recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC vs Fullrate
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC vs Fullrate

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 00:50
Jeg har været kunde begge steder, der er desværre stor forskel

Fullrates kundeservice er fin, indtil man har brug for den, herefter er de vildt agressive, og lyver decideret en op i ansigtet.

Fullrate har ingen problemer med at leverer høje hastigheder, på trods af at de på forhånd ved at det ikke er muligt på adressen.

"op til" er ret relativt, jeg får ca 1/3 af hvad min "op til" hastighed burde være, hos TDC fik jeg 10% ekstra.

Fullrate, og især den trådløse del af det, er notorisk ustabil.

Crown - there is no substitute.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Fullrates kundeservice er fin, indtil man har brug for den, herefter er de vildt agressive, og lyver decideret en op i ansigtet.

Det er nok mig der ikke forstår det her. Men hvordan kan en kundeservice være fin indtil man skal bruge den? Jeg mener, enten så bruger man den eller så bruger man den ikke. Der er vel reelt ingen vurdering af den, når man ikke bruger den.
Nå det er nok bare mig der ikke forstår.

Fullrate har ingen problemer med at leverer høje hastigheder, på trods af at de på forhånd ved at det ikke er muligt på adressen.
Jeg håber jeg forstår dette rigtigt som, at de laver en aftale med dig om en hastighed, som de ved de ikke kan overholde? Hvis det er rigtigt forstået, så er det præcis det som min kæreste kom ud for, da hun fik HomeTrio hos TDC.

"op til" er ret relativt, jeg får ca 1/3 af hvad min "op til" hastighed burde være, hos TDC fik jeg 10% ekstra.
10% ekstra af hvad. De 1/3 del af hastigheden eller 10%ekstra i forhold til den aftalte hastighed?
Jeg nægter at tro på det sidste, da det er samme kabel og afstand for dem begge. Det eneste der er forskelligt er/kan være udstyret i enderne. De bør ikke skabe den form for forskel.

Fullrate, og især den trådløse del af det, er notorisk ustabil.

Ja, det er sådan set generelt for alt trådløst!

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 13:29

Mit fullrate kører helt stabilt, har indtil nu kun haft et enkelt eller 2 udfald af kortere varighed, kører helt stabilt trådløst med en Sitecom Router.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 17:22

jeg benytter kun kundeservive når jeg har brug for den, og den har altid været fin hos fullrate.

Prøv at bestil hos fullrate. du kan ikke bestille en 40m/bit hvis dit kobber kun kan trække 10. jeg kunne ihvertfald ikke da jeg forsøgte.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 22:40
Trist læsning de sidste 7 sider. Jeg ved godt det er lidt OF. men så skal i være glade for at i ikke har haft SKYLINE, for magen til skrammel firma skal man lede længe efter. Har desværre haft dem i 2 år, men nu er det opsagt, og har fået Telenor istedet for, og det virker.
    carsten
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 00:52
CARS10 nu når du kalder skyline for et skrammelfirma så var det måske en idé at begrunde det ;) jeg har i hvertfald lidt svært ved at tage det seriøst uden en begrundelse, og det er uanset hvilket firma det er.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 09:13
Jeg ville nok vælge Fullrate.

Jeg kender ikke firmaet særligt godt, men har haft fastnet- og mobiltelefoni fra TDC, og det gør jeg aldrig mere, pga. at alt for store regninger og enormt bøvl med at afmelde abonnement og portere telefonnumre til andre selskaber.

Jeg kan ikke forstå det kan være så svært at levere den hastighed udbyderne lover. Da jeg havde Cybercity lå hastigheden typisk 20% under det jeg betalte for. Nu har jeg en trådløs 8/8 forbindelse og den ligger typisk på 14/12 og aldrig under det lovede.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19684
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Trist læsning de sidste 7 sider. Jeg ved godt det er lidt OF. men så skal i være glade for at i ikke har haft SKYLINE, for magen til skrammel firma skal man lede længe efter. Har desværre haft dem i 2 år, men nu er det opsagt, og har fået Telenor istedet for, og det virker.

Skyline kender jeg en del stykker der har, det er de vældig glade for. Teleno(r) har jeg selv som mobiludbyder og deres fortid som Sonofon har jeg haft både mobiltelefoni og ADSL linje fra.

Mage til klamp skal man da lede længe efter........

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 19:31
For ikke at gå o.t. i denne tråd, skal vi nok diskutere Skyline i en ny.Kommer senere.
    carsten
Ps. Kan ikke genkende din beskrivelse af Telenor (Sonofon) da jeg har haft to mobil abb.de sidste 16 år og nu mobil bredbånd, og jeg har aldrig haft problemer pluds man altid får en god service, når man ringer til dem.

Redigeret af CARS10 - 28-August-2011 kl. 19:43
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 21:05

Ps. Kan ikke genkende din beskrivelse af Telenor (Sonofon) da jeg har haft to mobil abb.de sidste 16 år og nu mobil bredbånd, og jeg har aldrig haft problemer pluds man altid får en god service, når man ringer til dem.

Min internetoplevelse med Sonofon kan du læse om her:
http://moppe.dk/sononews.html

Med hensyn til deres mobilnet, så er det periodevis svigtende, så sent som i går aftes til en gang over middag i dag, var min forbindelse død i Billund. Fedt nok, når man skriver sit mobiltelefonnummer på knægtens nametag, mens han render rundt i Legoland. Konens TDC derimod fejlede intet......

Klaus
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 22:11
I de 16 år jeg har haft sonofon/telenor har jeg aldrig oplevet at min telefon ikke virkede. Det må være en fænomen i det mørke Jylland, eller også skal du få dig en ny telefon. Dem fra 90'erne er sgu ikke så gode mere.LOL 
   carsten
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 23:19

I de 16 år jeg har haft sonofon/telenor har jeg aldrig oplevet at min telefon ikke virkede. Det må være en fænomen i det mørke Jylland, eller også skal du få dig en ny telefon. Dem fra 90'erne er sgu ikke så gode mere.

LOL, min E51 "firmaslædefon" er lidt nyere.

BTW, hvis du ikke har oplevet Teleno(r) nedbrud, er det fordi du ikke bruger din telefon så ofte.

Lige her omkring havde de 2 store nedbrud:
http://www.version2.dk/artikel/en-million-telenor-kunder-ramt-af-nedbrud-19357

Spøjst nok sad jeg den tirsdag i en bil på vej fra det "mørke Jylland" til det "oplyste Sjælland" og her mistede jeg forbindelsen til nettet - det samme oplevede min kollega der kørte bilen og som har en ny og fancy mobilos.

Jeg taler nok også lidt over gennemsnittet, men at blive smidt af er nærmest en daglig oplevelse, det er virkeligt fedt, at tale med kunder, når man bare bliver høvlet af nettet på den måde.

Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu