|
TDC-fibernet og udbydere? |
Besvar | Side <12345 7> |
Forfatter | |
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Sendt: 10-Januar-2011 kl. 23:50 |
Det er forkert! YouSee (tidligere TDC Kabel-tv) er ejet af TDC koncernen. Ligeså FastTV der blev købt af TDC koncernen i 2009. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
zczc
Super bruger Oprettet: 02-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 398 |
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 00:05 |
|
|
thun
Bruger Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
Sendt: 11-Januar-2011 kl. 06:01 |
De løber fra et hvert form for ansvar, de har alle politikere altid gjort, de er altid kø ved håndvasken, og nu står vi som brugere med lorten (læs Tdc) Det er ligemeget om man vælger fiber eller kobber, så stikker Tdc sit grimme fjæs frem øv.
|
|
mgmg
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
Sendt: 12-Januar-2011 kl. 11:17 |
Bolignet er et alternativ.
|
|
Kuro
|
|
moho
Guld medlem Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
Sendt: 12-Januar-2011 kl. 11:31 |
Redigeret af moho - 12-Januar-2011 kl. 11:35 |
|
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Sendt: 12-Januar-2011 kl. 11:58 |
Tak for oplysningen. Det er jeg ved at kigge på. Kan Bolignet mon levere til alle tidligere kunder på TDC's fibernet (tidligere Dansk Bredbånd- og Smile Content-kunder, der er solgt til FastTV)? |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
mgmg
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
Sendt: 12-Januar-2011 kl. 12:20 |
Bolignet kan ihvertfald levere internet og telefoni på tidligere Dong/TDC fiber i København. Det vil overraske mig, hvis de ikke kan levere TV. Jeg ved ikke noget om pris og kvalitet på TV siden, men deres internet virker fint.
|
|
Kuro
|
|
sorhol
Junior bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Status: Offline Point: 21 |
Sendt: 12-Januar-2011 kl. 12:22 |
Jeg mener IKKE de leverer TV. De har istedet et samarbejde med Boxer
|
|
fpe123
Junior bruger Oprettet: 09-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
Sendt: 12-Januar-2011 kl. 14:11 |
Har snakke med bolignet, og de leverer ikke TV via fibernet, men har et samarbejde med boxer.
De eneste som leverer TV på TDC-fibernet er TDC, igennem Yousee og fasttv.
Man kunne jo tror at TDC har lukke som TV, ligesom på deres kabelnet (yousee).
/Flemming
|
|
/Flemming
|
|
Vilhelm
Sendt: 12-Januar-2011 kl. 17:18 |
Jeg har talt med Bolignet. De kan sagtens levere internet og telefoni til tidligere Dansk Bredbånd-kunde i Nordsjælland (Fredensborg). De er kun forhandlere for Boxer TV (antenne-tv). Jeg har også talt med FastTV. Kunden skal blot snarest sende en e-mail eller et brev om at hun ikke ønsker FastTV som leverandør, men vælger Bolignet. Det ser ud til at Bolignet prismæssigt ligger under FastTV. Min søster ønsker 10/10 Mbit/s + fastnettelefoni, hvilket hos FastTV koster 299 kr./md., mens det hos Bolignet fås for 199 kr./md. Bolignet skal dog have 499 kr. for installation af deres fiberboks, mens FastTV installerer deres fiberboks uden beregning. Der skal uanset leverandør yderligere betales 99 kr./md. for TDC Fiberleje. Vil man have fri telefoni til fastnetnumre i Danmark (i stedet for samtale-afregning), koster det 49 kr./md. hos Bolignet og 54 kr./md. hos FastTV. Begge udbydere skal have 25 øre pr. telefonopkald. Andre forskelle har jeg ikke studeret endnu. Redigeret af Vilhelm - 13-Januar-2011 kl. 16:33 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
Vilhelm
Sendt: 17-Januar-2011 kl. 16:11 |
Som det ses af mit overstående indlæg, kan Bolignet.dk levere internet og telefoni på TDC's Fibernet til nogle interessante priser. Bolignet kan i øvrigt også levere internet og telefoni på kobber.
Jeg er interesseret i at høre om erfaringer med Bolignet på fiber og kobber. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
Watergate
Bruger Oprettet: 10-November-2007 Status: Offline Point: 61 |
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 20:14 |
Hej alle,
Jeg har været kunde hos Dansk Bredbånd i nogle år nu på fiber før DONG nu TDC fiber.
Vi er som Dansk Bredbånd kunde overgået til Fast TV og som en konsekvens af handlen tidligere mellem DONG of TDC og deraf følgende problemstilligner ( waoo mm. i TDC fiberområde )
I december fik vi ligesom så mange andre info fra Fast Tv, at vi skulle have besøg af tekniker, men det aflyste jeg, da jeg ikke skal have Fast tv , og endvidere skulle vi vælge en fremtidig løsning INDEN d. 01.02.2011. Det har vi så gjort, men vi har ikke valgt Fast tv, men Bolig Net bl.a fordi Fast tv ikke kan tilbyde 2 numre indenfor samme hustand.
Vi har så opsagt telefoni med vores 2 numre pr. 18.01.2011 og det skulle så være effektiviseret med udgangen af februar. I dag d. 25.01.2011 melder min telefon så lige pludselig død. Kun det ene af vores numre ( hovednummeret ). Det viser sig så, at Dansk Bredbånd har porteret vores hovednummer over til Fast tv UDEN min fuldmagt og UDEN at give os besked.
Nu ved jeg ikke hvem og hvorfor de porteret mit hovednummer, men jeg synes det enormt frækt.
Jeg er selvstændig erhvervsdrivende og har nu ikke telefon indtil sagerne kommer i orden.
Sidst men ikke mindst har jeg kontaktet Fast tv 2 gange og begge gange har jeg siddet i telefon kø i mere end 1 time og 15 min. Helt skandaløst og utilfredsstillende. Har også sendt email til Fast tv kundeservice og nu er der gået 3 uger og de har stadig ikke svaret. Hvad ligner det?
Har nogle haft lignende problemer hører jeg gerne?
Hilsen
Watergate
|
|
Philips Aurea Ambilight 42
Onkyo 607 Eltax 5-1 PS3 320 GB Fibernet - Internet 50/50 mbit + Ip telefoni Samsung 3126 Yousee |
|
Besvar | Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |