recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC-fibernet og udbydere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC-fibernet og udbydere?

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af MrCandy MrCandy skrev:

Yousee er en del af Fasttv, det står der på trustpilot.

Det er forkert! YouSee (tidligere TDC Kabel-tv)  er ejet af TDC koncernen. Ligeså FastTV der blev købt af TDC koncernen i 2009.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af thun thun skrev:

...
Hvor fanden er vores politikere?
Bondefangeri i fuld skala
...
Spørg hr. Lykketoft og den daværende fru Lykketoft.
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 06:01
De løber fra et hvert form for ansvar, de har alle politikere altid gjort, de er altid kø ved håndvasken, og nu står vi som brugere med lorten (læs Tdc) Det er ligemeget om man vælger fiber eller kobber, så stikker Tdc sit grimme fjæs frem  øv.
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 11:17
Bolignet er et alternativ.
Kuro
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Bolignet er et alternativ.
Ja men hvem leverer signalerne til samme Bolignet? Og samme Net føler vel en slags tilsvarende forpligtelse, til aftage programmer efter eet eller andet konspiratorisk skema!  Det med hvorfor skulle nogen programleverandør levere noget billigere til Bolignet end til "Andre Antenne operatører".

Redigeret af moho - 12-Januar-2011 kl. 11:35
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Bolignet er et alternativ.

Tak for oplysningen. Det er jeg ved at kigge på. Kan Bolignet mon levere til alle tidligere kunder på TDC's fibernet (tidligere Dansk Bredbånd- og Smile Content-kunder, der er solgt til FastTV)?


Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 12:20

Bolignet kan ihvertfald levere internet og telefoni på tidligere Dong/TDC fiber i København. Det vil overraske mig, hvis de ikke kan levere TV.

Jeg ved ikke noget om pris og kvalitet på TV siden, men deres internet virker fint.
Kuro
Til top
sorhol Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 12:22
Jeg mener IKKE de leverer TV. De har istedet et samarbejde med Boxer
Til top
fpe123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 14:11
Har snakke med bolignet, og de leverer ikke TV via fibernet, men har et samarbejde med boxer.
 
De eneste som leverer TV på TDC-fibernet er TDC, igennem Yousee og fasttv.
 
Man kunne jo tror at TDC har lukke som TV, ligesom på deres kabelnet (yousee).
 
/Flemming 
/Flemming
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Bolignet kan ihvertfald levere internet og telefoni på tidligere Dong/TDC fiber i København. Det vil overraske mig, hvis de ikke kan levere TV. Jeg ved ikke noget om pris og kvalitet på TV siden, men deres internet virker fint.

Jeg har talt med Bolignet. De kan sagtens levere internet og telefoni til tidligere Dansk Bredbånd-kunde i Nordsjælland (Fredensborg). De er kun forhandlere for Boxer TV (antenne-tv).

Jeg har også talt med FastTV. Kunden skal blot snarest sende en e-mail eller et brev om at hun ikke ønsker FastTV som leverandør, men vælger Bolignet.

Det ser ud til at Bolignet prismæssigt ligger under FastTV. Min søster ønsker 10/10 Mbit/s + fastnettelefoni, hvilket hos FastTV koster 299 kr./md., mens det hos Bolignet fås for 199 kr./md. Bolignet skal dog have 499 kr. for installation af deres fiberboks, mens FastTV installerer deres fiberboks uden beregning.

Der skal uanset leverandør yderligere betales 99 kr./md. for TDC Fiberleje.

Vil man have fri telefoni til fastnetnumre i Danmark (i stedet for samtale-afregning), koster det 49 kr./md. hos Bolignet og 54 kr./md. hos FastTV.  Begge udbydere skal have 25 øre pr. telefonopkald.

Andre forskelle har jeg ikke studeret endnu.


Redigeret af Vilhelm - 13-Januar-2011 kl. 16:33
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 16:11
Som det ses af mit overstående indlæg, kan Bolignet.dk levere internet og telefoni på TDC's Fibernet til nogle interessante priser. Bolignet kan i øvrigt også levere internet og telefoni på kobber.

Jeg er interesseret i at høre om erfaringer med Bolignet på fiber og kobber.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 20:14
Hej alle,
 
Jeg har været kunde hos Dansk Bredbånd i nogle år nu på fiber før DONG nu TDC fiber.
Vi er som Dansk Bredbånd kunde overgået til Fast TV og som en konsekvens af handlen tidligere mellem DONG of TDC og deraf følgende problemstilligner ( waoo mm. i TDC fiberområde )
 
I december fik vi ligesom så mange andre info fra Fast Tv, at vi skulle have besøg af tekniker, men det aflyste jeg, da jeg ikke skal have Fast tv , og endvidere skulle vi vælge en fremtidig løsning INDEN d. 01.02.2011. Det har vi så gjort, men vi har ikke valgt Fast tv, men Bolig Net bl.a fordi Fast tv ikke kan tilbyde 2 numre indenfor samme hustand.
 
Vi har så opsagt telefoni med vores 2 numre pr. 18.01.2011 og det skulle så være effektiviseret med udgangen af februar. I dag d. 25.01.2011 melder min telefon så lige pludselig død. Kun det ene af vores numre ( hovednummeret ). Det viser sig så, at Dansk Bredbånd har porteret vores hovednummer over til Fast tv UDEN min fuldmagt og UDEN at give os besked.
 
Nu ved jeg ikke hvem og hvorfor de porteret mit hovednummer, men jeg synes det enormt frækt.
Jeg er selvstændig erhvervsdrivende og har nu ikke telefon indtil sagerne kommer i orden.
 
Sidst men ikke mindst har jeg kontaktet Fast tv 2 gange og begge gange har jeg siddet i telefon kø i mere end 1 time og 15 min. Helt skandaløst og utilfredsstillende. Har også sendt email til Fast tv kundeservice og nu er der gået 3 uger og de har stadig ikke svaret. Hvad ligner det?
 
Har nogle haft lignende problemer hører jeg gerne?
 
Hilsen
Watergate
Philips Aurea Ambilight 42

Onkyo 607

Eltax 5-1

PS3 320 GB

Fibernet - Internet 50/50 mbit + Ip telefoni

Samsung 3126 Yousee

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu