recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TDC TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TDC TV
    Sendt: 11-Juli-2012 kl. 08:17
Vi får i dag leveret signal fra Ringe fællesantenne (fra Yousee) og har derudover 4 bokse. Udover at det koster 4x89 kr. så er vi rimelig trætte af at ALLE boksene er så ustabile. Vi har skiftet flere gange og har vel haft 10-12 stykker ialt. Samme problem over tid med at den fryser og man ofte bliver nødt til at tænde/slukke).

Vi overvejer derfor at skifte til TDC TV, med HD, Viasat og Multiroom bliver den samlede pris faktisk lidt mindre end nu.

Vi har dog en hel del spørgsmål:

a) Kvaliteten hvordan er den ift. Yousee boksen?
b) Kan der isættes en større hardisk end de sølle 320 GB (som man kan med Yousee boksen)?
c) Båndbredden er 20/2. Hvordan påvirker det hvis eks. alle 4 tv kører/optager samtidig?

Håber at høre fra nogen som kører denne løsning, men alle input er velkomne.

mvh. Jesper
Til top
hitolaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2009
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hitolaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2012 kl. 09:15
DISCLAIMER: Jeg har kun brugt TDC TV på mit arbejde som en del af noget test over nogle måneder, men jeg har Fullrate TV derhjemme, som bruger samme Mediaroom servere hos TDC og bruger multiroom boksen fra Hometrio produktet.

a.) Da jeg havde Yousee's samsung boks, så havde jeg aldrig rigtig problemer, så jeg har det lidt svært
ved at sætte det i forhold til den.
Men TDC TV er generelt pænt ustabilt, der har været tidspunkter hvor de har haft problemer med Mediaroom serverne i flere dage. Dertil kommer, at billedekvaliteten er elendig.

b.) Dine optagelser bliver ikke gemt lokalt på din boks, men på TDC's servere, så en større harddisk vil
næppe hjælpe. Derudover lejer du boksen, så du må slet ikke gøre det.

c.) Det vil opvirke meget, da den bruger 2-4Mbit ned pr aktiv stream
Jakob Hilarius Nielsen
Mine Plex Plugins: DR-TV, TV3Play
Til top
cjdanmark Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2011
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjdanmark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2012 kl. 12:44
Jeg har haft TDC TV i en del år men er skiftet til Waoo i maj i år.

Jeg syntes ikke der har været de store problemer med stabiliten, og systemet hvor hver multiroom boks kan se hovedmodtageren med harddisk virker suverænt, men billedkvaliteten er urimeligt dårlig pga. den meget lave bitrate!! Og hvis du ser en HD kanal samtidig med at du optager en HD kanal, så er kapaciteten opbrugt, så kan du ikke se noget på de 3 øvrige bokse, og hvis alle 4 bokse er igang, så er der ikke plads til at nogen af dem kan vise en HD kanal, eller optage en SD kanal samtidig.

Med hensyn til prisen - er du sikker på du har regnet det hele med, siden det kan være billigere end den nuværende løsning? Selv om boksen er med harddisk, så skal der betales 99 kr. ekstra pr. md. for at få lov til at optage på den!

MVH

Carsten

Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Vi får i dag leveret signal fra Ringe fællesantenne (fra Yousee) og har derudover 4 bokse. Udover at det koster 4x89 kr. så er vi rimelig trætte af at ALLE boksene er så ustabile. Vi har skiftet flere gange og har vel haft 10-12 stykker ialt. Samme problem over tid med at den fryser og man ofte bliver nødt til at tænde/slukke).

Vi overvejer derfor at skifte til TDC TV, med HD, Viasat og Multiroom bliver den samlede pris faktisk lidt mindre end nu.

Vi har dog en hel del spørgsmål:

a) Kvaliteten hvordan er den ift. Yousee boksen?
b) Kan der isættes en større hardisk end de sølle 320 GB (som man kan med Yousee boksen)?
c) Båndbredden er 20/2. Hvordan påvirker det hvis eks. alle 4 tv kører/optager samtidig?

Håber at høre fra nogen som kører denne løsning, men alle input er velkomne.

mvh. Jesper
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 09:16
Det lyder som noget man skal holde sig fra. Mærkeligt blot at det kan sælges hvis problemerne med kvalitet/bitrate og båndbredde giver så store problemer.

Vi får sidst på måneden installeret det da det var et kampagnetilbud ifm. med flytning. Så kan vi sammenligne direkte til Yousee. Og så må vi se om det er så ringe som I mener.

Tak for svarene.

mvh. Jesper
Til top
cjdanmark Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2011
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjdanmark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 11:06
Problemet med dårlig billedkvalitet er pga. den lave bitrate, kanalerne udsendes med mellem 2,5 og 4 Mbit/s, og hvis du læser lidt af de indlæg der er med klager over den lave bitrate hos Yousee og andre udbydere, så er det ikke så mærkeligt at 4 Mbit/s til en HD kanal, ikke ligefrem giver den HD oplevelse man forventer.

Dette er sakset fra TDC:
"Hvor der kan leveres, lover, vi 4,3/0,384 Mbit/s og op til 20/2 Mbit/s. Kontakt TDC og få oplyst, hvilken hastighed du kan få leveret. Et tændt tv trækker dog ml. 2,5 - 4 Mbit/s. Ca. 15 % af hastigheden bruges til datastyring."

Jeg havde selv en 20/2, men i praksis var det max 15, og det var ikke langt fra en central! Så er der ikke meget båndbredde tilbage til surf hvis du har 4 bokse tændt.

Jeg havde udover hovedboksen to multiroom bokse, og blev jævnligt mødt med besked om at man ikke kunne optage med mindre man slukkede for en af boksene, eller lod være med at se HD kanaler.

Hvis man kun har behov for en eller to bokse, og ens tv er max. 32" så er det et fint produkt, hvor du ikke mærker de begrænsninger der ligger i systemet, for selve setuppet med en hovedboks og klienter der kan optage og afspille optagelser fra hovedboksen virker perfekt, her kunne Waoo virkelig tage ved lære!

Det lyder som noget man skal holde sig fra. Mærkeligt blot at det kan sælges hvis problemerne med kvalitet/bitrate og båndbredde giver så store problemer.

Vi får sidst på måneden installeret det da det var et kampagnetilbud ifm. med flytning. Så kan vi sammenligne direkte til Yousee. Og så må vi se om det er så ringe som I mener.

Tak for svarene.

mvh. Jesper
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 12:26
Jeg har haft TDC TV i præcis 2 dage før jeg valgte at droppe det igen, af den simple årsag at til trods for HD pakken som jeg havde med, så er program udvalget NÆSTEN det samme som man får med boxers store pakke, til trods for de faktisk er billigere.. OK, TDC har så viasat pakken, men gad ikke betale 200 kr ekstra om måneden for de "få" kanaler når jeg samtidig er på et stramt SU budget. oven i det, så blev min netforbindelse halveret fra en 17.5/1.7, til en 12/0.6-0.8 for overhoved at kunne trække tv'et.. og når tv'et så kørte trak det endnu længere ned da den jo bruger af forbindelsen, og oplevede i de 2 dage at den i gennemsnit stod og "loadede" fra forbindelsen i 5-10 sek hvert 5-10 minut.. det blev simpelthen for meget! en internet forbindelse jeg køre med ellers (den høje jeg har oplyst) og så dr.dk/nu og TV2 Play fungere sku bedre end det TDC kunne levere! samtidig hvis jeg skifter til boxer spare jeg ikke kun penge, men også båndbredde, da jeg kan have den høje forbindelse, og stadig se tv uden tab! så hvis du har hele 4 tv der skal ku være tændt samtidig, så vil jeg sige MINIMUM en meget stabil 30/5 forbindelse EFTER boksene er sat op.. dvs. at de skal ku sætte det op, uden at drossle hastigheden ned. for ellers har du dårligt noget internet tilbage.

Men held og lykke med det!

(eneste minus ved boxer er, at de ikke understøtter viasat kanaler som tv3..)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 12:51

Tak for svarene.

mvh. Jesper

Hvis I har 4 tv, der nogle gange er tændt samtidig og viser forskellige kanaler, så ville jeg vælge noget andet. Jeg er enig med de andre, det har TDC's kabler ikke kapacitet til.
Jeg villle vælge parabol eller Boxer. Med begge løsninger kan du se tv i flere rum på samme tid uden at kvaliteten daler, bare antenneinstallationen er lavet ordenligt.

Jeg kender flere, der har TDC TV (Home Trio). På et billedrørs tv ser det okay ud, men ikke på en fladskærm.

Hvis hovedproblemet med Yousee er ustabile bokse, er det Yousee's egne bokse I har? I så fald kan I også gå i Elgiganten/Bilka/Expert etc og købe uafhængige DVB-C bokse og se, om de fungerer bedre.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 13:04

Samme problem over tid med at den fryser og man ofte bliver nødt til at tænde/slukke).

Yousees boks er ikke stabil nej, det er dog blevet bedre men jeg synes stadig der er lang vej til det jeg selv vil betegne som godt.

Et muligt fix, er at sætte et tænd/sluk ur på og så simpelthent tvangs tænde/slukke boksen engang i døgnet - Det bør kunne holde de værste problemer fra døren.

Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 13:04
Tilføjelse, selvfølgelig hvis I gerne vil bruge filmleje, start forfra osv, så er uafhængige bokse ikke en mulighed til Yousee. Det bliver en udskrivning med 4 nye bokse, men det er en mulighed.
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 22:32
nu har jeg ikke haft yousee så kan ikke sammenligne med dem...

men i f.eks. forhold til Boxer er TDC TV noget bedre i kvalitet også selvom boxer signalet er godt...

prisen for en standard trio er 499 kr + 99 kr for plus pakke (optage, MIT TDC, 100 gratis film og gratis Serie) multiroom bokse koster 69 kr pr. mdr uanset antal...

vi har selv en 16 M/bit linje og med to bokse på.. jeg har i de 3 år aldrig haft mere end 2 udfald..

Angående optagleser så er det noget være VÅS at den ikke gemmer på den lokale HDD i boksen... dog kan man ikke se optageleserne hvis der ikke er signal igennem til Boksen... 

MUFFEH--- Det med boxer er billigere kan jeg ikke helt følge dig i.... Boxer (stor pakke) 279 kr plus 64,8 kr pr mdr i kortleje... samlet 344 kr pr. mdr 

Trio med 20 m/bit internet incl. plus pakke 598 kr pr. mdr... hvis man skal være fair så tager man plus pakken væk for det tilbyder Boxer ikke så har du 155 kr til at købe dig en 20 M/bit forbindelse for... det kan du ikke finde pt...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu