recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC vs Fullrate
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC vs Fullrate

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1575
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Fordi du hos TDC får en e-mail adresse samt 1 Gb. postkasse ( eller rettere op til 5 stk. ), derudover får du også TDC Play. Disse ting har også en værdi, dog svært at værdisætte, men for mange en god værdi.

Du vælger simpelthen ud fra om du får e-mail eller ej? Med Gmail får du adskillige gb plads, ganske gratis? Samt en masse andre fede services.. 
Forskellige mennesker har forskellige behov.
Jeg kender flere der absolut ikke ønsker webbaseret mail eller at deres mail opbevares et andet sted.
Andre er vildt begejstrede for at kunne høre musik via TDC Play.
Om deres forbindelse er på 5, 10 eller 20 Mbit, er de til gengæld fuldstændig ligeglade med.
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Meget 90'er agtigt må man sige. 
Hvorfor dog det - i øvrigt dukkede GMail først op i 2004...

mvh
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Og det ved du fordi?

Fordi jeg kender til kabelføring i jord.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Kobberet kan det kobberet kan. Og der er ikke rigtig noget der kan ændre på det.

Jammen, bare du selv tror på det, så er det også i orden.
Hvor meget praktisk erfaring har du med signalkabler i jorden?

Klaus
Til top
Anders_itu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2007
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 22:53
Der kan være forskel på hvor meget de forskellige udbydere kan presse igennem linjen. Jeg fik f.eks. mere på en 20 mbit fra perspektiv bredbånd i forhold til en 20 mbit fra fullrate. Forskellen er måske 2-3mbit men alligevel. Hvis du også skal have tv vil jeg helt klart anbefale fullrates løsning frem for TDC's. Du kan evt. læse min fullrate tv test 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Anders_itu Anders_itu skrev:

Hvis du også skal have tv vil jeg helt klart anbefale fullrates løsning frem for TDC's.

Hvorfor?

Oprindeligt skrevet af Anders_itu Anders_itu skrev:

Du kan evt. læse min fullrate tv test 

Smart med et link til Fullrate forum (angående fjernbetjening), når vi andre ikke må se det :-)

Klaus
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

mart med et link til Fullrate forum (angående fjernbetjening), når vi andre ikke må se det :-)

Et tip hvis nogle skulle være interesseret: man kan se forumet med en IP adresse fra TDC mobilt bredbånd fordi Fullrate er reseller af et TDC produkt på dette område (og jeg tvivler på at Fullrate's kunder får deres IP adresse fra en speciel pulje, selv om jeg strengt taget kun har testet det med et "Fullrate" SIM kort).

Redigeret af JesperLund - 24-August-2011 kl. 23:16
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 02:38
Jeg kender ikke lige TDC, men har haft Fullrate som udbyder i mange år. Faktisk fra de startede. De blev startet op af tidligere ansatte i cybercity, som mente de kunne gøre det bedre. Tidligere var min udbyder cubercity.
Som nystartet firma var kundeservicen ekstraordinært god, men det har overrasket mig at de har holdt det høje niveau efter firmaet er blevet etablerede og har vokset sig store.

Ting der hele tiden har kendt fullrate for mit vedkommende:
Meget stabil drift. (for mit vedkommende var driften på cybcit ikke så stabil)
Hvis der alligevel er nedbrud, så har der altid været enorm god orientering over sms. 
Aldrig lang ventetid ved telefonsupport, og altid villige til lige at opdatere min router fordi jeg er lidt en it-noob. 
I den billige ende
Har holdt den lovede hastighed i tilfredsstillende grad. ikke at den altid kører med 15 mbit, men det er deromkring på en stille nattetime.

Kort sagt har fået hvad jeg har betalt for uden det har medført frustrationer, ventetid og nævneværdige serviceudfald.

man kan jo lave sin egen lille test og måle ventetiden på telefonsupport til tdc, cybercity og fullrate.

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Point: 416
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Prøv at ringe til Fullrate's kundeservice - nå det kan man ikke,..
Prøv at ringe til TDC's kundeservice - der kan være et par minutters ventetid men man kommer igennem, og de gør fandme meget for at løse problemet.

Jeg synes ellers Fullrate kundeservice gør meget for at løse evt. problemer.
Sidst jeg havde brug for det blev der brugt noget tid på at finde fejlen, som var at den ene port i deres Zyxel boks var stået af, og kun virkede en gang imellem.

Lader til du aldrig har ringet til Fullrate, de tager tlf indenfor max 5 min. er utrolige venlige og gør alt hvad de kan for at løse problemet.
At de så hænger på TDC teknikkere når der skal sådan en til hjælp, er jo ikke Fullrate's skyld, det er jo TDC der priotere sådan.

Ringer man der i mod til TDC har man op til 40 min ventetid, og så må man jo bare håbe man ikke har TDC mobil som mister forbindelsen.

TDC er og bliver kun en pengemaskine til storaktionærerne. Service findes ikke i deres grønspætte bog.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Iøvrigt kræver PLAY squ ikke alverden af hastighed.

Det er da underordnet, hvad Play kræver, hvis kunden ikke kan få den nødvendige hastighed. Internet (eller behovet for samme) handler jo ikke kun om een ting, men oftest om mange samtidig ting. Ergo er det det samlet behov man skal fokuser på.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af julle.p julle.p skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Ved Fullrate hedder det "OP TIL" XX mb, så hvis du feks har en 4mb forbindelse men den kun kan trække 2mb så kommer du alligevel til at betale for 4mb forbindelsen.

Det er ikke det der står i deres betingelser?

Du kigger i deres FAQ, ikke deres rigtige betingelser. Så hvis din linje feks kun kan trække en 15mb og en 10mb koster 200kr og en 20mb koster 250kr, så tror du altså at de kun vil opkræve dig 225kr?LOL Der er en grund til at de forskellige hastigheder hedder OP TIL XX mb. Det de regulerer med prisen er at hvis du feks har bestilt 20mb og linjen kun kan trække 10mb så opkræver de kun for en 10mb.

Redigeret af db89 - 25-August-2011 kl. 10:34
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

At de så hænger på TDC teknikkere når der skal sådan en til hjælp, er jo ikke Fullrate's skyld, det er jo TDC der priotere sådan.

Korrekt, TDC prioriterer deres egne kunder først og "billigkunder" kommer bag i køen. Det er netop en del af forretningskonceptet, billig linje, ringere service.

Klaus

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

TDC sælger 2 hastigheder, markerer ekstremt tydeligt at de er "op til" og sælger det til den pris de ønsker.
Hvorfor er det et "problem" at deres prismodel ikke passer dig, du kan da bare købe et andet sted ??

Det passer ikke mig, fordi deres prismodel ikke afspejler virkeligheden. Deres såkaldte "hastighed op til" er bogstavligt talt ikke en tøddel værd. Jo hvis du bor tæt nok på centralen og nogen har lagt optimale kabler i jorden. Ellers er det som at vinde i lotto. Og dette VED TDC, så de sætter prisen højest muligt, velvidende at rigtig mange mennesker aldrig når op i nærheden af "hastigheder op til", og tjener pengene ind den vej.
Deres hastighed "op til" har jo intet med overhead på adsl at gøre, men er meget specifikt på kobber/kabel kvaliteten. Og den kender de i forvejen!

Jeg ser to muligheder for at lave en reel aftale:
Enten så må man optimere kablerne. Og JA det koster penge. Pudsigt, ikk?
Eller så må man korrigere prisen ud fra den reelle hastighed.

Du kan jo prøve at argumentere for, hvorfor sidstnævnt skulle være et problem? TDC taber kun noget, de slet ikke skulle have haft alligevel. Så hvad er det lige problemet er?

Skal jeg give dig et grotesk eksempel, så kunne det være en dugfrisk meget personlig oplevelse (min kæreste).

Hun er bosiddende i Lellinge (lige uden for Køge).
I november 2010 bestilte hun TDC internet og TV (Home Trio). Intet problem, sagde TDC, det kunne hun sagtens få.
Efterfølgende skulle det vise sig, (allerede fra start under installering), at hendes bestilling måtte korrigeres. Meningen var TV i 2 rum, altså 2 bokse. Men under selve installeringer finder man pludselig ud af, at det ikke var muligt at trække nok til to rum. Så det ene rum blev annulleret. Man mente ikke, at linie kunne trække mere end 8mbit, stabilt.
Hun blev aldrig informeret om, at hun ikke kunne optage og se en anden kanal samtidig. Til gengæld betalte hun for det.

Tiden gik og der var voldsomt mange periodiske problemer. Alt lige fra ekstreme pixeleringer til decideret udfald på linie i flere minutter ad gangen.
Og så den famøse mulighed for at optage et program mens hun ser et andet, som jeg nævnte, hun betalte for.

Der var tekniker besøg jævnligt. Der var såkaldte "justeringer" på den der "famøse" Sagem router, målinger på linien

Fornyligt, dvs. lige godt ½år efter start, der gav min kæreste fortabt og opsagde det hele. Det endte fordi der endelig var en tekniker som så lyset og erkendte, at det nok aldrig kom til at blive godt. Han endte nede på 6mbit max på den linie, og ingen mulighed for at gøre det bedre.

Men selv om hun allerede havde brugt enorme mængder tid og tålmodighed med TDC, så skulle det vise sig, at nu skulle hun også kæmpe for at komme ud af det, og ikke mindst opnå kompensation (da hun, meget mod min vilje, har valgt at bibeholde sit internet hos TDC).
Havde jeg fået lov at bestemme, så var TDC kommet til at betale det hele retur, og en anden udbyder var blevet valgt til internet.

Pointen i alt det her ligger i faktum:

Lellinge ER et kendt problem for TDC. Centralen der benyttes ligger ca. 4km væk (i Ejby). Det ved jeg, fordi der bor jeg.

Kabelføringen mellem Ejby og Lellinge er bestemt ikke verdens nyeste, nok snarer tværtimod. Teknikeren ville helst ikke ud med det, da jeg spurgte, men han trak lidt på smilebåndet, da jeg nævnte gamle papirs/blykabler. (Og ja, de ER udsatte for vejrlige forhold. Det ved alle med indgående viden omkring signalkabler i jorden. Og dermed har jeg også tilkendegivet, at jeg har indgående kendskab til signalkabler. Faktisk har jeg mange års indgående kendskab til netop signal kabler).

I en af de mange samtaler med teknikerne, der kommer min kæreste til at spørge omkring nabohuset. For nabohuset har også TDC internet, og der bruges samme kabel. Pudsigtnok er situationen præcis den samme for naboen. Denne linie er dog på et tidligere tidspunkt sat ned i hastighed, netop pga. det samme. Ingen kan dog huske hvornår. Nabo konen kan ikke mindes problemer. Og var heller ikke klar over, at hendes linie kun kører 6mbit. Hun bekymre sig bogstavligt talt ikke om hastighed, så længe det virker.

Dvs. at velvidende Lelling er et problem, så har TDC alligevel solgt løsninger der, som der er ekstreme problemer med. De lover endda direkte til kunderne, at der ingen problemer er. (Det er vist nærmest ved at være det normale for Home Trio produktet, hvis man skal tro alle de historier som kommer frem).

Faktum er nu, at en hel by tilsyneladende kabelfødes fra et sted, som aldrig giver dem mulighed for at nå bare i nærheden af TDC´s laveste salgspris. Så er det jo meget "smart" salgsargument med 10 og 20mbit. Forbrugerne har jo ikke en jordisk chance for at vide det på forhånd. Mange er sikkert også ragende ligeglade med de høje hastigheder, bare lortet virker. Men det VED TDC. Og kan de få disse forbrugere til at vælge dem, ja så tager de gerne et ½ års "fiktiv" slåskamp med linier og kabler, som de på forhånd ved ikke funger skide godt. 

Hvis TDC havde bibeholdt deres hastigheder i 2, 4 6, 10, 15 og 20, ja så kunne man have skabt et mere reelt billede og aftale med landbyer som disse, der netop ligger langt ude. Det ville for nogle sandsynligvis betyde, at de følte sig mere tilfredse med aftalen.

Det er hvad deres "hastighed op til" betyder!

En nævnte bondefangeri. Tja, afhængig af hvor godt man kan bevise det, og ikke mindst hvilken tydningen det har, så vil jeg nok nærmere tænke i noget der kunne/burde være langt mere strafbart!
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu