recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV boks, ikke andet end problemer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC TV boks, ikke andet end problemer.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
st1z Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC TV boks, ikke andet end problemer.
    Sendt: 16-November-2010 kl. 20:05
Hej Folkens.

Jeg bestilte TDC home trio for 1½måned siden, og har stadigvæk ikke rigtig kunne bruge TV delen endnu, først så startede det med en defekt TV reseiver, så fik jeg en ny, som virker som den skal, men jeg plages af pixel fejl og frysning der opstår 30minutter efter at boksen er blevet tændt, jeg har købt nye netkabel for at se om det løste problemet men uden held, har haft TDC i røret op til 10 gange, hvor der har været en tekniker ude op til 4 gange nu, som ikke kan lokalisere problemet, kablet sidder direkte til VDSL TDC Modemet som for øvrigt osse er blevet skiftet 2.gang. Men uden held,.

Men idag, har der så været endnu en tekniker forbi som sagde, at han mente der var en stor støj kilde i det rum hvor boksen står i, men han ved ikke hvad det er. Netværks kablet er et CL7 type som er støj reflekteret osv. det er på 10meter. har osse prøvet det med følgende TDC netkabel og giver samme resultat. Men efter at TDC teknikeren sagde at det kunne være en støj kilde, prøvede jeg at slukke alt elektronisk udstyr i rummet undtagen boksen og tvet som er et Samsung LED fladskærm 40" som køre på HDMI. Det hjalp ikke en fis. TDC boksen er blevet geninstalleret op til flere gange uden det hjælper på frysningen.

under netværks info på boksen skriver den "IPTV status: Disconneted" og inde i selve TDC modemet kan jeg se følgende under firewall statistikken -> Så kan det måske være en fejl i modemet der blokere forbindelsen. TDC påstår at det ikke er dem som har fejlen på centralen.

Jeg overvejer kraftigt at bede dem om at komme og hente deres udstyr, det er langt fra tilfredstillende at jeg ikke kan se tv mere end 30minutter.

Håber nogen har et svar på mit spørgsmål.

Mvh Stig Lindberg
Nov 16 18:09:51 2010Outbound TrafficBlocked - NAT out failedFirst packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.11:1032->195.95.181.199:80 on eth1.33
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 20:10
TDC home trio virker udmærket, hvis netforbindelsen er i orden...

Virker internettet på din PC OK???
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
st1z Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 20:11
Ja internettet virker utrolig godt ingen problemer der. TDC har osse haft over våget min forbindelse i 1uge hvor de sige forbindelsen er optimal, forbindelsen er en 20/1mbit, det eneste de sagde var at de kunne se at TDC TV boksen mister meget få data pakker som ikke burde kunne gå ud over billedet.
Til top
Molbech Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2009
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 20:13
Nu har jeg selv TDC hometrio - og har været ovenud tilfreds med produktet. Har selv haft lidt problemer med det i sidste uge, men det er blevet fixet lyn hurtigt - ringede til kundeservice for at få det fixet, og han kunne godt se der var et problem, og han ville prøve at fixe det derinde fra. Det kunne så ikke lade sig gøre, så mandag morgen stod der en tekniker på adressen, og nu spiller det igen - hvilket det har gjort i snart et års tid nu! Så ingen klager herfra Smile

MEN! Hvis jeg var i din situation, så ville jeg ikke tøve med at bede dem hente deres lort, og se om jeg kunne få mine penge igen. 1½ måned er simpelthen for længe! 

Til top
st1z Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 20:16
Ja jeg har os været en trofast kunde ved TDC og glad for deres internet, men når Telefon kablet i vejen er blevet testet, og tilslutningen til huset er blevet tjekket og er iorden, så må det simpelthen være deres udstyr jeg ligger inde med som har en kæmpe børne sygdom. Jeg tror bare stadigvæk at det er streaming protocollen i VDSL modemet der ikke kan følge med. Selvom TDC påstår det ikke er det. Modemet bliver nemlig ligeså varmt som et stryge jern og det gjorde det tidligere osse.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu