recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV efterår 2008
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC TV efterår 2008

 Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 23:54

Min Devolo-adapter i nærheden af min TDC router sidder i en stikdåse med 5 andre udtag til div. apparater som kræver strøm - ergo løber netværk og strøm side om side hele vejen i gennem!

Og i soveværelset sidder Devolo-adapteren i en stikdåse med 3 andre udtag. Altså behøver de ikke engang sidde monteret i vægdåserne - se, det er smart! Kræver selvfølgelig nok at 230v-nettet er af nyere dato. Min lejlighed er renoveret i 2006...

Held og lykke med dit projekt, mr. murer! Sig til hvis jeg kan opklare andre ting... Jeg har haft HomeTrio siden april og glæder mig stadig over, at det fungerer så perfekt! Tilslutter mig BorgHammer og påstår også at det er den bedste løsning på markedet pt.

Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 00:06

Det lyder skide godt alt sammen!

Og med Devolo dLAN200 AVPlus kan man endda sætte den i stikkontakten, uden at miste det ekstra udtag, og skulle bruge en stor kluntet stikdåse

(mit hus er nybygget i 2006, så det går nok alt sammen)

Jeg tror jeg skal have TDC TV inden længe!

Kanon forum vi har her

Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 20:30
Anmeldelse revideret.
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Jean Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 17:00

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Anmeldelse revideret.

En meget fin anmeldelse!

Dig bør du nok skrive under negativt, hvor du sammenligner med Yousees fuldpakke... at den koster 397,- fra 1. januar jf.:
http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_nye_pris

Desuden koster TDC TV for de fleste ikke 300,- kr., da man har det i løsningen TDC Trio, som koster min. 515,50 kr. pr. md (ved 10/1 m/bit internet.), som inkluderer TDC TV, fastnet og 10/1 m/bit internet.

Bare en idé... 

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 20:52

Har desværre set mig nødsaget til at revidere min anmeldelse. Se side 2.

Jeg er pr. definition modstander af man kan gå tilbage og rette det man mente, bare fordi man over en tid er af en anden mening end tidligere.
 
Men, dette er ikke så meget et spørgsmål om mening, men derimod om at den anmeldelse jeg har lavet var af et produkt der ikke længere lever op til den.
Jeg har fået flere tilkendegivelser i tråde jeg har deltaget i, samt flere personlige beskeder om at medlemmer har valgt TDC TV ud fra min anmeldelse. Anmeldelsen har været brugt som vægten på skålen da valget stod mellem TDC TV og et andet alternativ.
Det bryder jeg mig ikke om, og ønsker folk skal vide sandheden Smile
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2009 kl. 18:15
Hej BorgHammer,

Jeg har (som du måske husker?) fået TDC HomeTrio og derfor også TDC Tv. I en dag eller to havde jeg samme hastighedsproblemer som du. Men i den sidste uges tid har jeg ikke længere haft nogle umiddelbare problemer. Har du fortsat hastighedsproblemer?

Jeg tager muligvis fejl, men jeg har tænkt på om TDCs nedbrud skyldes deres snarlige lancering af blandt andet StartForfra etc.. Kræver det ikke en eller anden form for opgradering af deres systemer?
Det er klart at det er surt og irriterende med nedbrud - men der kan jo opstå et nedbrud eller et dårligt signal uanset hvilken teknologi man gør brug af!

I al den tid jeg kan huske tilbage har jeg primært brugt en tagantenne til at se og modtage TV. Men den er kun god at bruge hvis vejret tillader det. Det samme gælder for den parabol vi senere fik sat op. TDC Tv er ikke på samme måde afhængig af hvor vidt det blæser eller ej - den er afhængig af kontakten med en TDC-ejet server. Og hvis den bryder (midlertidigt) sammen så er det jo også noget øv. Men jeg forestiller mig at TDC Tv over tid bliver bedre. Jeg ved godt at det muligvis er blevet er værre end det var engang. Men TDC har aldrig haft flere TV-kunder end de har nu - og samtidigt har de aldrig haft så meget tv-specifik funktionalitet som de har nu. De skal jo derfor danne sig nogle erfaringer med teknologien - men ligesom dig håber jeg også at de snart får dannet sig disse erfaringer!!!

En anden faktor er at TDC med tiden jo øger den båndbredde de stiller til rådighed overfor deres kunder - VDSL har efterhånden været mange år undervejs og jeg håber virkelig at det snart bliver muligt at få dette selvom man bor på landet!

Venlig Hilsen
Michael Staal-OlsenSmile


Redigeret af mstaal - 12-December-2009 kl. 18:48
Til top
Molbech Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2009
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2009 kl. 19:26
Jeg har hellere ikke hastigheds problemer mere, den skifter igen kanal med samme hastighed. INGEN pixeleringer. 

Jeg tror måske også at det skyldes at nye ting skal ind i systemet, men hvad ved jeg.

Jeg er ihvertfald igen glad for TDC TV Smile
Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2009 kl. 19:29
Jeg må også tilstå, at mit TDC TV igen kører som før det blev turbulent. Kanalskift går ok hurtigt og jeg har både set film og håndbold i dag uden udfald og pixeleringer, så måske vi bare lige skal afvente os se...
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 22:46
Også mit indtryk efter aftenens TV kikkeri. Kanalskift er kommet op i fart igen. Lad os se tiden an, det er snart Jul, min arbejdskalender er fuld, julegave indkøb og juledagene osv. Jeg får ikke gjort mere ved mit evt. skift før efter nytår, så TDC TV er fredet indtil da. Og arter det sig har jeg måske glemt hvor ringe produktet har været siden efteråret.
 
Men er der et eneste hik-up eller nedbrud den næste måned, er jeg væk. Det har hængt mig ud af halsen i lang tid og jeg kan kun sammenligne deres stabilitet og manglende service med EnergiMidt Fiber TV......
 
Jeg kan skifte her og nu til Canal Digital parabol hvor jeg får alle de samme kanaler jeg har nu, + CANAL9 + ESPN America + Moters TV (elsker motorsport Wink) + Playhouse Disney som mine piger tit har plaget om vi skal have + National Geografic + følgende HD kanaler:
 
Kanal 5 HD, TV2 Film HD, DR HD, Discovery HD, National Geo HD, EuroSport HD (og 5 mere ikke så vigtige HD kanaler)
 
Med mulighed for at optage en kanal mens jeg ser an anden (også i HD hvilket man ikke kan i TDC TV). Serie optagelse og med EPG. Rent faktisk kan det alt det TDC TV kan, og med en bitrate der får TDC TV til at løbe grædende bort...
 
Det hele til 0 dkr i installation (jeg skal bare selv trække antenne kabler) og til ca. små 1000 dkr billigere end det jeg giver idag om året.
I dare you TDC TV.... make you move... LOL
 


Redigeret af BorgHammer - 14-December-2009 kl. 23:01
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 23:48
Jeg håber også at TDC slipper for yderlige nedbrud. Nu kan man sige at det for mig var heldigt at det sidste nedbrud fandt sted i et tidsrum hvor jeg alligevel ikke var hjemme - ikke at dette på nogen måde retfærdiggør nedbruddet.

Selvom det måske er et synspunkt uden hold i sig, så tror jeg alligevel at TDC Tv - og IPTV i al almindelighed - er vejen frem. Det er den teknologi, der teoretisk set ikke har nogle begrænsninger. TDC kan over tid lancere alle mulige funktioner, der ikke er teknisk mulige på andre platforme. Der er for mig at se kun to store problemer ved IPTV i dag. For det første er mængden af tilgængelig båndbredde hos private bredbåndskunder generelt meget begrænset. For det andet er der ikke nogen IPTV-standard, som er så tilstrækkelig standardiseret, at man bare kan købe en vilkårlig IPTV-boks (eller et tv med indbygget IPTV) for så på denne måde at gøre brug af sin tv-udbyders interaktive tjenester - såsom TV-arkiv og StartForfra.

Jeg håber, at TDC med tiden får så mange kunder, at de kan presse Viasat til at levere deres kanaler til en lavere pris. Som det er i dag, tror jeg udelukkende Viasat er med i TDC Tv-foretagendet, fordi de vil sørge for fortsat at tjene penge på de kunderm, der måtte vælge at forlade deres satellit-forretning. Men hvis TDC får 150.000-200.000 tv-kunder tror jeg sagtens, de kan presse Viasat.
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 22:52

TDC TV og YouSee Hele landet

TDC TV
Driftsforstyrrelser på TDC TV i hele Hele landet
Kunder der genstarter deres TDC TV bokse, kan ikke komme på TDC TV igen

Venlig hilsen
TDC Kundeservice

Detaljerede oplysninger

Årsag til driftforstyrelse: Der fejlsøges

Landsdel: Danmark

Faktisk sluttid: 15/12 kl. 18:06

Problemet er opstået: 15/12 kl. 16:59

Sidst opdateret: 15/12 kl. 18:05

Status: 15-12-2009 18:06 /System
Fejlen er afhjulpet.

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
mstaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 23:37
Ups... Ja, de har jo tydeligvis nogle problemer for tiden. Men heller ikke denne gang har jeg oplevet problemet - nu har jeg jo heller ikke genstartet min boks. Forhåbentlig får TDC løst deres problemer. Det kunne egentlig være rart med en udtalelse fra dem omkring problemet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8910
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu