recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC vs Fullrate
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC vs Fullrate

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC vs Fullrate
    Sendt: 24-August-2011 kl. 11:33
Hvis man køber en 10/1 Mbit forbindelse hos TDC:
"Du er garanteret en hastighed på mindst 2096/256 Kbit/s

Hvis man køber en 10/1 Mbit forbindelse hos Fullrate:
"Vi tester altid din hastighed, når dit bredbånd er blevet etableret, og vi informerer dig om din opnåede hastighed og fakturerer altid kun for den båndbredde, vi leverer.

Er der virkelig nogen der frivilligt vælger TDC?


Kilder:
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_pak_bt_basic

http://www.fullrate.dk/support/bredbaand/hastighed/faq/


Redigeret af julle.p - 24-August-2011 kl. 13:38
Mvh. Alex
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 12:06
Tja du ved godt at fullrate er TDC ?
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 12:14
Ved Fullrate hedder det "OP TIL" XX mb, så hvis du feks har en 4mb forbindelse men den kun kan trække 2mb så kommer du alligevel til at betale for 4mb forbindelsen.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 12:47
TDC valgte for 2 år siden at gøre tingene mere simpelt ved kun at tilbyde 2 hastigheder.
Tidligere havde TDC de obligatoriske 5 hastigheder, men efterhånden er prisen så presset at forskellen mellem de små hastigheder var ubetydelig. Så de valgte at gøre det mere simpelt at administrerer.
Med ADSL er det alligevel et spørgsmål om at man får kun hvad ens kobber kan trække. Og hvis prisen er sat korrekt ser jeg ikke noget galt i det.
 
Har tidligere hørt eksempler på at Cybercity og Telia gerne sælger 10 mbit selv om du kun kan trække 4. De checker ikke på forhånd når du bestiller.
 
Mine forældre kan i øvrigt trække 5 mbit selvom de bor 4+ km fra centralen; ganske pænt.
Omvendt ved jeg at der er en boligforening i Ringkøbing som er/var f*****, i forhold til de omkring liggende parcelhuse, fordi de har aluminiums kabler. Håber for dem at de er blevet konverteret til kobber sidenhen.
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Tja du ved godt at fullrate er TDC ?


Det er Telmore også - vil du også påstå at de priser er ens?

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Ved Fullrate hedder det "OP TIL" XX mb, så hvis du feks har en 4mb forbindelse men den kun kan trække 2mb så kommer du alligevel til at betale for 4mb forbindelsen.


Det er ikke det der står i deres betingelser?
Mvh. Alex
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 13:08
Der kan være tilfælde hvor TDC er hurtigere end Fullrate.
Jeg kender én, som måtte skifte tilbage til TDC, da Fullrate ikke kunne levere ordentlig hastighed. Vist nok pga. at de ikke havde udstyr på centralen.

Venlig hilsen
KB
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

TDC valgte for 2 år siden at gøre tingene mere simpelt ved kun at tilbyde 2 hastigheder.
Tidligere havde TDC de obligatoriske 5 hastigheder, men efterhånden er prisen så presset at forskellen mellem de små hastigheder var ubetydelig. Så de valgte at gøre det mere simpelt at administrerer.
Med ADSL er det alligevel et spørgsmål om at man får kun hvad ens kobber kan trække. Og hvis prisen er sat korrekt ser jeg ikke noget galt i det.
 
 
Der ER noget galt i det.
 
Problemet er, som du selv siger, at man får ikke mere end hvad kobberet kan trække. Og det er uanset om man får internet fra TDC, Fullrate eller tredje udbyder. Kobberet kan IKKE trække mere, fordi det er et andet navn. Det er et faktum.
 
Så når/hvis 20mbit koster eksempelvis 249,- hos TDC, men 199,- hos Fullrate, så er det billigere at vælge fullrate, uanset om dit kobber så kan klare 20mbit eller kun 5mbit.
Det er klart, at jo værre kobberet er, desto mere oplagt bliver det, at altid vælge den billigeste. Hvorfor betale 249,- for x antal mbit, når du for de samme x antal kan betale 199,- ?
 
Ergo, der ER noget galt. Man burde ikke betale for mere end det kobberet kan trække, uanset hvem man vælger som udbyder. Hvis 20mbit koster 249,- så burde prisen korrigeres, hvis kobberet kun kan klare 10mbit. Det er oftest ikke dig som forbruger, der er skyld i denne begræsning. Hvorfor skal du så betale for det?

Desværre er telestyrelsen ikke helt med på denne. Men der er en hulens masse forbrugere derude, som betaler ekstreme ågerpriser på dette her.

Gennemskuelig priser, jatak det skal jeg da lige love for!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er klart, at jo værre kobberet er, desto mere oplagt bliver det, at altid vælge den billigeste. Hvorfor betale 249,- for x antal mbit, når du for de samme x antal kan betale 199,- ?
 
Fordi der med i de 249 kr følger andre services?

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Ergo, der ER noget galt. Man burde ikke betale for mere end det kobberet kan trække, uanset hvem man vælger som udbyder. Hvis 20mbit koster 249,- så burde prisen korrigeres, hvis kobberet kun kan klare 10mbit. Det er oftest ikke dig som forbruger, der er skyld i denne begræsning. Hvorfor skal du så betale for det?


Lad mig nu se, for 199 kr har man 1-3 prisgrupper som alle bliver puttet i.
Skal man til at lave individuel afregning på hastigheden og gennemføre tests hver uge på hver forbruger, så kommer det til at koste fra 249 kr og opefter.

Hvad vil du helst?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Ergo, der ER noget galt. Man burde ikke betale for mere end det kobberet kan trække, uanset hvem man vælger som udbyder. Hvis 20mbit koster 249,- så burde prisen korrigeres, hvis kobberet kun kan klare 10mbit. Det er oftest ikke dig som forbruger, der er skyld i denne begræsning. Hvorfor skal du så betale for det?


Lad mig nu se, for 199 kr har man 1-3 prisgrupper som alle bliver puttet i.
Skal man til at lave individuel afregning på hastigheden og gennemføre tests hver uge på hver forbruger, så kommer det til at koste fra 249 kr og opefter.

Hvad vil du helst?

Klaus


Det er vel derfor man betaler et oprettelsesgebyr. Det tager dælme da ikke mange sekunder, at udføre en test én gang når nettet etableres for første gang. Det som TDC har gang i er da bondefangeri.
Mvh. Alex
Til top
londahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2009
Sted: Lolland,Danmark
Status: Offline
Point: 139
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 
Ergo, der ER noget galt. Man burde ikke betale for mere end det kobberet kan trække, uanset hvem man vælger som udbyder. Hvis 20mbit koster 249,- så burde prisen korrigeres, hvis kobberet kun kan klare 10mbit. Det er oftest ikke dig som forbruger, der er skyld i denne begræsning. Hvorfor skal du så betale for det?

Desværre er telestyrelsen ikke helt med på denne. Men der er en hulens masse forbrugere derude, som betaler ekstreme ågerpriser på dette her.

Gennemskuelig priser, jatak det skal jeg da lige love for!

Da jeg bestilte 20mbit hos Telenor og derefter kun kunne trække ca 11 gennem kobberet, ringede jeg bare til dem.

De lavede en måling med det samme, kom frem til samme resultat, nedgraderede linien til 10mbit og krediterede differencen.

Kan ikke se det store problem?


Redigeret af londahl - 24-August-2011 kl. 18:33
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 
Så når/hvis 20mbit koster eksempelvis 249,- hos TDC, men 199,- hos Fullrate, så er det billigere at vælge fullrate, uanset om dit kobber så kan klare 20mbit eller kun 5mbit.
Det er klart, at jo værre kobberet er, desto mere oplagt bliver det, at altid vælge den billigeste. Hvorfor betale 249,- for x antal mbit, når du for de samme x antal kan betale 199,- ?
 
 
Prøv at ringe til Fullrate's kundeservice - nå det kan man ikke,..
Prøv at ringe til TDC's kundeservice - der kan være et par minutters ventetid men man kommer igennem, og de gør fandme meget for at løse problemet.
 
Nogen vælger Netto, andre Føtex.
mvh Infinity
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Prøv at ringe til Fullrate's kundeservice - nå det kan man ikke,..
Prøv at ringe til TDC's kundeservice - der kan være et par minutters ventetid men man kommer igennem, og de gør fandme meget for at løse problemet.
 

Jeg synes ellers Fullrate kundeservice gør meget for at løse evt. problemer.
Sidst jeg havde brug for det blev der brugt noget tid på at finde fejlen, som var at den ene port i deres Zyxel boks var stået af, og kun virkede en gang imellem.


Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu