Hej Folkens.
Jeg bestilte TDC home trio for 1½måned siden, og har stadigvæk ikke rigtig kunne bruge TV delen endnu, først så startede det med en defekt TV reseiver, så fik jeg en ny, som virker som den skal, men jeg plages af pixel fejl og frysning der opstår 30minutter efter at boksen er blevet tændt, jeg har købt nye netkabel for at se om det løste problemet men uden held, har haft TDC i røret op til 10 gange, hvor der har været en tekniker ude op til 4 gange nu, som ikke kan lokalisere problemet, kablet sidder direkte til VDSL TDC Modemet som for øvrigt osse er blevet skiftet 2.gang. Men uden held,.
Men idag, har der så været endnu en tekniker forbi som sagde, at han mente der var en stor støj kilde i det rum hvor boksen står i, men han ved ikke hvad det er. Netværks kablet er et CL7 type som er støj reflekteret osv. det er på 10meter. har osse prøvet det med følgende TDC netkabel og giver samme resultat. Men efter at TDC teknikeren sagde at det kunne være en støj kilde, prøvede jeg at slukke alt elektronisk udstyr i rummet undtagen boksen og tvet som er et Samsung LED fladskærm 40" som køre på HDMI. Det hjalp ikke en fis. TDC boksen er blevet geninstalleret op til flere gange uden det hjælper på frysningen.
under netværks info på boksen skriver den "IPTV status: Disconneted" og inde i selve TDC modemet kan jeg se følgende under firewall statistikken -> Så kan det måske være en fejl i modemet der blokere forbindelsen. TDC påstår at det ikke er dem som har fejlen på centralen.
Jeg overvejer kraftigt at bede dem om at komme og hente deres udstyr, det er langt fra tilfredstillende at jeg ikke kan se tv mere end 30minutter.
Håber nogen har et svar på mit spørgsmål.
Mvh Stig Lindberg
Nov 16 18:09:51 2010 | Outbound Traffic | Blocked - NAT out failed | First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.11:1032->195.95.181.199:80 on eth1.33 |