recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV (IPTV) og MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC TV (IPTV) og MCE

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 17:27

Så lige installationsvejledningen fra Lars. Der er SCART out

Man kan så godt dele signalet ud, som fra en parabolreciever (SCART til UHF) og se den samme kanal på flere TV, men ikke i en særlig god kvalitet

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 17:31

Korrektion

Citat:

Man kan ikke benytte scart- og HDMI- tilslutning

samtidig.

Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af cloudy cloudy skrev:

Oprindeligt skrevet af sebbe sebbe skrev:

men det er da lækkert at få et knivskarpt billede på sit ny indkøbte pana

Knivskarp måske, men ikke så skarpt som parabol eller selector (da der jo er lagt et ekstra niveau kompression på).

undskyld jeg ikke forstår dig nu... men det gør jeg ikke hehe. siger du at det billede man får ved "normalt" parabol tv og selector (som jeg ikke ved hvad er) tv er bedre end det billede man får på det helt nye iptv? tror jeg har misforstået noget,
Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

#Sebbe

Ved denne løsning kan man IKKE se iptv flere steder i huset. TV pakkerne ryger ind i SetTop Boksen (STB), hvor de behandles og sendes ud til HDMI stikket. Da jeg ikke kender en dims der kan konvertere fra HDMI til UHF, og der såvidt jeg har fået oplyst ikke er en SCART connector, så kan man kun se via det tv der er tilsluttet STB

Jeg sagde ikke at man skule betale for en parabol, jeg skriver netop at det er dumt at betale for noget man har i forvejen, nemlig kanalerne via parabol.

okay har forstået det første. men når man skal ha iptv så køer man da ikke nogen af kanalerne over parabol? køre man ikke over den bredbåndsforbindelse som der er sat til stb'en? det vil vel sige at man ikke parabolen?
egen... jeg har sikkert misforstået noget

Redigeret af sebbe - 20-Februar-2007 kl. 20:15
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 20:56

men det er da lækkert at få et knivskarpt billede på sit ny indkøbte pana

Knivskarp måske, men ikke så skarpt som parabol eller selector (da der jo er lagt et ekstra niveau kompression på).

undskyld jeg ikke forstår dig nu... men det gør jeg ikke hehe. siger du at det billede man får ved "normalt" parabol tv og selector (som jeg ikke ved hvad er) tv er bedre end det billede man får på det helt nye iptv? tror jeg har misforstået noget,

Så godt som alle kanaler kommer oprindeligt fra Parabol. Signalerne bliver derefter bedarbejdet og komprimeret igen før de bliver sendt ud som bredbånds iptv. Derfor er en dvb (parabol, selector, stofa digitalspejl, dvb-t) modtager et skridt nærmere kilden og billedet derved bedre. Da TDC's nye iptv boks har HDMI, skal man sammenligne med en dvb modtager som også har et bedre output end scart (component, vga, dvi, hdmi). Man vil så kunne se at dvb signalet er bedre.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 21:37

#Sebbe

Forsøger lige igen:

Jeg har en Parabol, Jeg har betalt den

Jeg ser TV fra Parabol, Jeg betaler til Viasat

Jeg ser et tilbud om at se Viasat via ip, hvor jeg også skal betale til TDC

Skal jeg sige ja?

Nej hvorfor skal jeg betale for noget jeg allerede har!

DER ER IKKE NOGEN PARABOL BLANDET IND I IPTV

Til top
Byteman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-April-2006
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 20:18
#MCenterFreak

Nu har TDC jo forskellige pakker så hvis du gerne vil have flere kanaler eller en anden sammensætning af kanaler. Der er jo ingen der siger man behøver at beholde sit parabol kort osv.
Jeg kender ikke priserne på parabol kanalerne, men det kan vel også hurtigt løbe op når man skal have lidt forskelligt.

Jeg har da også hørt  at parabol  kan være lidt ustabil når det gælder vejr/vind forhold.  Men det gælder nok ikke for alle.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 23:07

#Byteman

TDC TV har KUN tre pakker:

Basis = Det du i forvejen har betalt for via din licens + muligheden for at leje film. Pris: 178 pr. md

Basis+Viasat = Basis + en Barberet Viasat guld (mangler sport, børnekanaler og musik, men koster 396 pr. md hvor du kan få den fulde pakke hos viasat via parabol for 319 + kortafgift

Basis+Viasat+Familie = Nu er vi helt ude i hampen: Firehundrede seksofirs kroner om måneden!

Ovennævnte priser er IKKE kampagnepriser. Hvis vi tager kampagnepriserne så er TDC fuldstændig ude i skoven!

Du har hørt at Parabol kan være ustabil!

Jeg har haft parabol siden man skulle ansøge den danske stat om at få lov til at opsætte en sådan. Det eneste udfald jeg nogensinde har haft (på 4 adresser) er den gang jeg lod et kirsebærtræ vokse op foran den!

Den parabol (80 cm) jeg har nu, har siddet det samme sted i 8 år og jeg har aldrig haft et udfald. Lige nu er himlen dækket af snebyger (noget af det værste man kan komme ud for som parabolejer) og der har ikke været et eneste billed udfald

Til sammeligning har jeg nok haft 15 til 20 nedbrud på min ADSL hos TDC inden for de sidste fire år!

Til top
Byteman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-April-2006
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 23:41
Der er endnu en pakke: Basis + famillie til 200 kr. Men ok de fleste vil nok gerne have TV3. Enig i at den største er for dyr.
Deres udvalg bliver nok bedre med tiden. Men der er nu heller ingen pakker via parabol der rigtig rykker mht. udvalg og pris.

De ustabile parabol oplevelser kommer fra min søster. Måske de har noget dårligt udstyr. Der er gode og dårlige oplevelser med alle.
Men sådan er der også med ADSL. Jeg har haft TDC i 5 år og der har kun været et par nedbryd og de skyldes overgravning af kabler fra andre leverandører. Så det kører rigtigt stabilt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 23:57

Sig til din søster at der er følgende forudsætninger for god Sattelitmodtagelse:

Parbolen skal have frit udsyn og være rettet den rigtige vej

Parbolen skal sidde godt fast der hvor den sidder, må ikke kunne rokke i vinden

Der skal være en gummitut der hvor ledningen går ind i parabolhovedet (LNB) og den tut skal være fyldt med vandfast fedt

kablet skal være et god dobeltskærmet 75 ohm kabel og der må ikke være skarpe knæk og der må ikke være fordelere på det

stikkene skal være monteret med rigtig god forbindelse, både skærm og leder

Så kører det uden fejl!

Nu siger du at du kun har haft få nedbrud med TDC. Jeg snakker ikke om kabel fejl, men om udfald i forbindelsen til internettet. når du f.eks. får en http 404 fejl så siger det dig sikkert intet og du prøver igen senere, men det kan man jo ikke når man sidder og ser Forbrydelsen på DR1 eller Anna Pihl på TV2. Så er det No TV.

Til top
Runedj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 23:25

Så godt som alle kanaler kommer oprindeligt fra Parabol. Signalerne bliver derefter bedarbejdet og komprimeret igen før de bliver sendt ud som bredbånds iptv. Derfor er en dvb (parabol, selector, stofa digitalspejl, dvb-t) modtager et skridt nærmere kilden og billedet derved bedre. Da TDC's nye iptv boks har HDMI, skal man sammenligne med en dvb modtager som også har et bedre output end scart (component, vga, dvi, hdmi). Man vil så kunne se at dvb signalet er bedre.

Det passer ikke hvad du skriver. Dit signal kommer i en MPEG-TS stream, og det gør det altså både når du modtager via DVB-T og via nettet.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 17:34
Cloudy mener at via DVB-S/T/C modtager man signalet i den bitrate som
den pågældende station nu sender med, mens man via TDC IPTV modtager
et signal der er yderligere komprimeret.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu