recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV efterår 2008
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC TV efterår 2008

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC TV efterår 2008
    Sendt: 30-September-2008 kl. 21:12

Så er TDC på gaden med en MARKANT opgradering af deres produkt, TDC TV.

Nu kan det lade sig gøre at få det i flere rum, altså se forskellelige programmer i stuen og i f.eks soveværelset. HDD sidder kun i "rum 1" STB og kan tilgåes fra de andre rum. Dvs. hvis du har optaget noget inde i stuen en aften kan du ligge og se det i sengen samme aften eller flere dage efter.

Så jeg må sige, at på papieret, er TDC TV det fedeste TV produkt på markedet lige nu! Prisen pr. måned er endda på niveau eller under alle andre. Og så får du optagelse på HDD med i prisen! Kom an selector med merpriser osv.

Jeg har haft Digital TV gennem fibernet (Fiberbredbaand.dk) de sidste 2 år, og der har tiden stået ca. total stille på interface fronten og muligheder for at optage. Så sent som i denne uge fik jeg svar på mail ang. optagelse, at det kommer ikke det første lang tid: citat "Hvis og hvornår vi kan tilbyde det, vil I kunder blive informeret om det."

Skal jeg skifte? Jeg har IP telefoni og Internet i samme pakke hos Fiberbredbaand.dk og begge kan TDC levere billigere pt.

Det eneste punkt der kan få mig til at holde igen er billede kvalitet !! På min Panasonic PX80 skal der ikke flimre pixelering over skærmen og forvrænget billede sekvenser. Iht. TDC kan den både sende 720 og 1080  billede via HDMI til et fladskærms TV. Og selvom digital signal ikke er HD 720, så er digital signal fra DR's og TV2's transpondere vel det samme digitale billede, Fiberbredbaand.dk og YouSee modtager ??

Jeg var dd. nede i TDC butikken i Herning for at se demo af det nye TDC TV. Men medarbejderen var ikke særlig salgs orienteret (og han havde slet ikke nogen form for kabel TV eller parabol eller DVB-T opsætning hjemme hos sig selv) Eneste han kunne sige var "YouSee er meget bedere, bare se på skærmen der som viser YouSee selector boxen" og han pegede på et Discovery HD billede..... Han var den dårligste mersælger jeg længe har mødt. Jeg fortalte ham jeg ikke kunne få YouSee i det kvarter jeg boede i, og havde Fiberbredbaand.dk lige nu som jeg var træt af, generelt, og alligevel fortsatte han bare med det nok ikke var så godt billede på TDC TV. Ingen sammenligninger eller referencer, bare en følelse i hans lille mave..... Billedet blev vist på en lille 26-30" Samsung LCD hvor billedet var som stod det dobbelt (lignede intefrerens fra en strømkilde i nærheden, eller defekt da lager drengen tabte boksen på gulvet sidste uge) og så havde de sat signalet som 4:3 på 16:9 TV'et......... jamen for satan da osse....

 

Jeg henviser til denne anmeldelse herover som nu er 1 år gammel, og søger erfaringer fra "gamle" kunder af TDC TV som har fået opgraderet deres software til det nyeste og nye kunder som er hoppet på de sidste par dage? Hvordan ser billedet ud? Har I set et Fiberbredbaand.dk og/eller  YouSee digital billede til sammenligning? (Og ikke et HD billede tak!)

 



Redigeret af BorgHammer - 01-Oktober-2008 kl. 19:42
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 10:35

Slet ingen med TDC TV ??

 

Er det så dårligt

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Prisen pr. måned er endda på niveau eller under alle andre. Og så får du optagelse på HDD med i prisen! Kom an selector med merpriser osv.



Øh, de tager 298,- for pakken med 25 kanaler, hvoraf de fleste er at finde i YouSees grund- eller mellempakke - eller 198,- for Basispakken der er mindre end YouSees grundpakke til 160,-

Derudover skal de have 287,- om måneden for Viasat pakken.

TDC TV er ganske udmærket (svigerforældrene har det i sommerhuset), men bitraten er for lav (medmindre de har ændret den) og prisen for høj IMHO.

Redigeret af lunddal - 01-Oktober-2008 kl. 10:52
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 11:45
Jeg er enig med Lunddal, det ser ikke umiddelbart billigt ud og da slet ikke hvis man skal have løsningen med Viasat.

Men én ting glæder mig, det ser ud til at TDC har droppet de famøse kortgebyrer, så prisen er den som den er og det er da gennemskueligt.

Så er der 2 ting der bekymrer mig, det første er installationen som de ved hvad de vil have for, 2985,- kr. er da en slags penge, men så ser det jo ekstra godt ud at de lidt længere nede kan give 2490,- kr. i rabat og hvis der er noget danskerne kan lide, så er det at spare penge, så den er godt kringlet.
Men 995,- kr. i oprettelse er vist ny rekord.

Det andet der bekymrer mig er det omkring HD. Til HD skal du op og have en forbindelse på omkring 25 Mbit, bare for at det skal have en chance og eftersom jeg ikke kan finde tilbud på siden om HD, så når TDC taler om HD, så må der alene være tale om en opskalering i boksen.

Iøvrigt annoncerer TDC med TV og bredbånd, hvor du får en 2 Mbit forbindelse, det er det første stop signal.
Tanken bag produktet er givetvis god nok, men det er for dyrt og uden at have det eller endda set det, så vil jeg ud fra deres egne reklamer for produktet, tro at kvaliteten er for lav.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Jeg er enig med Lunddal, det ser ikke umiddelbart billigt ud og da slet ikke hvis man skal have løsningen med Viasat.Men én ting glæder mig, det ser ud til at TDC har droppet de famøse kortgebyrer, så prisen er den som den er og det er da gennemskueligt.


Det er lidt svært at tage et kortgebyr, da der ikke bruges kort

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Så er der 2 ting der bekymrer mig, det første er installationen som de ved hvad de vil have for, 2985,- kr. er da en slags penge, men så ser det jo ekstra godt ud at de lidt længere nede kan give 2490,- kr. i rabat og hvis der er noget danskerne kan lide, så er det at spare
penge, så den er godt kringlet.Men 995,- kr. i oprettelse er vist ny rekord.


2985 - 2490 er 495

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Det andet der bekymrer mig er det omkring HD. Til HD skal du op og have en forbindelse på omkring 25 Mbit, bare for at det skal have en chance og eftersom jeg ikke kan finde tilbud på siden om HD, så når TDC taler om HD, så må der alene være tale om en opskalering i
boksen.Iøvrigt annoncerer TDC med TV og bredbånd, hvor du får en 2 Mbit forbindelse, det er det første stop signal


Der er ikke HD på TDC TV endnu, men du har misforstået det med ADSL forbindelsen. Den internetopkobling du betaler for er uafhængig af TDC TV, så bestiller du f.eks. en 2Mbit linje, så er de 2Mbit til surf. Den båndbredde som TDC TV benytter kommer udover og er ikke noget du betaler
ekstra for - eller kan bruge til surf.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 12:57
Lunddal, det er også det der glæder mig, at kortet ikke er der 

De 495,- kr. er den pris man skal betale efter at deres gigantiske rabat er trukket fra, men deres prisliste ser stadig sådan her ud

Minimumspris Familie Plus

Minimumspris i bindingsperioden


Oprettelse 995 kr.
Godt I Gang installation1
 995 kr.
Tv-installation1 995 kr.
268 x 12 mdr. 3.216 kr.
Kampagnerabat2 -2.490 kr.
I alt 3.711 kr.

Og der er oprettelsen stadig 995,- kr. og det er vist ny rekord.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 13:15
De kunne jo have skrevet 0,- for oprettelse og 995,- for boks, og så ville de være på niveau med Viasat.

Havde det været bedre?
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 13:21
Hvis oprettelsen i virkeligheden dækker over en boks der efterfølgende er din, så ja.
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 13:34

Nu er Mellempakke og Fuldpakken et "rodet" område da TDC Kabel TV, nu YouSee, har VIASAT kanalerne med i fuldpakke, og det har f.eks mit nuværende Fiberbredbaand.dk ikke. Og TDC TV har heller ikke Viasat kanaler med. Men Fiberbredbaand.dk har både Zulu og TV2 Film med i deres pakke, som man skal op på fuldpakke hos TDC for at få, mens de er med i TDC TV. Og alle de skod kanaler fra Tyskland, Sverige, Norge, Frankrig, Italien og Spanien er der heldigvis droslet ned for hos TDC TV. De har alligevel ingen anvendelse.

Skidt med det  de er gode til at differencere sig.

Jeg mener at sammenligner man så ligger deres pakker på ca. det samme. YouSee har altid haft en go pris som ingen andre kan matche. Det mente jeg med at prisen var på niveau eller under alle andre. Og der kan optages uden mer pris som ligger på plus siden mod YouSee.

Hvornår så du sidst set TV i deres sommerhus? Var det på en fladskærm eller CRT? Har de Internet i sommerlandet ??

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 13:42
Det er to uger siden jeg var deroppe, og ja, der er internet. Og det var på en fladskærm.

Tidligere har de haft parabol, men da huset ligger lige ned til Vesterhavet, ruster paraboludstyret alt for let.
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 14:29

Og du ser intet af det "dobbelt" billede jeg så i TDC butikken? Må have været intefrerens...

Hvordan vurderer du bitraten er for lav??

Nogen Recordere brugere i Herning området med TDC TV???



Redigeret af BorgHammer - 01-Oktober-2008 kl. 14:30
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 14:53
Der var intet "dobbelt" billede - det stod ganske godt på deres 32" skærm.

Jeg ved ikke om det stadigvæk er tilfældet, men TDC TV har sendt i en lavere bitrate en kanalerne sender i originalt, og det kan give flere komprimeringsnasks i billedet.

Dog har jeg ikke set nok til at kunne give en generel vurdering af om hvor meget det kan ses i forhold til f.eks. YouSees digitale kanaler.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu