problemer. Og mine TDC TV problemer startede samme tidspunkt som resten af landet. Min linje fejler intet. Det er det samme generelt total stabile billede (frem til efteråret 2009) jeg har haft hele tiden. Hermed ikke sagt noget om kvaliteten af den. Man oplever ikke kvalitet ens, man accepterer ikke kvalitet ens og man tænker ikke ens over kvalitet...
 


Redigeret af BorgHammer - 11-Januar-2010 kl. 23:51
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af #Henrik# #Henrik# skrev:

Er der nogen der ved om man via DVB-C kan få en modtager/TV-tuner kort, som kan præstere samme hastighed ved kanalskifte som TDC TV? (her skifter den nærmest kanal før man har trykket på knappen!).

Kan du ikke angive en tidsenhed for dine ønsker? Et sekund? Et halvt sekund? 7.35432 ms?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 08:57
Nu må I stoppe med jeres sludder... jeg kan godt finde ud af tage en Blueray eller en mkv og sammenligne med de HD signaler jeg kan få ud af mit TDC TV HD. Der er forskel men den er minimal og i mine øjne ligegyldig. Jeg ser ikke film på tv men på blueray eller andet og om vild med dans eller xfactor står i BD kvalitet er ikke afhørende for oplevelsen. 
 
Hvis man vil have multiroom og HD og se og optag samtidig, bliver en session nødt til at komprimeres til ca. 4 mbit ellers er der jo stort set ingen husstande i DK der kan bruge produktet til noget. Jeg holder fast i mit tv ikke pixellerer, der er ingen synlige billede fejl ved 3½ m afstand fra mit 50" tv. Jeg vil dog sige at på mit tv nummer 2 fra Samsung kan der godt forekomme pixellering men det tilskriver jeg at tv'et er ringere end mit panasonic.
 
Jeg siger det igen som jeg har sagt mange gange før.... TDC TV er til at konkurrere med CD og Viasat og ikke andet. Og der er ingen tvivl om TDC TV har bedre bitrate end Viasat. CD har tilgengæld bedre billedekvalitet men mangler for mit vedkommende de kanaler jeg ikke kan undvære fra Viasat. Og så gider jeg ikke ha den skrammel parabol som ikke kan tåle hverken blæst eller sne, hængende på mit hus.
 
Det er let nok at være kritisk når man ikke behøver at forholde sig til virkeligheden.....
 
 


Redigeret af tohmahawk - 12-Januar-2010 kl. 09:00
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

 
Det er let nok at være kritisk når man ikke behøver at forholde sig til virkeligheden.....
 


Sorry, vil du uddybe denne kommentar...?
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 08:48
Ja det vil jeg da gerne... at kritisere noget når man ikke forholder sig til den verden det skal eksistere i!
 
TDC TV er oprindeligt skabt til at konkurrere med parabolen i de områder hvor der ikke er lagt kabeltv. Samtidig skal TDC TV for at være rentabelt, kunne sælges så bredt som muligt. Jeg bor fx. 300-400 m fra central i et nybygger område med nye installationer/kabler og jeg kan få max. ca 18-20 mbit. 
 
Dvs. jeg sikkert får bedre feed end hovedparten af de potentielle kunderne da de sikkert ligger endnu længere væk fra centralerne på ældre kabler/udstyr (da TDC TV hovedsagligt er til landområder/mindre byer hvor der ikke er lagt kabeltv).
 
Jeg antager at et ukomprimeret SD signal i topkvalitet ligger på 8 mbit eller måske mere? Hvad er det smarte for TDC i at sende sådan et ud hvis der kun er 10 % af de potentielle kunder der kan opnå den nødvendige hastighed (1 SD Session af 8 mbit og 1 optage og se af 8 mbit lig min. 16 mbit.) Jeg tvivler på hovedparten af de potentielle kunder kan få ca 20 mbit
 
Mit argument er at under de forudsætninger der foreligger, er der ingen konkurrent til TDC TV hvis man som jeg:
 
1. Bor et sted hvor der ikke er kabel tv
2. Vil kunne se både zulu og Tv3 fx
3. Ikke vil have en parabol hængende
 
Jeg siger at TDC TV i sammenligning med konkurrenterne leverer den bedste pakke og på den forhånds værende teknologi, det bedste kompromis af kvalitet kontra fornuftig salgsstrategi. Jeg vil hellere have mulitroom og se og optag og HD end et 16 mbit HD signal.
 
Det kan godt være du kan finde småfejl i billedet eller se at signalet er komprimeret (selvom jeg husker et indlæg fra din side hvor du roste HD billedet til skyerne) men det kan ikke være anderledes når der ikke er mere båndbredde til rådighed for hovedparten af de potentielle kunder.
 
PS og så ringe synes jeg som sagt ikke billedet er. På mit pana som dog også er rost for at vise flotte SD signalerm synes jeg alt i alt det står ret godt. Igen er der forskel på stationerne da nogen er mere komprimerede i forvejen end andre men det er jo ikke TDC TV's skyld!


Redigeret af tohmahawk - 13-Januar-2010 kl. 08:53
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 12:32

tohmahawk

Jeg har ikke prøvet at se noget af det, men tro TDC har fundet de vises sten med hensyn til TV og HD, her stopper jeg. Alting mindre end en hel MUX er ganske for lidt til HD.

Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 12:53

Mux: En MUX kan for eksempel indeholde tre-fire digitale tv-kanaler i samme kvalitet, som vi kender fra den analoge verden (7-8 MHz). Alternativt kan MUX'en også anvendes til én HDTV-kanal i MPEG-2-format (19-20 Mbit/s) eller to HDTV-kanaler i MPEG-4-format (8-10 Mbit/s).

TDC TV bruger 2 sessioner i mpeg4 til en HD kanal dvs. ca. 8 mbit pr. HD kanal
 


Redigeret af tohmahawk - 13-Januar-2010 kl. 14:47
Til top
A88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2009
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 14:56
Jeg har fået installeret TDC TV her for et par dage siden da jeg ikke ku få Yousee....
 
jeg har oplevet 1 gang at en tv 1000 udsendelse frøs i 5 sekunder.. aner ikke om det er fra udbyders side eller en fejl i TDC´s net.
 
Grunden til at mange oplever pixelering om aften er p.g.a de kabler der ligger i jorden åbenbart ikke kan tåle når jorden bliver kølligere har teknikeren sagt.
 
Mit billede står rigtig flot og det er slf også p.g.a det tv jeg har.
meget livagtige billeder og man lægger ikke mærke til komprimereringen i mine øjne.
 
MEN
deres HD tv har jeg valgt fra fordi jeg syntes det er elendig komprimering... der er simpelthen ikke den store forskel du kender fra f.eks kabelnettet når du skifter til HD kanalen...
 
men jeg er indtil videre meget tilfreds med TDC TV og syntes sku deres boks levere et udemærket signal og billedkvalitet.
 
Lad os håbe det fortsætter og bliver bedre.
 
Ps.
i forhold til yousee´s digital TV er TDC meget meget bedre.... især deres boks!
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 14:56
Her syntes jeg igen at det handler om hvilke kriterier man bedømmer produktet efter. Hvis du ikke mener at kunne se det, så er det super. Min nabo har en SONY 40” LCD og den viser pixeleringer på tæt ved ALLE kanaler på TDC TV, hvor min 42” Panasonic Plasma har rettet dette på tæt ved alle kanaler i rolige sekvenser. Men i en hurtig håndboldkamp eller Vild med Dans osv. Er det stadig noget skod billede!!

Jeg bedømmer ud fra virkeligheden og ikke noget jeg har hørt eller læst om. Mit signal fejler intet, det er TDC TV bitrate der bare ikke er højere. Jeg har siden efteråret 2008 været nok den største fortaler for TDC TV, rost og priset produktet på det kraftigste. Hvis du læser mine indlæg er det kun  billede kvaliteten, TDC server nedbrud, billedet fryser, langsom kanalskift og generel ustabilitet jeg har været utilfreds med. Interface er markedets absolut bedste (inkl EPG, og optage mulighed). Men så vidt jeg er bekendt er det kun billede frysninger og kanalskift der er afklaret. Ustabilitet og serverproblemer er vist stadig et problem. Jeg har haft problemer de sidste par dage med EPG generelt. Og siden vi bruger optage via EPG meget her i huset og bare bruger EPG som program oversigt om hvad der kommer, er det fan... for dårligt! Det er en ommer TDC...

Se: http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?id=2091411075&dogtag=f5_p_kc_di_tv
Ukendt hvornår TDC for dette lavet… typisk.

Forstår måske ikke helt det du skriver, påstår du TDC TV kører med 8 Mbit pr. tv strøm??
 
Mener klart ikke dem med ”bedre” kobber har højere båndbredde på deres TDC TV, de kan bare tilkøbe flere strømme. En SD ligger på 4 Mbit for alle. En kunde med 6 Mbit kobber kan kun få 1 TV strøm, og en kunde med 18 Mbit kobber kan få 4 strømme.
 
Jeg står da stadig ved min oplevelse af HD på TDC TV, at det var en kæmpe forbedring, dybt vanedannende og et "must" i herrens år 2009 (dengang). Men jeg afbestilte det også igen da jeg mistede Plusab. fordelene. Det var mest Kanal5 der var skide flot, og til tider TV2 Film HD. Men det er ikke "ægte" HD i mine øjne. Båndbredde var på 6-8 Mbit, hvilket er ca. 2-3 gange så lav som HD på f.eks Canal Digital køre med. Jeg kunne klart se forskel på mine Blu-ray film og TDC TV HD.

 


Redigeret af BorgHammer - 13-Januar-2010 kl. 20:55
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 20:27
Jeg har samme oplevelse, en LCD kan godt give pixellering men der er intet på min plasma.
 
Jeg påstår (og det undlader du at forholde dig til), at grundet den hastighed hovedparten af kunderne kan opnå, giver det ikke mening at tildele mere end 4 mbit pr SD stream og 8 pr HD. Ellers er der simpelthen for få potentielle købere af produktet da man generelt er heldig hvis man kan få over 10 mbit i de områder som TDC TV retter sig imod.
 
Ja en SD tv strøm er ca. 4 mbit og en HD er ca. 8, du kan selv regne ud hvad det giver af bitrate. En typiske blueray rippet og encoded til H.264 i mkv på 8-10 gb i full HD, har en bitrate på ca 8000 kbps hvilket svarer til den bitrate TDC TV giver til deres HD.
 
Da sessionernes størrelse er deff. fra platformen er det klart at alle får 4 mbit pr session ligegyldigt om de kan trække 4 gange så meget.
 
Jeg har haft TDC TV m, 1 mulitroom og ikke HomeTrio og jeg har ikke på noget tidspunkt skullet undvære mit plus abb. (medmindre jeg ser en HD på det ene tv og en SD på det andet, så er der kun 1 session tilbage og den bruger boksen til pause live tv funktion og ikke optag
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 21:02
Nu skulle jeg gerne have sat TDC TV boksen til at optage en film der kommer i aften..... DET KAN JEG IKKE!!!!! TDC, en EPG kan da ikke være nede i dagevis?????
 
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

Nu må I stoppe med jeres sludder... jeg kan godt finde ud af tage en Blueray eller en mkv og sammenligne med de HD signaler jeg kan få ud af mit TDC TV HD. Der er forskel men den er minimal og i mine øjne ligegyldig.


[HOST!] Minimal ?!?!? Confused ....Din eneste redning i den forbindelse er da vist at du tager udtrykket "i mine øjne" med i sammenhængen Exclamation
 
Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

Hvis man vil have multiroom og HD og se og optag samtidig, bliver en session nødt til at komprimeres til ca. 4 mbit ellers er der jo stort set ingen husstande i DK der kan bruge produktet til noget.


Imho et meget godt argument for at IPTV reelt ikke hører til på kobber og ADSL teknologi!

Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

Jeg holder fast i mit tv ikke pixellerer, der er ingen synlige billede fejl ved 3½ m afstand fra mit 50" tv.


3½ meter fra et 50" er også meget langt væk. At du ikke kan se dem er ikke ensbetydende med at de ikke er der, og er til stor gene for andre med højere kriterier.

Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

Jeg vil dog sige at på mit tv nummer 2 fra Samsung kan der godt forekomme pixellering men det tilskriver jeg at tv'et er ringere end mit panasonic.


Et LCD er ofte mere afslørende over for pixeleringer. Det handler om at Plasma har et mere blødt og homogent billede, som ikke er nært så afslørende over for pixeleringer som en mere hård LCD skærm er det.
 
Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

Og der er ingen tvivl om TDC TV har bedre bitrate end Viasat.


Jo. For det handler mere om at TDC-tv har [re-]encodet SD kanalerne med et mere effektivt codec (MPEG4) end Viasat, da Viasats SD kanaler jo skal være kombatible med folks gamle SD recivere. Og Viasat bruger alt alt for lav bitrate!!!, ...MEN ikke desto mindre faktisk større bitrate end TDC-tv:
www.linowsat.de/0050/bitrate/312054/1120.html (VBR-MPEG2)
www.linowsat.de/0050/bitrate/2512399/1740.html (VBR-MPEG4 lige som hos TDC-TV)

Det slår naturligvis ikke CD: www.linowsat.de/3590/bitrate/4112015/4107.html (CBR-MPEG4)

Eller f.eks. Sky Digital som er den platform jeg selv modtager fra: www.linowsat.de/0282/bitrate/203312344/3861.html (VBR-MPEG4) (der er så desværre en fejl i målingen d. 7/1) 


Redigeret af TBC1 - 13-Januar-2010 kl. 22:27
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu