|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Jeg vil ikke kalde Windoze en "åben platform", da source koden er propriertær.... Men platformen er dog så "åben", at du kan erstatte den ene software komponent med en anden, og hvis det ikke er muligt som ved AACS, kan du lave mere reverse engineering af software end hardware (firmware), f.eks. via debuggers og hex editors. Jeg synes at det er mere korrekt at sige at software players er "hackbare", end at de er "åbne" (det er selvfølgelig ikke hacking i juridisk forstand når det er din egen computer). Løsningen på det problem, set fra Hollywoods synsvinkel, hedder Trusted Computing |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
D. Jensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2004 Sted: 2750 Ballerup Status: Offline Point: 175 |
![]() |
Hvorfor ikke? Det er jo Kiss, så kan man jo sjældent bruge deres specs til noget alligevel Så har jeg bestilt viasat pakken, så skal TDC bare levere inden Superligaen starter om 3 uger |
|
![]() |
|
Bendix ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2215 |
![]() |
Jeg har en sagem 60 nu, vil der være kvalitets forskel i TDC Tv's favør?
Kunne man forestille sig at HDMI indgangen på boksen kan bruges istedet for scart, så man dermed kan få et progressivt signal på alle tv kanaler. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Har netop talt med dem om hvad det er: Det er en opskaleret SD TV løsning, så det er ikke bedre end almindelig TV De kan ikke svare på hvad lyd der kommer ud, så jeg tror det er en standard stereo løsning Der kan kun tilsluttes et TV til boksen SetTop Boksen har 160 gb HD. Man kan ikke tilslutte den til PC TDC TV Kampagneprisen er 337 pr. måned på Basis+Viasat der svarer lidt til en nedbarberet Viasat Guld der har en normalpris på 319 kr. pr. måned (+kortafgift). Kampagnepris på Viasat guld er pt 159 pr. måned (+kortafgift) Det forudsætter selvfølgelig at man har parabol eller kabel. Har man det så ville det være idioti at købe TDC TV løsningen |
|
![]() |
|
sebbe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() |
okay så iptv er det samme som tdctv? og for at få det skal man ha en digital modtager boks som man sætter en bredbåndsforbindelse til og så kommer signalet igennem bredbåndsforbindelsen til boksen som så omsætter signalet til samme format som tv'et har.
det er jo mega smart
![]() så er det kun ens tv det handler om når man skal ha et godt billede. ikke alt det med HDMI udgang osv.
er det en slags afløsning for den gamle parabol man har? eller er det slet ikke det samme? køber man bare en af pakkerne, smider sin parabol og viasat boks ud og sætter den nye digitale modtager boks under sit tv?
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
TDC er sgu snedige.... Man kan købe en STB med harddisk (optagelserne kan ikke flyttes fra HDD), men optagefunktionen kan kun anvendes, hvis man tegner et særskilt optageabonnement, jf. punkt 6A i abonnementsvilkårene Dette abonnement koster 50 kr/måned og 20 kr ekstra, hvis man skal kunne se noget andet end det som man optager Retfærdigvis skal det siges at TDC p.t. giver rabat på STBen, hvis man tegner dette optageabonnement, meeeen det er lidt for smart efter min mening. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
#Sebbe Jeg ved ikke hvor megasmart det er at betale ekstra for noget man har i forvejen (Parabol). En parabol er gratis, når først den er sat op. Det eneste man betaler for er de indholdspakker man så køber hos Viasat eller Canal Digital. TDC TV er bare en ekstra pengestøvsuger der skal have guld for at transportere signalet ud til dig. Derudover mister du muligheden for at hælde dine optagelser ind i et mediacenter. Du mister også muligheden for at fange signalet og sende det rundt med din lokale antenne løsning. Så jeg beholder min Parabol, så jeg kan optage på min Harddisk og se Sat TV på alle mine TV i huset. |
|
![]() |
|
sebbe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() |
det var også mere billedligtalt det med at smide sin "gamle" parabol og viasat boks ud;b kan man ikke se iptv på flere tv i huset da? ja det er lidt skidt at man ikke kan lægge sine optagelser andre steder:S men det er da lækkert at få et knivskarpt billede på sit ny indkøbte pana
![]() du siger det ikke er så mega smart at betale ekstra for en parabol? så vidt jeg kan læse skal man ikke bruge parabol og antenne med iptv?
og xbox som setup box? http://www.bootcamp.com/report.jsp?reportId=2197 niiice ![]() Redigeret af sebbe - 20-Februar-2007 kl. 15:39 |
|
![]() |
|
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
Knivskarp måske, men ikke så skarpt som parabol eller selector (da der jo er lagt et ekstra niveau kompression på). |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
Vil lige tilføje, at man også skal have ADSL hos TDC for at man kan blive TDC TV kunde. |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Der er lidt om tilslutninger mv. i installationsguiden. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
![]() |
#Sebbe Ved denne løsning kan man IKKE se iptv flere steder i huset. TV pakkerne ryger ind i SetTop Boksen (STB), hvor de behandles og sendes ud til HDMI stikket. Da jeg ikke kender en dims der kan konvertere fra HDMI til UHF, og der såvidt jeg har fået oplyst ikke er en SCART connector, så kan man kun se via det tv der er tilsluttet STB Jeg sagde ikke at man skule betale for en parabol, jeg skriver netop at det er dumt at betale for noget man har i forvejen, nemlig kanalerne via parabol. Redigeret af MCenterFreak - 20-Februar-2007 kl. 17:24 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |