recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV efterår 2008
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC TV efterår 2008

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
romme Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Jean Jean skrev:

Hej Romme.

Dette bliver muligt indenfor en overskuelig fremtid. Alts� at kunne se optagelser fra hovedboksen p� ekstra-boksene. Ligeledes skulle det blive muligt at "bestille" optagelser via ekstra-boksene.



Lyder fedt! Nogle der ved og der kommer nogle nye programpakker? Det ville være fedt med en masse mindere pakker, lidt ala. boxer...
Waoo! tv med Motorola 1903
Til top
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 20:29
[/QUOTE]

Jeg har også internet gennem fiber, men TDC
vil ikke levere en løsning uden internet. De er så flinke
at garantere mig minimum 6 Mbit til internet, men dem
ville jeg jo langt hellere have til TV.


Ville ønske de ville levere TDC TV alene


/Christian

[/QUOTE]

Grunden til at TDC ikke leverer TDC TV uden internet er
efter min mening ganske simpel. Hvis dit signal ryger vil
du jo blive utilfreds og dermed klage til TDC, men hvor
det faktisk er din internet udbyder som skal have
skylden.

Ret mig hvis det er helt hul i hovedet, men jeg synes det
svare til at putte en Toyota motor i en Audi og give Audi
skylden hvis den ikke køre ordentligt?
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 21:28
Jean:
Jeg har trukket alle 8 kabler. Samtlige 4 netværkskabler er udnyttet og kører i Gigabit LAN til alle rum. Dog har jeg stadig kun 2 TV tilkoblet endnu. Resten var bare ment som teori og som påpegelse det er både penge og strømbesparende hvis man havde muligheden for at trække kabler.

Romme:
Jeg tror ikke du skal regne med hverken TDC eller YouSee lige med ét opgiver deres store programpakker .


Redigeret af BorgHammer - 11-Oktober-2009 kl. 21:28
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Jean Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 21:46

Oprindeligt skrevet af romme romme skrev:


Lyder fedt! Nogle der ved og der kommer nogle nye programpakker? Det ville være fedt med en masse mindere pakker, lidt ala. boxer...

Det skal du nok ikke regne med. Den forklaring jeg har hørt, som lyder sandsynlig er som følger:

Yousee får en kanal fx Discovery Channel til en bestemt pris, alt efter hvor mange husstande de forventer vil modtage den kanal... jo flere jo lavere pris pr. kunde.  Dette skal ses i forhold til at Discovery ønsker så mange seere som muligt af hensyn til reklameindtægter.

Valgte Yousee istedet at lave "vælg selv/bland selv", så ville måske 50-70 procent vælge Discovery Channel fra... = højere pris for resten af de kunder der ønsker at modtage Discovery.... og dermed har vi en skrue uden ende.

Jeg skal ikke sige om ovenstående er korrekte, men det lyder da meget sandsynligt.



Redigeret af Jean - 11-Oktober-2009 kl. 21:55
Til top
Jean Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 21:48

Oprindeligt skrevet af Newliving Newliving skrev:

Grunden til at TDC ikke leverer TDC TV uden internet er efter min mening ganske simpel. Hvis dit signal ryger vil
du jo blive utilfreds og dermed klage til TDC, men hvor
det faktisk er din internet udbyder som skal have
skylden.

Kan nogen nævne en IP-TV udbyder, der udbyder TV uden at du har internet hos samme udbyder?

Til top
Jean Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 22:02

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Jean:
Jeg har trukket alle 8 kabler. Samtlige 4 netværkskabler er udnyttet og kører i Gigabit LAN til alle rum. Dog har jeg stadig kun 2 TV tilkoblet endnu. Resten var bare ment som teori og som påpegelse det er både penge og strømbesparende hvis man havde muligheden for at trække kabler.

Fair nok... men jeg synes det er fedt at TDC har udviklet en boks, som giver kunderne mulighed for det jeg omtaler. Det giver en meget større frihed for den enkelte.

Fx kan man jo trække et kabel ned i den anden ende af huset, sætte en switch på, og så koble 3 TV til og 4 computere.

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 22:05
Det giver ihverfald flere valgmuligheder, det er klart.
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 22:44

Hej.

Jeg bor i hus, og har lige fået mulighed for at få TDC Home Trio via min arbejdsplads. Dvs. at jeg kan få de 28 kanaler, Viasat pakken, 20 Mbit linje, og Multiroom så jeg har tv i 4 rum (stue, soveværelse og 2 børneværelser) for cirka en plovmand månedligt.

Er det korrekt at jeg i så fald, for at kunne optage noget som helst den dag alle tv kører på hver sin strøm/kanal, skal have 5 tv-strømme?

(det leverer de vist slet ikke....men det er også teoretisk nu, der skal aktuelt kun sluttes 3 tv'er og HDD boksen til)

 

Er det muligt at benytte de "netværk i stikkontakterne"-løsninger der findes, i stedet for at trække nyt netværkskabel?

Kabelløsningen er naturligvis den bedste, men det er dæleme ikke nemt at få ordnet når man har loft til kip i flere af rummene

Jeg ville egentlig også nødigt helt fjerne de gamle coax kabler, men blot trække dem op af rørene og lade dem ligge på loftet, så tæt på røret som muligt...hvis nu engang. Kan man evt. få proppet et netværkskabel gennem en LK Fuga dåse der eller er udstyret med udtag for tv og radio...forudsat man i det hele taget får mast kablet ned gennem røret

 

Tillægsspørgsmål:

Hvad er målene på de 2 typer bokse?



Redigeret af mureren - 20-Oktober-2009 kl. 22:46
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 23:17
Det lyder som et kanont tilbud! 
Kender du dit kobbers hastighed?

Det er korrekt du skal have 5 TV strømme til det.
Jo det har du ret i med max 4 TV, men om det er max 4 TV strømme må kun support vide.

Ja hvorfor ikke? Jeg er blevet informeret om at TDC TV kan "køre" via ens eksisterende LAN netværk. Og er dit eksisterende netværk via EL stik, bør det vel også virke? Er ikke lige 100 meter løber på dette punkt men ville selv vælge LAN kabler.

Hvilke 2 typer bokse mener du?



Redigeret af BorgHammer - 20-Oktober-2009 kl. 23:19
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 23:32

Jeg er "100 meter løber" (for nu at bruge BorgHammers ord) på løsningen med TDC TV via ens eksisterende 230v kabeltræk

Siden april 2009 har jeg haft min ekstra boks i soveværelset koblet på via en "powerline" løsning fra firmaet Devolo. Den har fungeret upåklageligt og uden udfald, pixeleringer eller lignende - så det kan jeg klart anbefale. Selv HD-kanalerne trækker den uden problemer - og så sider adapterne endda i flerdelte stikdåser i begge ender.

Link til det produkt jeg bruger med stor succes: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=346686

(Jeg var heldig og fandt mit sæt brugt i Den Blå Avis til 300 kr. Der findes også løsninger med flere adaptere tilknyttet end 2 stk. Se fx Devolos egen hjemmeside)



Redigeret af Marco - 20-Oktober-2009 kl. 23:34
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 23:36
Kanon, så er LAN kabler ikke en hindring længere for at komme igang,  mureren .

Redigeret af BorgHammer - 20-Oktober-2009 kl. 23:38
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 23:43

Cool Marco

Når du skriver "flerdelte" stikdåser, mener du så at det samme kabel der går ind i stikdåsen virker både til netværk og strøm?

(3-leder, 5-leder eller hur???)

EDIT: Er det udtag som disse du har: http://www.elvvs.dk/category.2076.article.13300

Borghammer: LAN kabler er som sagt sikkert det bedste, men Powerline løsningen er langt mere fleksibel synes jeg. Man kan jo flytte tv'et rundt til hvor som helst i huset der sidder et strømudtag, uden at skulle flytte kabler m.m.

 

Boksene jeg tænkte på er TDC boksene, altså den med HDD og den ekstra bok stil hvert tv. Jeg kan blandt meget andet godt se i din anmeldelse at ekstra-boksen er væsentligt mindre end den med HDD i

 

 



Redigeret af mureren - 20-Oktober-2009 kl. 23:47
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu